• 8
  • 9
2025-04-11, 08:59
Medlem
keckoishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Hon kunde ju ha en stopp loss när det började dala, det dök ju inte på en timme utan ett par månader.
Varför körde hon inte med det?
För att hon trodde att det senare skulle vända upp igen och då ville hon inte ha hoppat av?
Citera
2025-04-11, 09:51
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keckoish
För att hon trodde att det senare skulle vända upp igen och då ville hon inte ha hoppat av?

Nu inser man varför fonderna har varningstexter.
Citera
2025-04-11, 13:04
Medlem
keckoishs avatar
Citat:
Nu inser man varför fonderna har varningstexter.
Mm, precis. Ser man inte sig så har man plötsligt lagt upp en budget åt sig själv som bara består av 1 000 kr per månad.
Citera
2025-04-12, 00:30
Medlem
Citat:
Hon kunde ju ha en stopp loss när det började dala, det dök ju inte på en timme utan ett par månader.
Varför körde hon inte med det?

Börsen åker ju bergochdalbana hela tiden, så det är ju inte så lätt för "vanligt folk" att fatta innan när det kan bli riktigt dystert där ett bra tag framöver. Så klart borde hon ha tänkt på innan hon placerade pengarna hur det kunde gå vid en stor och långvarig börsnedgång om hon hade för stor risk i sitt sparande, men hon är inte ensam om att ha behövt tänka på det.
Citera
2025-04-12, 14:01
Medlem
Ringhals3s avatar
Stackars Agneta får inte mycket stöd här i trådem!
Men hon skulle få många raka råd om hon läste igenom den!!
Citera
2025-04-13, 21:39
Medlem
Citat:
Stackars Agneta får inte mycket stöd här i trådem!
Men hon skulle få många raka råd om hon läste igenom den!!

Agneta tillhör säkert den medelklass som tycker att hon är underbar när hon ger fattiga människor tips om att äta havregrynsgröt och linser.
Citera
2025-04-15, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
En vild gissning, ekonomi är inte Agnethas starkaste sida.

Troligen inte med tanke på att hon väljer att lägga pengar på renoveringar. Hade varit mer förståndigt att vänta med det.

Dessutom kan hon väl kolla i utskick och se efter om röda lappar, hon såväl som andra?

Nä, Agneta får ungefär lika mycket medkänsla från mig som folk som klagar över sin ekonomi fast de röker och äter snask.

Eller högavlönade som tror att svältdöden skulle grinat dem i ansiktet om de inte fått skattesänkning.
Citera
2025-04-15, 20:23
Medlem
Verkar ha blivit en tävling det här. Var det inte nyss en annan människa som hade 400:- kvar att leva av i månaden?
Agnetha får anse sig besegrad.
Citera
2025-04-15, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Verkar ha blivit en tävling det här. Var det inte nyss en annan människa som hade 400:- kvar att leva av i månaden?
Agnetha får anse sig besegrad.

Stämmer. Finns en tråd om det. (FB) Trebarnsmamman Caroline, 38, lever på 400 i månaden

Inte råd med lördagsgodis

Caroline säger att hon brukar få ut cirka 16 000 kronor i lön efter skatt och har därtill bostadstillägg och barnbidrag."

Agneta har säkert en god chans att klara sig. Själv tänker jag på människor som ständigt får oroa sig för hur de ska få pengarna att räcka till både mediciner och mat. För dessa är renoveringar och lägenhetsköp till ens barn en ouppnåelig dröm.

Visst finns det människor av dessa som slösar med pengarna men jag har svårt att tro att alla gör det.
Senast redigerad av Hiitsme 2025-04-15 kl. 21:19.
Citera
2025-04-15, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Stämmer. Finns en tråd om det.

Agneta har säkert en god chans att klara sig. Själv tänker jag på människor som ständigt får oroa sig för hur de ska få pengarna att räcka till både mediciner och mat. För dessa är renoveringar och lägenhetsköp till ens barn en ouppnåelig dröm.

Visst finns det människor av dessa som slösar med pengarna men jag har svårt att tro att alla gör det.
Absolut, jag raljerar inte. Utom om Aftonbladet möjligtvis.
Hade själv dålig ekonomi för många år sedan, som många unga har. Men då var det å andra sidan bara mig själv jag hade att ta hand om. Men jobbigt nog. Men lärde mig iaf en läxa.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in