• 1
  • 2
2025-04-08, 12:55
Medlem
Hej!

Nån som vet en anonym VPN-tjänst som:

1. Funkar med svenska streamingsajter t.ex viaplay, tv4play, svt play.

2. Erbjuder fast dedikerat svenskt ip för att slippa captcha osv vid googling t.ex.

OVPN.com verkar ha detta men deras support är tyvärr obefintlig efter att dem blev uppköpta.

Tack!
Citera
2025-04-08, 13:06
Medlem
https://vpnportalen.se/tv4-play-utomlands
Citera
2025-04-08, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
https://vpnportalen.se/tv4-play-utomlands
Tack men det där är nog bara en reklamsida för att marknadsföra nordvpn b.la.
Citera
2025-04-08, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gavur2020
Hej!

Nån som vet en anonym VPN-tjänst som:

1. Funkar med svenska streamingsajter t.ex viaplay, tv4play, svt play.

2. Erbjuder fast dedikerat svenskt ip för att slippa captcha osv vid googling t.ex.

OVPN.com verkar ha detta men deras support är tyvärr obefintlig efter att dem blev uppköpta.

Tack!

Anonym VPN med dedikerad IP? Hur går det ihop?
Citera
2025-04-08, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marbellasnubben
Anonym VPN med dedikerad IP? Hur går det ihop?
OVPN.com, NordVPN och en massa anonyma vpn-tjänster som inte håller loggar erbjuder ju dedikerade ip-nummer....
Citera
2025-04-08, 13:36
Medlem
Citat:
OVPN.com, NordVPN och en massa anonyma vpn-tjänster som inte håller loggar erbjuder ju dedikerade ip-nummer....

Ja, dom säger det, men hur VET du att det är så?

Edit: VPN-tjänsten i sig kanske inte loggar, men deras operatör (typ Telia, Telenor, Bahnhof etc) kommer garanterat göra det.
Senast redigerad av marbellasnubben 2025-04-08 kl. 13:41.
Citera
2025-04-08, 13:49
Medlem
Citat:
Ja, dom säger det, men hur VET du att det är så?

Edit: VPN-tjänsten i sig kanske inte loggar, men deras operatör (typ Telia, Telenor, Bahnhof etc) kommer garanterat göra det.

Fast Dedikerat ip tänker jag är det bästa alternativet jag har att gå på efter mina behov.

Med delat ip så får man ju captcha och massa skit, fungerar inte bra vad jag vet. Kanske funkar iofs teoretiskt om man kan exkludera vissa sajter/tjänster från att gå via vpn, men det är nog enormt krångel att fixa det i en router.
Citera
2025-04-08, 13:54
Medlem
Citat:
Fast Dedikerat ip tänker jag är det bästa alternativet jag har att gå på efter mina behov.

Med delat ip så får man ju captcha och massa skit, fungerar inte bra vad jag vet. Kanske funkar iofs teoretiskt om man kan exkludera vissa sajter/tjänster från att gå via vpn, men det är nog enormt krångel att fixa det i en router.

Ja, det är krångel, men med en riktig brandvägg, och då menar jag inte nån ASUS/Dlink-skräp, så går det att lösa.

Men tänk vidare på dedikerad IP. Det är bara du som använder den, operatörerna loggar, dom kommer hitta dig. Men varför köra VPN för att se svtplay mm?

Edit: Tänk på att du endast är krypter från din dator till VPN-tjänsten, därefter är det "vanligt" internet!
Senast redigerad av marbellasnubben 2025-04-08 kl. 14:01.
Citera
2025-04-08, 14:00
Medlem
Stark-Senaps avatar
Har använt Nord utan problem, för att se SVT utomlands.

Men senaste veckan har det börjat krångla. SVT verkar vara de som är mest hardcore vad gäller geofence. Men det mesta som är ”Bara inom Sverige” kan jag fortfarande se. Dock har utländska filmer och annat med hård copyright börjat säga nej. Nu senast igår var det nya dokumentären om Madonna.

Jag har upplevt samma utveckling tidigare men då med SurfShark. Tydligt att dessa tjänster så sakteliga slutar funka över tid.
Citera
2025-04-08, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stark-Senap
Har använt Nord utan problem, för att se SVT utomlands.

Men senaste veckan har det börjat krångla. SVT verkar vara de som är mest hardcore vad gäller geofence. Men det mesta som är ”Bara inom Sverige” kan jag fortfarande se. Dock har utländska filmer och annat med hård copyright börjat säga nej. Nu senast igår var det nya dokumentären om Madonna.

Jag har upplevt samma utveckling tidigare men då med SurfShark. Tydligt att dessa tjänster så sakteliga slutar funka över tid.

När ni är utomlands, används mobilen som hotspot, då får din svensk IP, om ni har angett rätt APN. Telia tillåter dock inte detta, men inga problem med Telenor,. Jag var i Thailand nyligen, inga som helst problem. Svensk IP och 100 GB data!
Citera
2025-04-08, 14:04
Medlem
Citat:
Ja, det är krångel, men med en riktig brandvägg, och då menar jag inte nån ASUS/Dlink-skräp, så går det att lösa.

Men tänk vidare på dedikerad IP. Det är bara du som använder den, operatörerna loggar, dom kommer hitta dig. Men varför köra VPN för att se svtplay mm?

Lång historia kort:
jag hyr ut en lokal där dem behöver internet. Tyvärr måste internetuppkopplingen stå på oss eftersom vi även behöver uppkopplingen, funkar inte annars. Operatörerna går inte med på någon hållbar lösning med 3x abonnemang eller något på samma adress. Jag vill heller inte dela uppkoppling och krångla och riskera massa skit som kan påverka mig mer eller mindre.

Så enda alternativen jag har är att:
1. Hyresgästen skaffar mobilt bredband som suger.
2. Att jag slänger upp en anonym vpn-router som ska funka med allt möjligt t.ex streaming.
3. Att vi skiter i uppkopplingen helt och då kommer ingen vilja hyra.

Jag är medveten om att det låter konstigt, men detta är den märkliga sanningen.
Senast redigerad av gavur2020 2025-04-08 kl. 14:15.
Citera
2025-04-08, 14:08
Medlem
Citat:
Lång historia kort:
jag hyr ut en lokal där dem behöver internet. Tyvärr måste internetuppkopplingen stå på oss eftersom vi även behöver uppkopplingen, funkar inte annars. Operatörerna går inte med på någon hållbar lösning med 3x abonnemang eller något på samma adress.

Så enda alternativen jag har är att:
1. Hyresgästen skaffar mobilt bredband som suger.
2. Att jag slänger upp en anonym vpn-router som ska funka med allt möjligt.
3. Att vi skiter i uppkopplingen helt och då kommer ingen vilja hyra.

Jag är medveten om att det låter konstigt, men detta är den märkliga sanningen.

Om det är en seriös leverantör kan de ge dig 5 IP-adresser utan krångel. Då kan du göra vad du vill med dem.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in