Citat:
Ursprungligen postat av
scaryfoot
Om man inte har bott i hus, bara hyreslägenheter, så har man nog mindre vana av att hantera gräsklippare, måla på huset, beskära träden.
Eller är nåt man bara ska kunna om man är man?
En man kan vara bra på att bygga en altan för han har hållit på med sånt, men när nån ber honom dra några riff på elgitarren så känner han sig ute på djupt vatten. Han kan inte spela, han har inte den vanan, han brukar aldrig hålla i en gitarr.
Ja, en man får inte vara helt borta när det gäller sådana saker som behöver göras i och omkring ett hus. Underhåll, renoveringar, fixa åtminstone grundläggande snickeri, VVS, el... och även trädgårdsarbete. På samma sätt, måste han kunna fixa det viktigaste själv med bilen och båten. Jag tycker att det är oattraktivt när en man inte behärskar sådant. På ett djupare plan tror jag att det handlar om, att man som kvinna vill känna sig trygg och omhändertagen. Det går inte, om den mannen som ska ge en detta står där handfallen, när något händer. Och så får man själv klättra omkring på taket och försöka stoppa det från att regna in...
Elgitarr är inte min grej, så det är ingen nödvändighet utan snarare en nackel. Men han får gärna kunna spela piano eller violin, det är romantiskt! Jag gillar överhuvudtaget människor som är mångsidiga: en civilingenjör som förutom sin mattebegåvning dessutom klarar av praktiskt arbete i hus och trädgård, och dessutom kan segla efter stjärnorna, tala ett par främmande språk flytande, vet lite om antika civilisationer och utdöda dynastier, och kan spela klassiska musikstycken på fiol... är inte fel!
https://www.youtube.com/watch?v=TT5Y...GOPALAKRISHNAN