På A-bladets startsida ser man rubriken "Agnetha, 58, har bara 1000kr kvar för månaden". Där klickar man sig in och möts först av att hennes ISK ska ha rasat pga Trumps tullar då, naturligtvis, allting är ju alltid Donalds fel.
Men fortsätter man läsa så undrar man var i verkligheten denna rubrik är förankrad. Agnetha själv säger bl.a att
Länk: https://www.aftonbladet.se/minekonom...as-sparkapital
Frågor:
*Vad är syftet med å skapa en sån här artikel med en sådan rubriksättning, när det i själva verket handlar om en kvinna som har det mycket gott ställt?
*Hur mycket av ISK har försvunnit?
*Har hon 1000kr att leva för denna månad för att hon satt in allting i ISK?
*Tar hon den i tvåan?
Men fortsätter man läsa så undrar man var i verkligheten denna rubrik är förankrad. Agnetha själv säger bl.a att
Citat:
– Jag har investerat i badrum, kök och byggt ett provisoriskt växthus på gården. Jag har också bytt värmesystem för att på sikt sänka kostnaderna. Men enligt bankreglerna kan jag ändå inte värdera om huset förrän om flera år, så jag kan inte utöka lånet. Man har inte så mycket alternativ och man känner sig liten.
Agnetha har två utflugna barn och ett som fortfarande bor hemma.
Tanken var att hon skulle hjälpa sitt yngsta barn att köpa en lägenhet för att kunna gå på ett gymnasium på annan ort, men nu vet hon inte hur det kommer att bli med den affären.
– Det är inte så att jag sitter i sjön. Jag har ett jobb och ett hus och det är en förmån att jag ens kan fundera på att köpa en lägenhet till min dotter. Men man vill klara sig själv och ge barnen vad de behöver.
Agnetha har två utflugna barn och ett som fortfarande bor hemma.
Tanken var att hon skulle hjälpa sitt yngsta barn att köpa en lägenhet för att kunna gå på ett gymnasium på annan ort, men nu vet hon inte hur det kommer att bli med den affären.
– Det är inte så att jag sitter i sjön. Jag har ett jobb och ett hus och det är en förmån att jag ens kan fundera på att köpa en lägenhet till min dotter. Men man vill klara sig själv och ge barnen vad de behöver.
Länk: https://www.aftonbladet.se/minekonom...as-sparkapital
Frågor:
*Vad är syftet med å skapa en sån här artikel med en sådan rubriksättning, när det i själva verket handlar om en kvinna som har det mycket gott ställt?
*Hur mycket av ISK har försvunnit?
*Har hon 1000kr att leva för denna månad för att hon satt in allting i ISK?
*Tar hon den i tvåan?