• 1
  • 2
2025-04-06, 16:00
Medlem
Om man inte har bott i hus, bara hyreslägenheter, så har man nog mindre vana av att hantera gräsklippare, måla på huset, beskära träden.
Eller är nåt man bara ska kunna om man är man?
En man kan vara bra på att bygga en altan för han har hållit på med sånt, men när nån ber honom dra några riff på elgitarren så känner han sig ute på djupt vatten. Han kan inte spela, han har inte den vanan, han brukar aldrig hålla i en gitarr.
Citera
2025-04-06, 16:11
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Om man inte har bott i hus, bara hyreslägenheter, så har man nog mindre vana av att hantera gräsklippare, måla på huset, beskära träden.
En man kan vara bra på att bygga en altan för han har hållit på med sånt, men när nån ber honom dra några riff på elgitarren så känner han sig ute på djupt vatten. Han kan inte spela, han har inte den vanan, han brukar aldrig hålla i en gitarr.

Är det specifikt manligt att kunna spela gitarr?
Citera
2025-04-06, 16:15
Medlem
supremanics avatar
Den jämförelsen haltar. Att spela gitarr involverar muskelminne och träning medans att bygga en altan eller beskära ett träd kräver bara kunskap man kan resonera sig till eller läsa sig till för att få ett dugligt resultat.
En man ska enligt mitt godtycke kunna utföra praktiska uppgifter som inte kräver speciell utrustning eller träning och det ingår här att finna och ta till sig information för att kunna uppnå detta.
En man ska dock kunna lära sig att spela gitarr.
Att som man inte kunna måla huset och skylla på att man aldrig fått lära sig det känns väldigt omanligt. En riktig man biter ihop och googlar vilken färg som passar och kör igång.
Citera
2025-04-06, 16:26
Medlem
Fillesnors avatar
Citat:

En man skall vara bra på att knulla och tjäna pengar.

Det räcker för ett gått liv.
Citera
2025-04-06, 16:33
Medlem
Aktier och investeringar, matematik och herrkläder.
Citera
2025-04-06, 16:59
Medlem
Belters avatar
Citat:
Eller är nåt man bara ska kunna om man är man?.
Man ska kunna hitta klitoris. Allt annat kan du hyra in folk för att utföra.
Citera
2025-04-06, 17:13
Medlem
Har man ett hus måste man väl kunna ta hand om det oavsett om man är man eller kvinna och kan man inte det själv så får man betala någon att göra det åt en eller lära sig. Det är väl inte så märkvärdigt? Man ploppar inte direkt ut med blåställ eller plektrum från mammas sköte.
Citera
2025-04-06, 17:20
Medlem
Traveller7s avatar
Grilla om man är mångkulturell. I många olika scenarier. Fixa en brasa och vindskydd.
Hantera en båt och handyxa.
Tämja en vildåsna.

Kunna tas med olika människor. Vara lugn och tålmodig är viktigt. Ha förståelse.
Kunna trösta och uppmuntra. Säga att det har vi väl alla gjort.
Gå in under mitt ok. Tack Jesus.
Citera
2025-04-06, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PastorBolognese
Har man ett hus måste man väl kunna ta hand om det oavsett om man är man eller kvinna och kan man inte det själv så får man betala någon att göra det åt en eller lära sig. Det är väl inte så märkvärdigt? Man ploppar inte direkt ut med blåställ eller plektrum från mammas sköte.

Ja, blir nog naturligt att man fixar mer I trädgård och med huset än om man bor i hyreslägenhet. Där jag bor så är det andra som klipper gräset. Kommunen tror jag.
Citera
2025-04-06, 17:23
Medlem
Traveller7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belter
Man ska kunna hitta klitoris. Allt annat kan du hyra in folk för att utföra.
Hela jag är en klitoris.
Och hon kvinnan är en när vi är tillsammans.
Man ska inte fokusera för mycket på den. Man ska undvika den. Då blir hela hon en klitoris. En bergstopp i extas.
Citera
2025-04-06, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Traveller7
Grilla om man är mångkulturell. I många olika scenarier. Fixa en brasa och vindskydd.
Hantera en båt och handyxa.
Tämja en vildåsna.

Kunna tas med olika människor. Vara lugn och tålmodig är viktigt. Ha förståelse.
Kunna trösta och uppmuntra. Säga att det har vi väl alla gjort.
Gå in under mitt ok. Tack Jesus.

Vad för sorts båt?
Är det vanligt att män har egen båt?
Citera
2025-04-06, 17:38
Medlem
Traveller7s avatar
Citat:
Vad för sorts båt?
Är det vanligt att män har egen båt?
Jag tycker man ska kunna framföra en roddbåt och kunna ro i takt en typ vikingabåt sen, det är överkurs och kunna använda en utombordare och förankra båten.

Segla kan jag inte, så det behöver man inte kunna särskilt bra
Nej men det skulle vara fräckt att erfara seglingens ädla konst på en Uncharted outforskad jord. Tänk att vara bland de första sjöfararna.
Medelhavet är fint. Grekiska öriket.

I min bok. Vad är vanligt?
Skoja lite. Men det är väl trevliga saker att kunna. Vill du tillägga nåntingen?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in