2025-04-08, 19:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av gavur2020
Tack. Det där visste jag inte! Då kanske man inte ens behöver fast svenskt ip? Men brukar väl vara krångligt ändå när man delar IP, sidor som bannar eller liknande.

Är det sant? Funkar svenska streamingsidor som viaplay på Cyber Ghost?
Sorry jag var för snabb Viaplay finns inte just nu men Netflix,HBO max, YouTube och TV4 play men Viaplay finns på andra länder än just svenska och om du ska tex kolla på Netflix så vill du hellre ha från USA för utbudet är betydligt större där 🤓
Citera
2025-04-08, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRubixCube
Kört sedan TL rekommenderade denna.

https://privatevpn.com/se/

Fungerar det bra? Blir det inte massa captcha och sånt? Är ju trots allt delat ip.
Känns inte så bra när det finns andra som har dedikerat ip, jag ska ju köra det 24/7 på en router.
Citera
2025-04-09, 10:02
Medlem
Citat:
Du verkar bara allmänt sur på livet! Hoppas du blir lyckligare!

Du får tro på vad du vill, men jag har nu berättat anledningen iallafall. Vill inte dela uppkoppling, sen om du gör det hemma (vilket är konstigare) bryr jag mig inte om.

Är du så rädd för folk som pratar svenska med brytning? Vilken tur att jag inte gör det då, förutom att jag har svårt att skilja på de och dem som 40% av svenska befolkningen.
https://www.vilarare.se/nyheter/unde...pa-de-och-dem/
Vem är sur på livet? Jag bara poängterar att du inte kan svenska, det är allt.

Ja och ingen förstår ditt skäl till att du krånglar till det med att skaffa VPN för en lokal du hyr ut. Vad gör du om VPN ligger nere? Händer titt som tätt. Eller ska du köra två stycken på samma router, en som backup?

Nej det är inte 40% av befolkningen. Enligt din egna artikel är du en del av de 16% som är för korkade/lata för att orka lära sig något som går på 30 sekunder.
Citera
2025-04-09, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av segernisse
Vem är sur på livet? Jag bara poängterar att du inte kan svenska, det är allt.

Ja och ingen förstår ditt skäl till att du krånglar till det med att skaffa VPN för en lokal du hyr ut. Vad gör du om VPN ligger nere? Händer titt som tätt. Eller ska du köra två stycken på samma router, en som backup?

Nej det är inte 40% av befolkningen. Enligt din egna artikel är du en del av de 16% som är för korkade/lata för att orka lära sig något som går på 30 sekunder.

Jag är nog bara korkad.

Ja, precis 2x på samma router eller så får dem väl vara utan internet när vpn:en ligger nere. Jag har iallafall bestämt att jag ska köra såhär, tänker inte ta några onödiga bekymmer bara för att ISP:en vägrar dra in fler fiber-anslutningar till byggnaden.
Citera
2025-04-09, 10:33
Medlem
Citat:
Jag är nog bara korkad.

Ja, precis 2x på samma router eller så får dem väl vara utan internet när vpn:en ligger nere. Jag har iallafall bestämt att jag ska köra såhär, tänker inte ta några onödiga bekymmer bara för att ISP:en vägrar dra in fler fiber-anslutningar till byggnaden.
Ja du tycks ju vara det om "dom" är ett främmande koncept för dig trots att du nämnt det ordet innan, samt att du är för lat för att lära dig de/dem fast det går på en minut

Vad för onödiga bekymmer? I praktiken kommer ju inte ett piss hända.
Citera
2025-04-09, 10:34
Medlem
Citat:
Hej!

Nån som vet en anonym VPN-tjänst som:

1. Funkar med svenska streamingsajter t.ex viaplay, tv4play, svt play.

2. Erbjuder fast dedikerat svenskt ip för att slippa captcha osv vid googling t.ex.

OVPN.com verkar ha detta men deras support är tyvärr obefintlig efter att dem blev uppköpta.

Tack!

Private VPN
Citera
2025-04-09, 10:34
Medlem
Citat:
Fungerar det bra? Blir det inte massa captcha och sånt? Är ju trots allt delat ip.
Känns inte så bra när det finns andra som har dedikerat ip, jag ska ju köra det 24/7 på en router.
Private VPN har dedikerade servrar
Citera
2025-04-09, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
Private VPN har dedikerade servrar

Vad menar du med dedikerade servrar, man får ju inget eget fast ip är ju delat ip? :O
Citera
2025-04-09, 11:15
Medlem
Citat:
Vad menar du med dedikerade servrar, man får ju inget eget fast ip är ju delat ip? :O
dedikerade servers innebär att du kan använda torrents och p2p nätverk, du får väl adrig något "eget" ip när du använder någon annans server fär att routa din trafik?
Citera
2025-04-09, 13:37
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Hej!

Nån som vet en anonym VPN-tjänst som:

1. Funkar med svenska streamingsajter t.ex viaplay, tv4play, svt play.

2. Erbjuder fast dedikerat svenskt ip för att slippa captcha osv vid googling t.ex.

OVPN.com verkar ha detta men deras support är tyvärr obefintlig efter att dem blev uppköpta.

Tack!
Du kan ju alltid premma på en VPS i Sverige och sätta upp en VPN tjänst bara för dig. Då får du svenskt fast IP som inte delas, med lite tur så ligger du inte med i katalogen över vilka IP som tillhör VPN och därmed sorteras bort av vissa tjänster.
Nackdelar är väl att det kostar en slant och är måttligt anonymt.
Citera
2025-04-09, 22:17
Medlem
Vad tror du att du tjänar genom att använda en VPN? Vilka fördelar tror du att du får genom att använda en VPN för att komma åt sidor du betalar för där dom ändå vet vem du är?
Citera
2025-04-09, 23:18
Medlem
ovpn.com är helt klart bästa alternativet. Blir nog dem det får bli!!!!!
Senast redigerad av gavur2020 2025-04-09 kl. 23:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in