Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Det är väldigt märkligt att denna överföring till sambon gick igenom ☺️
Jag gissar att hon trodde att hon skulle slippa betala hyran bara för att hon har barn, hyrespengarna har med stor sannolikhet gått till någonting helt annat.
Antagligen så trodde hon att socialtjänsten skulle betala om hon inte är missbrukare och inte tänker korrekt pga beroende som tagit över tänkandet.
Låter som drogmissbruk. Sannolikt så bor inte barnet på heltid hos henne heller eftersom hon inte orkade träffa det på två dagar och förklara läget. Annars är två, tre dagar en normal tidsrymd för en person i missbruk att försvinna med barn hos barnvakt. Givetvis är i sådana fall orsaken till varför de försvinner svepskäl och suget efter droger det primära som förklarar varför de inte dyker upp som de ska. Värt att nämna i sammanhanget av att hon själv uppger just en vanlig tidsrymd för en drogande person att avvika.
Iallafall så förstår jag inte riktigt artikeln. Hade hon hamnat efter med en hyra och sedan bräkts för att den låg obetald, hade jag upplevt det annorlunda men jo, obetalda hyror leder till vräkning.