2025-04-05, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babushka7
Faktiskt behöver det inte alls handla om tävling. Det kan mycket väl handla om osäkerhet från hans sida och att man använder en ex för att hävda sig. Konstigt beteend och väldigt oroväckande. Det handlar nog mer om bekräftelse. Man får väl bekräfta en sådan tölp som man skulle göra med ett litet barn
Haha ja, lite så kändes det faktiskt. Som ett barn som vill visa en fin teckning. Fast det å andra sidan är ju trevligt, det här känns mer ”Åh men titta vad fin, jag ser att du haft vackra tjejer. Grattis”.
Den ena zoomade dessutom in på en kvinnas ansikte, bild tagen på 80-talet, och höll fram för mig att beskåda. Komiskt såhär i efterhand.
Citera
2025-04-05, 11:42
Medlem
GastonLeMans avatar
Det är väl jättebra att det sker ganska omgående?
Värre hade väl vart att det bubblar upp efter ett tag, när en närmare relation börjat utveckla sig.

Nu visade personen sitt dåliga omdöme med en gång, så slapp det spillas mer tid än nödvändigt.
Tråkigare hade väl varit att bli jämförd med ett ex ,när känslor på en annan nivå börjat spira?
Citera
2025-04-05, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
Det är viktigt med åldern, är ni barn, eller vuxna ännu?
Är det åldern du menar så borde vi anses som vuxna åtminstone, och det bidrar till den märkliga upplevelsen. Jag 40, männen 50+.
Citera
2025-04-05, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
I min värld har man liksom inte alla pommesen på tallriken om man när man letar ny partner börjar visa bilder på sina gamla kärringar. Var det för övrigt bara det som var avvikande eller fanns det något mer?
Nej, jag instämmer, även om det snarare handlade om en form av sexuell utgångspunkt så finns det fortfarande do’s and dont’s tycker jag. Allmänt sunt förnuft, omtanke och en vilja att göra ett schysst intryck. Ja det var lite andra småsaker också, en allmän känsla av lite halvkass kvinnosyn. Båda äldre ungkarlar och en hel del alkohol. Av finare sort, men ändå.
Citera
2025-04-05, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ExtremeDays
På ganska kort tid har jag kommit i kontakt med två olika män som jag träffat casual utan några seriösa intentioner förutom möjligtvis potentiell framtida sexpartner.

Dit har vi dock inte hunnit eftersom de diskvalificerat sig själva med sånt här märkligt beteende med att helt självmant, under en middag på tu man hand, ta fram telefonen och visa bilder på sina ex. Jättefina tjejer, men jag förstår verkligen inte vad jag ska med informationen till?
Båda männen har dessutom pratat mer om sina ex generellt så sammantaget vet jag mer om deras föredettingar och deras sexmönster än vad mannen vet om mig. Ugh.

Den ena av dem skickade dessutom bilder på kvinnors kön som han fotat. Inte heller där förstår jag vad jag ska med det till även om bilderna i sig är vackra och härliga. Jag hade aldrig delat det med en ny bekantskap som jag genuint vill fokusera på och lära känna på första eller andra träffen, och där har det därför blivit att jag rundat av kontakten och det hela känns rätt tröttsamt.
Vad är poängen? Göra mig kåt? Få mig att känna mig osäker? Imponerad? Ser det inte.

Då ni träffades utan några seriösa intentioner, så kanske eran diskussion gick åt sådant håll som att handla om era ex. Han behandlade dig senare som vilken killkompis som helst, för han kanske inte såg dig som potentiell framtida sexpartner?
Citera
2025-04-05, 11:55
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExtremeDays
Nej, jag instämmer, även om det snarare handlade om en form av sexuell utgångspunkt så finns det fortfarande do’s and dont’s tycker jag. Allmänt sunt förnuft, omtanke och en vilja att göra ett schysst intryck. Ja det var lite andra småsaker också, en allmän känsla av lite halvkass kvinnosyn. Båda äldre ungkarlar och en hel del alkohol. Av finare sort, men ändå.

Hahaha, just det där med att leka konnässör för att försöka dölja sin alkoholism är så jävla klassiskt.
Citera
2025-04-05, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldTrams
Då ni träffades utan några seriösa intentioner, så kanske eran diskussion gick åt sådant håll som att handla om era ex. Han behandlade dig senare som vilken killkompis som helst, för han kanske inte såg dig som potentiell framtida sexpartner?
Mycket möjligt, men då hade jag föredragit att mannen uttrycker brist på attraktion för mig och tackar för sig. Samma resultat men betydligt trevligare.
Citera
2025-04-05, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GastonLeMan
Det är väl jättebra att det sker ganska omgående?
Värre hade väl vart att det bubblar upp efter ett tag, när en närmare relation börjat utveckla sig.

Nu visade personen sitt dåliga omdöme med en gång, så slapp det spillas mer tid än nödvändigt.
Tråkigare hade väl varit att bli jämförd med ett ex ,när känslor på en annan nivå börjat spira?
Jag håller fullkomligt med, även om det är tråkigt att känna lite besvikelse över det hela. Hela poängen med att lära känna någon är ju att observera precis sådant här, då finns det ändå en viss tacksamhet för att det går snabbt att identifiera rödflagg.
Citera
2025-04-05, 12:13
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Micklarn
Skulle gissa på osäkerhet. Det enda han har att visa upp som ”prestation” är att han haft snygga tjejer.
Men jag förstår inte hur det skulle hjälpa honom att få någon ny att bli intresserad.
Se filmen "cant buy me love" så förstår du.
Kvinnor vill inte ha män som ratats av andra kvinnor utan söker sig till män som är eftertraktade, som en statussymbol.

Antar att det är därför så många relativt unga killar söker sig till dokusåpavärlden.
Citera
2025-04-05, 12:16
Medlem
Haha sådana karlar åker väl fetbort? Sen vet du att de kommer skicka runt bilder på ditt kön sen. Bara blocka och ghosta
Citera
2025-04-05, 12:21
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Almanacka2018
Haha sådana karlar åker väl fetbort? Sen vet du att de kommer skicka runt bilder på ditt kön sen. Bara blocka och ghosta

Därför ska man aldrig skicka sådana bilder, till någon.
Citera
2025-04-05, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Därför ska man aldrig skicka sådana bilder, till någon.
Precis, så sant som det var sagt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in