Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-07, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Man kan tycka det. Att alla är olika. Frågan är om män får vara det? Eller ska män vara på ett visst sätt?

Självklart får alla vara som de är. Vi lever i ett fritt och öppet samhälle där alla får var den de vill. Allt annat är konservativt och "gammalt". Ingen tjänar på att människor placeras in i olika fack utifrån exempelvis kön, ålder etc.
Citera
2025-04-07, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thecrafter
Självklart får alla vara som de är. Vi lever i ett fritt och öppet samhälle där alla får var den de vill. Allt annat är konservativt och "gammalt". Ingen tjänar på att människor placeras in i olika fack utifrån exempelvis kön, ålder etc.

Kan bara tala för mig själv men jag förväntas kunna saker för att jag är man. Det är många saker som andra män kan, som jag aldrig har gjort.
Om jag har gjort nåt under lång tid som jag gillar, så känner jag mig säker på att jag kan det. Och om det är nåt som jag inte gjort tidigare, så känner jag mig osäker.
Citera
2025-04-07, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Kan bara tala för mig själv men jag förväntas kunna saker för att jag är man. Det är många saker som andra män kan, som jag aldrig har gjort.
Om jag har gjort nåt under lång tid som jag gillar, så känner jag mig säker på att jag kan det. Och om det är nåt som jag inte gjort tidigare, så känner jag mig osäker.

Det låter faktiskt lite hemskt. Vem har de förväntningarna på dig? Om det är någon som står dig nära behöver du nog upplysa den personen/de personerna att vi lever 2025 och att våra egenskaper inte kan reduceras till vilket kön vi har. Du får försöka stå upp för dig själv.
Citera
2025-04-07, 06:40
Medlem
Citat:
Det låter faktiskt lite hemskt. Vem har de förväntningarna på dig? Om det är någon som står dig nära behöver du nog upplysa den personen/de personerna att vi lever 2025 och att våra egenskaper inte kan reduceras till vilket kön vi har. Du får försöka stå upp för dig själv.

Jag kan bara vara mig själv. Jag är bra på vissa saker, andra saker är jag sämre på. Jag kan inte allt.
Inte mycket att göra.
Jag trodde livet skulle vara gött å leva.
Citera
2025-04-07, 08:20
Medlem
Citat:

Spelar ingen roll om det är 2025, vissa saker skall man kunna.
Citera
2025-04-07, 11:09
Medlem
Ilimitados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peerg
Inse sina begränsningar och lära sig av sina misstag.
Alternativt inse sina misstag och lära sig av sina begränsningar.
Citera
2025-04-07, 11:25
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:

Jamen självklart! Om min fru tycker att jag är osexig, så ska jag bara säga åt henne att det är 2025 nu.
Antar att du är kvinna, eftersom du tror att du kan lösa problem genom att bete dig som grynet.
Citera
2025-04-07, 14:40
Medlem
Asså att kunna snickra å skit är överskattat, de e väl bara att hyra in någon polack som tar en billig peng å så är du hemma, kan man sitta är med en bärs i handen o titta på medan dom fixar grejen.
Citera
2025-04-07, 14:59
Medlem
some-timess avatar
Använda hjärnan och inte bara snabeln!
Citera
2025-04-07, 19:05
Medlem
Vitiss avatar
Sånt som kräver muskelstyrka.
Citera
2025-04-08, 00:17
Medlem
Landsbygdens avatar
Tror inte det är någon skillnad(eller större skillnad) på vad man bör kunna som man eller kvinna, eller om man kallar sig för något annat.

Allt det som är bra att kunna är liksom bra oavsett kön att kunna.
Citera
2025-04-08, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Sånt som kräver muskelstyrka.

Män uppmanas att gå till gymmet för att attrahera kvinnor.
Han är stark nog att klara av en flytt med tunga möbler i trånga trappor.
Hur mycket starkare ska en man vara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in