2025-04-08, 18:20
Medlem
CC75s avatar
Hims & Hers Health Inc

Citat:
Hims & Hers Health, Inc. r ett amerikanskt telehlsofretag som grundades 2017. Fretaget tillhandahller receptbelagda lkemedel, receptfria lkemedel och produkter fr personlig vrd. Hims & Hers arbetar med en direkt-till-konsumentmodell.

Wikipedia

Ett bolag med ett minst sagt slagit kvartal. Rasat rejlt sedan toppen i mitten av februari. En hgrisk aktie fr den som r intresserad och tnker p 5+ rs sikt. Jag har under vren kpt in mig mer och mer i takt med att aktien har gtt ned i pris.

Fr den som vill veta mer kan lyssna p Antonio Linares podcast.

Hims is the FUTURE of Healthcare.
https://www.youtube.com/watch?v=c20wcz6HgTY

// CC
Citera
2025-04-29, 18:46
Medlem
CC75s avatar
Rejl uppgng idag + 27% (n s lnge) pga samarbete med Novo Nordisk.

Fr den som r intresserad (ha dock i tanke att detta r "bulls" - gr din egna bedmning).

Ep 26 - Martin Shkreli: The Case for Hims & Hers
https://www.youtube.com/watch?v=Avu2EpYETzw

Aktien r dessutom extremt shortad. Bl.a. av Bank Of America som grna "talar ned" aktien.

// CC
Senast redigerad av CC75 2025-04-29 kl. 18:52.
Citera
2025-04-30, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Rejl uppgng idag + 27% (n s lnge) pga samarbete med Novo Nordisk.

Fr den som r intresserad (ha dock i tanke att detta r "bulls" - gr din egna bedmning).

Ep 26 - Martin Shkreli: The Case for Hims & Hers
https://www.youtube.com/watch?v=Avu2EpYETzw

Aktien r dessutom extremt shortad. Bl.a. av Bank Of America som grna "talar ned" aktien.

// CC

Bra lnktips! Har en mindre position i bolaget. Nog fr att Shkreli r en svr mnniska att gilla, s r han otroligt smart.
Citera
2025-05-05, 11:02
Medlem
CC75s avatar
I fredags stack kursen 13% upp vilket innebr en rejl uppgng den senaste veckan (36,5%). Idag rapporterar de efter stngning. De flesta tror att de kommer att krossa marknadens frvntningar det r dock inte skert att kursen kommer att g upp fr det. Guidance fr Q2 behver ocks vara bra. Shortandet av aktien bidrar ven till att minsta lilla motgng kommer att f stor effekt. Mnga som vill att aktien ska g ned. Bolaget r dock ekonomiskt starkt och tjnar mycket pengar. Om de p sikt lyckas bygga upp sitt ecosystem kan de bli en stor vinnare p brsen.

Sjlv har jag kpt p mig n mer under frra veckan och kommer troligen kpa mer idag nr brsen ppnar. Brjar mer och mer se det som en aktie jag kommer att behlla 3-5 r.

// CC.
Citera
2025-05-06, 22:09
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slasken1000
Bra lnktips! Har en mindre position i bolaget. Nog fr att Shkreli r en svr mnniska att gilla, s r han otroligt smart.

Blev en riktigt bra rapport och aktien r upp 18% idag. Upp 47% p en vecka. Kan dock vara en short sqeeze s kan bli en studs nedt igen.

Allt var dock bra i rapporten bortsett frn att de inte hjde sin guidance. Dock, att de tagit in Kabbani som cheef Operations Officer var positivt d han har stor erfarenhet av att arbeta p global niv samt varit p Amazon i 20-talet r.

// CC
Senast redigerad av CC75 2025-05-06 kl. 22:18.
Citera
2025-05-14, 18:49
Medlem
CC75s avatar
Aktien, ven om den r ned lite idag, rusat nnu mera senaste dagarna. Nu ver 60$ efter att bara fr ngra veckor sedan varit under 25$. Vi som gick in d har gjort en bra vinst (p pappret - tills vi eventuellt sljer). Jag hoppas att ngra fler av er vgade kpa aktien nr den var ner under 30$.

Fr den som r intresserad.

Massive Short Squeeze on HIMS Stock - Do THIS Now...

https://www.youtube.com/watch?v=ANtZdiGryZ0

// CC
Citera
2025-06-04, 16:20
Medlem
CC75s avatar
Igr meddelande fretaget att de mnar kpa upp fretaget ZAVA som r en digital hlsoplattform i Europa. Zava r idag inte lnsamt i sig sjlvt och det rder delade meningar om detta r en bra affr eller inte. Fakta r dock att det ger Hims & Hers en sprngbrda in i Europa. Till att brja med inom UK, Frankrike, Tyskland och Irland men skerligen fler Europeiska lnder inom kort.

Trots att aktien har gtt upp rejlt den senaste mnaden har jag fortsatt kpa p mig fler d jag tror att potentialen fr detta fretag r stort de kommande ren och att det kommer att sl index rejlt sett ver 3-5 r.

// CC
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in