2025-04-29, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Ok, vilka riken handlar det om i kapitel 7?
Och vad säger du om statyn?

Kan du koppla ihop Grekland och Medo-Persien i kapitel 8 med kapitel 7 och 2?

Förstår att du gärna vill hoppa, ducka och väja undan för att leda bort diskussionen från den verkliga poängen som du uppenbart inte klarar av att bemöta.

Noterar även med visst nöje att jag, till skillnad från dig, faktiskt svarar på varje fråga som du ställer. Medan du å andra sidan inte lyckats besvara en enda som jag ställer. Detta faktum är i sig en ganska tydlig indikator på var vi befinner oss och vem som står med brallorna nere.

Så för att då ändå bemöta din nonsens-fråga i sak då. Ja, det går att dra vissa strukturella kopplingar mellan kapitel 2,7 och 8. Precis som många bibelforskare, både troende som icke-troende också gjort:

Statyn i kapitel 2: Babylon (guld), Medo-Persien (silver), Grekland (brons), Rom (järn/järn+lera).
Djuren i kapitel 7: Lejon (Babylon), Björn (Medo-Persien), Leopard (Grekland), Odjuret (Rom).
Kapitel 8 anger det direkt: Väduren = Medo-Persien, Bocken = Grekland, Stora hornet = Alexander.

Så din fråga är nu besvarad ännu en gon och alla i tråden ser såklart fram emot att se på vilket sätt du nästa gång försöker att undvika min huvudsakliga fråga som var:

Varför tillämpar du då inte samma tolkningsprincip på andra symboliska djur i Bibeln exempelvis "Lejonet av Juda" eller "Lammet som blev slaktat"?

För att om din tolkningsmodell vore konsekvent så skulle dessa också behöva tolkas som riken eller imperier. Men det gör du ju inte eftersom det bara när texterna och orden passar din teologiskt förutfattade mening som du tolkar du dem bokstavligt.
Citera
2025-04-29, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PungKicker
Om gudar gör växtätares tarmar extra långa precis smältningstiden för grödor så är det såklart en bevisad design för perfekt matsmältning.

Om köttätare har 3-6 ggr kortare tarm för att kött är en färskvara som inte kan ligga i nån tarm i flera dygn... så är det såklart också en design med bevisad planering och kunskap om matsmältning.

Du beskriver dina egna villfarelser och hävdar att jag besitter dom.

Eftersom du genom ditt svar bevisligen inte klarar av att föra en saklig diskussion som vuxen i vilket man turas om att svara på på varandras frågor och kritik seriöst, så är du helt ointressant som individ.

Du får fortsätta att kladda med snabbmakaroner och kritor vid barnbordet till dess att du blir vuxen helt enkelt.
Citera
2025-04-29, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
Eftersom du genom ditt svar bevisligen inte klarar av att föra en saklig diskussion som vuxen i vilket man turas om att svara på på varandras frågor och kritik seriöst, så är du helt ointressant som individ.

Du får fortsätta att kladda med snabbmakaroner och kritor vid barnbordet till dess att du blir vuxen helt enkelt.

Tråkigt när argumenten tar slut och man börjat peka finger och hävda att meningsmotståndaren är korkad.

VARFÖR det inte är designbevis i tarmlängder och tandstruktur hade vart vuxet av dig att förklara, men det gick väl inte
Citera
2025-04-29, 22:54
Medlem
Mino44s avatar
Citat:
Om gudar gör växtätares tarmar extra långa precis smältningstiden för grödor så är det såklart en bevisad design för perfekt matsmältning.

Om köttätare har 3-6 ggr kortare tarm för att kött är en färskvara som inte kan ligga i nån tarm i flera dygn... så är det såklart också en design med bevisad planering och kunskap om matsmältning.

Du beskriver dina egna villfarelser och hävdar att jag besitter dom.

NEJ, människan är ingen allätare som kan mörda och hålla fast rådjur med hjälp av två spetsiga tänder som är lika klena som människans käkmuskler.

Allätare som björnar och hundar har en helt annan "jakt version" av spetsiga tänder och käkmuskler som kan krossa skelett.

Vi hade hamnat hos tandläkaren om vi ens försökte använda våra tänder och käkar till rådjursjakt.

Du läser inte det som andra skriver till dig va? Du bemöter i princip inget av det jag skrev och ditt svar här visar bara att du inte vet hur en allätare definieras och det sistnämnda är inget som du personligen avgör. Du får hitta på dina egna definitioner om du vill, men det är ingen som kommer ta dig seriöst så länge så är fallet.
Senast redigerad av Mino44 2025-04-29 kl. 22:58.
Citera
2025-04-29, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mino44
Du läser inte det som andra skriver till dig va? Du bemöter i princip inget av det jag skrev och ditt svar här visar bara att du inte vet hur en allätare definieras och det sistnämnda är inget som du personligen avgör. Du får hitta på dina egna definitioner om du vill, men det är ingen som kommer ta dig seriöst så länge så är fallet.

Du såg väl bilden som listade 5 kategorier av ätare, och alla skillnader som finns mellan dom.

