• 4
  • 5
2025-04-08, 08:21
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Män uppmanas att gå till gymmet för att attrahera kvinnor.
Han är stark nog att klara av en flytt med tunga möbler i trånga trappor.
Hur mycket starkare ska en man vara?

Män är normalt starkare än en kvinna.
Dvs, normalstark.
Alla överdrifter är löjeväckande.
Citera
2025-04-09, 15:44
Moderator
pbos avatar
Trådens ämne är manrollen bredare än endast i relationer.

Relationer och samlevnad --> Manosfärer, maskulinism och mansrörelser
/Moderator
Citera
2025-04-24, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Är det specifikt manligt att kunna spela gitarr?

Det skulle jag absolut påstå. Det finns i princip inga kvinnliga förebilder när det gäller gitarrspelande.
Citera
2025-04-25, 11:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Borra i kakel.
Övning ger färdighet, bara han är ordentligt utrustad. Vad ska en kvinna med en vek man till som bara vågar borra i fogen?
Citera
2025-04-25, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoodMorningVietnam
Övning ger färdighet, bara han är ordentligt utrustad. Vad ska en kvinna med en vek man till som bara vågar borra i fogen?
Utrustningen är alltid prio.
Citera
2025-04-29, 09:05
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Om man inte har bott i hus, bara hyreslägenheter, så har man nog mindre vana av att hantera gräsklippare, måla på huset, beskära träden.
Eller är nåt man bara ska kunna om man är man?
En man kan vara bra på att bygga en altan för han har hållit på med sånt, men när nån ber honom dra några riff på elgitarren så känner han sig ute på djupt vatten. Han kan inte spela, han har inte den vanan, han brukar aldrig hålla i en gitarr.

Hantera gräsklippare och måla är sånt som jag tycker man lär sig nästan automatiskt. Olika sommarjobb i tonåren/ungdomen osv innefattar ofta dessa jobb. Beskära träd kan man lära sig, finns jättemånga bra böcker och stor kunskap om detta. Trimma och mindre anläggningsjobb lär man sig snabbt, det viktigaste är att kolla upp så man har rätt skyddsglasögon/säkerhetskläder.

Att det skulle vara nåt speciellt manligt som varje man ska kunna från födseln är bara trams. Även pojkar måste "se och lära" och göra misstag att lära av.
Citera
2025-04-29, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Hantera gräsklippare och måla är sånt som jag tycker man lär sig nästan automatiskt. Olika sommarjobb i tonåren/ungdomen osv innefattar ofta dessa jobb. Beskära träd kan man lära sig, finns jättemånga bra böcker och stor kunskap om detta. Trimma och mindre anläggningsjobb lär man sig snabbt, det viktigaste är att kolla upp så man har rätt skyddsglasögon/säkerhetskläder.

Att det skulle vara nåt speciellt manligt som varje man ska kunna från födseln är bara trams. Även pojkar måste "se och lära" och göra misstag att lära av.

Jag tror att även män bör hålla på med nåt regelbundet för att vara bra på det, kunna hantera det korrekt.
Underhålla sina kunskaper.
En som snickrar regelbundet är nog ofta bättre på det än mannen som aldrig snickrar.
Han som inte snickrar gillar att spela gitarr och gör det ofta. Han är nog bättre på det än snickaren som aldrig spelar gitarr.
Jag gick med gräsklippare för 38 år sen, när vi bodde i hus.
Senast redigerad av scaryfoot 2025-04-29 kl. 09:26.
Citera
2025-05-01, 18:49
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Jag tror att även män bör hålla på med nåt regelbundet för att vara bra på det, kunna hantera det korrekt.
Underhålla sina kunskaper.
En som snickrar regelbundet är nog ofta bättre på det än mannen som aldrig snickrar.
Han som inte snickrar gillar att spela gitarr och gör det ofta. Han är nog bättre på det än snickaren som aldrig spelar gitarr.
Jag gick med gräsklippare för 38 år sen, när vi bodde i hus.

Naturligtvis är det så.

Män ska utveckla och göra det de gillar. Vill du spela elgitarr så gör det, många tjejer tänder på gitarristen lika mycket som sångaren.
Citera
2025-05-02, 05:33
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Om man inte har bott i hus, bara hyreslägenheter, så har man nog mindre vana av att hantera gräsklippare, måla på huset, beskära träden.
Eller är nåt man bara ska kunna om man är man?
En man kan vara bra på att bygga en altan för han har hållit på med sånt, men när nån ber honom dra några riff på elgitarren så känner han sig ute på djupt vatten. Han kan inte spela, han har inte den vanan, han brukar aldrig hålla i en gitarr.

Ja, en man får inte vara helt borta när det gäller sådana saker som behöver göras i och omkring ett hus. Underhåll, renoveringar, fixa åtminstone grundläggande snickeri, VVS, el... och även trädgårdsarbete. På samma sätt, måste han kunna fixa det viktigaste själv med bilen och båten. Jag tycker att det är oattraktivt när en man inte behärskar sådant. På ett djupare plan tror jag att det handlar om, att man som kvinna vill känna sig trygg och omhändertagen. Det går inte, om den mannen som ska ge en detta står där handfallen, när något händer. Och så får man själv klättra omkring på taket och försöka stoppa det från att regna in...

Elgitarr är inte min grej, så det är ingen nödvändighet utan snarare en nackel. Men han får gärna kunna spela piano eller violin, det är romantiskt! Jag gillar överhuvudtaget människor som är mångsidiga: en civilingenjör som förutom sin mattebegåvning dessutom klarar av praktiskt arbete i hus och trädgård, och dessutom kan segla efter stjärnorna, tala ett par främmande språk flytande, vet lite om antika civilisationer och utdöda dynastier, och kan spela klassiska musikstycken på fiol... är inte fel!

https://www.youtube.com/watch?v=TT5Y...GOPALAKRISHNAN
Citera
2025-05-02, 05:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belter
Man ska kunna hitta klitoris. Allt annat kan du hyra in folk för att utföra.
Ja, det är väl i princip allt. Om man ska sammanfatta kort och koncist.
Citera
2025-05-02, 08:28
Citat:
Ursprungligen postat av Fillesnor
En man skall vara bra på att knulla och tjäna pengar.

Det räcker för ett gått liv.

Kan garantera att du inte lever upp till något av dom.
Nej du är inte Alpha när du säger sådär.
Citera
2025-05-02, 08:31
Medlem
Det viktligaste flör en mann är at han kan stavla ordetnligt. Kanl han intle dett slå ärr han inglen man!!
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in