Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-08, 18:20
Medlem
CC75s avatar
Hims & Hers Health Inc

Citat:
Hims & Hers Health, Inc. är ett amerikanskt telehälsoföretag som grundades 2017. Företaget tillhandahåller receptbelagda läkemedel, receptfria läkemedel och produkter för personlig vård. Hims & Hers arbetar med en direkt-till-konsumentmodell.

Wikipedia

Ett bolag med ett minst sagt slagit kvartal. Rasat rejält sedan toppen i mitten av februari. En högrisk aktie för den som är intresserad och tänker på 5+ års sikt. Jag har under våren köpt in mig mer och mer i takt med att aktien har gått ned i pris.

För den som vill veta mer kan lyssna på Antonio Linares podcast.

Hims is the FUTURE of Healthcare.
https://www.youtube.com/watch?v=c20wcz6HgTY

// CC
Citera
2025-04-29, 18:46
Medlem
CC75s avatar
Rejäl uppgång idag + 27% (än så länge) pga samarbete med Novo Nordisk.

För den som är intresserad (ha dock i åtanke att detta är "bulls" - gör din egna bedömning).

Ep 26 - Martin Shkreli: The Case for Hims & Hers
https://www.youtube.com/watch?v=Avu2EpYETzw

Aktien är dessutom extremt shortad. Bl.a. av Bank Of America som gärna "talar ned" aktien.

// CC
Senast redigerad av CC75 2025-04-29 kl. 18:52.
Citera
2025-04-30, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Rejäl uppgång idag + 27% (än så länge) pga samarbete med Novo Nordisk.

För den som är intresserad (ha dock i åtanke att detta är "bulls" - gör din egna bedömning).

Ep 26 - Martin Shkreli: The Case for Hims & Hers
https://www.youtube.com/watch?v=Avu2EpYETzw

Aktien är dessutom extremt shortad. Bl.a. av Bank Of America som gärna "talar ned" aktien.

// CC

Bra länktips! Har en mindre position i bolaget. Nog för att Shkreli är en svår människa att gilla, så är han otroligt smart.
Citera
2025-05-05, 11:02
Medlem
CC75s avatar
I fredags stack kursen 13% upp vilket innebär en rejäl uppgång den senaste veckan (36,5%). Idag rapporterar de efter stängning. De flesta tror att de kommer att krossa marknadens förväntningar det är dock inte säkert att kursen kommer att gå upp för det. Guidance för Q2 behöver också vara bra. Shortandet av aktien bidrar även till att minsta lilla motgång kommer att få stor effekt. Många som vill att aktien ska gå ned. Bolaget är dock ekonomiskt starkt och tjänar mycket pengar. Om de på sikt lyckas bygga upp sitt ecosystem kan de bli en stor vinnare på börsen.

Själv har jag köpt på mig än mer under förra veckan och kommer troligen köpa mer idag när börsen öppnar. Börjar mer och mer se det som en aktie jag kommer att behålla 3-5 år.

// CC.
Citera
2025-05-06, 22:09
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slasken1000
Bra länktips! Har en mindre position i bolaget. Nog för att Shkreli är en svår människa att gilla, så är han otroligt smart.

Blev en riktigt bra rapport och aktien är upp 18% idag. Upp 47% på en vecka. Kan dock vara en short sqeeze så kan bli en studs nedåt igen.

Allt var dock bra i rapporten bortsett från att de inte höjde sin guidance. Dock, att de tagit in Kabbani som cheef Operations Officer var positivt då han har stor erfarenhet av att arbeta på global nivå samt varit på Amazon i 20-talet år.

// CC
Senast redigerad av CC75 2025-05-06 kl. 22:18.
Citera
2025-05-14, 18:49
Medlem
CC75s avatar
Aktien, även om den är ned lite idag, rusat ännu mera senaste dagarna. Nu över 60$ efter att bara för några veckor sedan varit under 25$. Vi som gick in då har gjort en bra vinst (på pappret - tills vi eventuellt säljer). Jag hoppas att några fler av er vågade köpa aktien när den var ner under 30$.

För den som är intresserad.

Massive Short Squeeze on HIMS Stock - Do THIS Now...

https://www.youtube.com/watch?v=ANtZdiGryZ0

// CC
Citera
2025-06-04, 16:20
Medlem
CC75s avatar
Igår meddelande företaget att de ämnar köpa upp företaget ZAVA som är en digital hälsoplattform i Europa. Zava är idag inte lönsamt i sig självt och det råder delade meningar om detta är en bra affär eller inte. Fakta är dock att det ger Hims & Hers en språngbräda in i Europa. Till att börja med inom UK, Frankrike, Tyskland och Irland men säkerligen fler Europeiska länder inom kort.

Trots att aktien har gått upp rejält den senaste månaden har jag fortsatt köpa på mig fler då jag tror att potentialen för detta företag är stort de kommande åren och att det kommer att slå index rejält sett över 3-5 år.

// CC
Citera
2025-11-14, 11:54
Medlem
CC75s avatar
Liten uppdatering om Hims&Hers. Aktien har varit extremt volantil senaste månaderna med en topp på 66 dollar i augusti och 63 dollar så sent som för en månad sedan. Idag är kusen runt 36 dollar.

De har precis släppt sin "labtest" där kunder kan testa och hålla koll på sin hälsa. Om problem med hälsan uppstår ges förslag på åtgärder. Ett sätt att få in kunder i deras ecosystem. De sitter på en stor kassa och har råd att utvecklas både organiskt och via köp. Deras intäkter ökar och kommer troligen öka med 20-30% per år framöver. Risken för stämning minskar också för var dag som går och de ökar diversifieringen från viktminskning till andra område såsom urologiska problem samt klimakteriebesvär hos kvinnor.

Potentialen för företaget är stor och med ett pris på 3 ggr intäkter ser jag att aktien nu är prisvärd. Därmed inte sagt att aktien inte kan sjunka än mer på kort sikt. Köper du aktien bör du ha minst 2-3 års perspektiv.

// CC
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in