Kollar du närmare på den bilden så kan du se att designmässigt så kan de 5 kategorierna göras om till 2 kategorier.. Eftersom allätarna och köttätarna är så pass lika designmässigt, vilket även fruktätarna och gräsätarna är designmässigt.

Tarmlängden är den mest uppenbara designen som avgör om det ska föras in grödor eller kött genom djurets mun.

Folk som äter kött är faktiskt de enda växtätarna på Jorden som äter kött trots att tarmen är på tok för lång för kött som dessutom är surt precis som magsyran i oss växtätare som är designade för att bryta ner alkaliska växter med magsyror.
Köttätare har alkaliska ämnen i magen för att bryta ner surt kött effektivt.
Citera
2025-04-29, 23:53
Medlem
Mino44s avatar
Citat:
Du såg väl bilden som listade 5 kategorier av ätare, och alla skillnader som finns mellan dom.

Kollar du närmare på den bilden så kan du se att designmässigt så kan de 5 kategorierna göras om till 2 kategorier.. Eftersom allätarna och köttätarna är så pass lika designmässigt, vilket även fruktätarna och gräsätarna är designmässigt.

Tarmlängden är den mest uppenbara designen som avgör om det ska föras in grödor eller kött genom djurets mun.

Folk som äter kött är faktiskt de enda växtätarna på Jorden som äter kött trots att tarmen är på tok för lång för kött som dessutom är surt precis som magsyran i oss växtätare som är designade för att bryta ner alkaliska växter med magsyror.
Köttätare har alkaliska ämnen i magen för att bryta ner surt kött effektivt.

Jag har sett den bilden tidigare och den är ren och skär bullshit. Lär dig hitta vederhäftiga källor som stödjer dina påståenden istället för trams.
Citera
2025-04-29, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrDoomsday
Poängen är inte att tro, utan att lita på 100%. Det grekiska ordet Pistis är det som har blivit översatt till tro, men det betyder egentligen lita på 100%, "Rock solid faith", övertygelse alltså. Det är övertygelsen, så att du litar på det som står, som räddar dig. Trots alla världens lögner, så skall du välja Bibelns väg, du skall alltså "Veta" och sedan följa.

Men hur får du sådan stark tro? Jo genom bevis såklart, och bevisen får alla som söker, för Gud avslöjar sig för alla som söker helhjärtat, det har han gjort för mig och många andra. Men han gömmer sig för de som inte vill tro, så att de inte skall förlora sin fria vilja...

Hur har han avslöjat sig på för vis?
Citera
2025-04-30, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrDoomsday
Jo de är observerbara för den som söker! Men inte för den otrogne.

Vilka mirakel har du varit med om och hur vet du att de var skapade av gud?
Citera
2025-04-30, 00:09
Medlem
Citat:
Jag har sett den bilden tidigare och den är ren och skär bullshit. Lär dig hitta vederhäftiga källor som stödjer dina påståenden istället för trams.

Katter är köttätare, och hundar är allätare.

Det vet de flesta att hundar och katter bajjar oftare än människor, detta pga kortare tarmar.

Varför visar du inte källor då, som visar hur långa tarmarna egentligen är?
Citera
2025-04-30, 00:40
Medlem
Mino44s avatar
Citat:
Katter är köttätare, och hundar är allätare.

Det vet de flesta att hundar och katter bajjar oftare än människor, detta pga kortare tarmar.

Varför visar du inte källor då, som visar hur långa tarmarna egentligen är?

För att det är inte jag som kommer med konstiga påståenden. Det är du som påstår att människan inte är allätare. Du talar emot all samlad expertis på området, därmed är det du som behöver styrka dina påståenden.
Citera
2025-04-30, 00:47
Medlem
Citat:
För att det är inte jag som kommer med konstiga påståenden. Det är du som påstår att människan inte är allätare. Du talar emot all samlad expertis på området, därmed är det du som behöver styrka dina påståenden.

Det gjorde jag med bilden som listar skillnaderna mellan de olika ätarna.

Är bilden osann så kan du enkelt leta fram fakta om tarmlängder för att bevisa hur vi inte har 9 kroppslängder av tarmar, eller att allätare har 3 kroppslängder av tarmar.

Experter är inte längre experter om dom ignorerar bevisen som du kan greppa efter att du erkände gudars design i natur och din lånekropp.
Citera
2025-04-30, 00:57
Medlem
Mino44s avatar
Citat:
Det gjorde jag med bilden som listar skillnaderna mellan de olika ätarna.

Är bilden osann så kan du enkelt leta fram fakta om tarmlängder för att bevisa hur vi inte har 9 kroppslängder av tarmar, eller att allätare har 3 kroppslängder av tarmar.

Experter är inte längre experter om dom ignorerar bevisen som du kan greppa efter att du erkände gudars design i natur och din lånekropp.

Nej det gjorde du inte. Jag kan också klistra in en bild och säga att så här är det, utan att visa vart informationen på bilden kommer ifrån. Det är inget som behöver motbevisas, ingen med kunskap om saken håller med.

Du behöver inte hålla med de med utbildning på området, men du behöver sannerligen mer än en bild med galenskaper för att kunna övertyga andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in