2025-04-08, 14:11
Medlem
som sagt, nej. Det funkar inte. Har frågat och varje gång säger dem "äh sätt upp en wifi så kan dem köra på erat" Jaha om dem gör något skit med uppkopplingen då? "Jajo det är problem".

Skiter därför att krångla med det och vill inte ta ansvar för okända på min uppkoppling!

Alternativet som är bäst är en anonym vpn så får dem göra vad fan dem vill.
Senast redigerad av gavur2020 2025-04-08 kl. 14:16.
Citera
2025-04-08, 14:14
Medlem
Stark-Senaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gavur2020
Lång historia kort:
jag hyr ut en lokal där dem behöver internet. Tyvärr måste internetuppkopplingen stå på oss eftersom vi även behöver uppkopplingen, funkar inte annars. Operatörerna går inte med på någon hållbar lösning med 3x abonnemang eller något på samma adress.

Så enda alternativen jag har är att:
1. Hyresgästen skaffar mobilt bredband som suger.
2. Att jag slänger upp en anonym vpn-router som ska funka med allt möjligt.
3. Att vi skiter i uppkopplingen helt och då kommer ingen vilja hyra.

Jag är medveten om att det låter konstigt, men detta är den märkliga sanningen.

Så du hyr ut del i en lokal i utlandet och behöver samtidigt VPN?

Vad är problemet? Du loggar in på huvudnätverket och hyresgästen på gäst-login. De av er som sedan behöver VPN löser väl det på respektive apparat? Dator, padda, telefon, se-top box osv. Ett abonnemang räcker för alla dina apparater.
Citera
2025-04-08, 14:19
Medlem
Citat:
som sagt, nej. Det funkar inte. Har frågat och varje gång säger dem "äh sätt upp en wifi så kan dem köra på erat" Jaha om dem gör något skit med uppkopplingen då? "Jajo det är problem".

Skiter därför att krångla med det och vill inte ta ansvar för okända på min uppkoppling!

Alternativet som är bäst är en anonym vpn så får dem göra vad fan dem vill.
Gick du aldrig klart SFI eller varför skriver du så jävla dåligt för? Dem dem dem dem dem.

Du behöver i praktiken inte ta ansvar för din uppkoppling. Du kan såklart inte bli dömd för något som någon gjort med ditt WiFi. Det fungerar inte så.
Citera
2025-04-08, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av segernisse
Gick du aldrig klart SFI eller varför skriver du så jävla dåligt för? Dem dem dem dem dem.

Du behöver i praktiken inte ta ansvar för din uppkoppling. Du kan såklart inte bli dömd för något som någon gjort med ditt WiFi. Det fungerar inte så.

Jag kan faktiskt inte skilja på de och dem, det är väl det enda jag stör mig på med mitt skrivande.
Får väl hoppas vi begraver "de" och "dem" och endast kör "dom" i fortsättningen
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-ranelid-rasar

EDIT: Hmm, så om "vi" funkar ska det vara "de". När "oss" funkar ska det vara "dem".
"De såg dem när de gav dem de böcker som de dem hade beställt".
"Vi såg oss när vi gav oss vi böcker som vi oss hade beställt". Nääää vafan.

Jag vet att jag inte kan bli dömd, men jag är inte bekväm med det. Skulle du vara bekväm med att dela din uppkoppling med alla dina grannar? Du kan ju ändå inte bli dömd?

Sluta gå offtopic och hjälp mig istället är ni snälla
Senast redigerad av gavur2020 2025-04-08 kl. 14:37.
Citera
2025-04-08, 14:28
Medlem
Citat:
Jag kan faktiskt inte skilja på de och dem, det är väl det enda jag stör mig på med mitt skrivande.
Får väl hoppas vi begraver "de" och "dem" och endast kör "dom" i fortsättningen
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-ranelid-rasar

Jag vet att jag inte kan bli dömd, men jag är inte bekväm med det. Skulle du vara bekväm med att dela din uppkoppling med alla dina grannar? Du kan ju ändå inte bli dömd?

Sluta gå offtopic och hjälp mig istället är ni snälla
Bra. Då har du något att lära dig, det tar 1 min liksom.

Jag delar redan mitt WiFi med mina grannar. Ser inte problemet alls. Kör även VPN på routern. Separat gästnätverk för hela grannskapet.
Citera
2025-04-08, 14:39
Medlem
Du har förstört min tråd, tack! Jävla offtopic deluxe.
Citera
2025-04-08, 14:45
Medlem
Citat:
Du har förstört min tråd, tack! Jävla offtopic deluxe.
Hur då menar du? Det är du som på svenska med brytning säger att du vill ha en VPN för din lokal du hyr ut och när folk undrar hur fan du tänker då verkligen ingen lokal har det, så kan du väl inte förvänta dig att folk inte kommer förvänta sig ett svar på det?

Som sagt, jag delar mitt WiFi med grannarna och gjorde det som yngre även utan VPN. Vi har redan etablerat att det är riskfritt att köra öppet WiFi, så vad är problemet?
Citera
2025-04-08, 15:05
Medlem
TheRubixCubes avatar
Kört sedan TL rekommenderade denna.

https://privatevpn.com/se/
Citera
2025-04-08, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av segernisse
Hur då menar du? Det är du som på svenska med brytning säger att du vill ha en VPN för din lokal du hyr ut och när folk undrar hur fan du tänker då verkligen ingen lokal har det, så kan du väl inte förvänta dig att folk inte kommer förvänta sig ett svar på det?

Som sagt, jag delar mitt WiFi med grannarna och gjorde det som yngre även utan VPN. Vi har redan etablerat att det är riskfritt att köra öppet WiFi, så vad är problemet?

Du verkar bara allmänt sur på livet! Hoppas du blir lyckligare!

Du får tro på vad du vill, men jag har nu berättat anledningen iallafall. Vill inte dela uppkoppling, sen om du gör det hemma (vilket är konstigare) bryr jag mig inte om.

Är du så rädd för folk som pratar svenska med brytning? Vilken tur att jag inte gör det då, förutom att jag har svårt att skilja på de och dem som 40% av svenska befolkningen.
https://www.vilarare.se/nyheter/unde...pa-de-och-dem/
Citera
2025-04-08, 18:16
Avstängd
Men va faan! Cyber Ghost erbjuder precis det du söker 👊
Citera
2025-04-08, 18:32
Medlem
Nordvpn?

Angående google sökning, var inloggad på google så kan du göra google sökning utan captcha.
Citera
2025-04-08, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caligarii
Nordvpn?

Angående google sökning, var inloggad på google så kan du göra google sökning utan captcha.

Tack. Det där visste jag inte! Då kanske man inte ens behöver fast svenskt ip? Men brukar väl vara krångligt ändå när man delar IP, sidor som bannar eller liknande.

Citat:
Ursprungligen postat av abuhassans
Men va faan! Cyber Ghost erbjuder precis det du söker 👊
Är det sant? Funkar svenska streamingsidor som viaplay på Cyber Ghost?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in