• 3
  • 4
2025-04-05, 19:11
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExtremeDays
Dit har vi dock inte hunnit eftersom de diskvalificerat sig själva med sånt här märkligt beteende med att helt självmant, under en middag på tu man hand, ta fram telefonen och visa bilder på sina ex.
Hur gamla är dessa män?

Ärligt talat så hade jag klassat dem som psykopater om en date visar bilder på nått ex till mig.

På riktigt. Är det någon slags skryt om "byten" dom fällt eller vill dom visa sin smak? Väldigt osmakligt beteende överlag.

En generell regel i min värld är att man aldrig pratar om sina ex. För dina ex är ex av en anledning.
Citera
2025-04-05, 19:31
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Vad är poängen? Göra mig kåt? Få mig att känna mig osäker? Imponerad? Ser det inte.

Om det bara vore sex det handlade om (som tuffa tjejer som du ofta påstår), så skulle du inte ta särskilt illa upp av se bilder på personen han knullat innan. Ni är ju bara tillfälliga sexpartners, eller hur?

Att du tar illa upp (något som tuffa tjejer som du maskerar med "ser inte poängen"-retorik), beror på att du inte alls är ute efter sex. Du är ute efter uppmärksamheten och uppvaktningen. Allt ljus ska vara på dig. Börjar det nämnas andra tjejer, och till med och med visas bilder, så vill du inte vara med längre.

Du ska vara stjärnan, ingen annan.
Citera
2025-04-05, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Om det bara vore sex det handlade om (som tuffa tjejer som du ofta påstår), så skulle du inte ta särskilt illa upp av se bilder på personen han knullat innan. Ni är ju bara tillfälliga sexpartners, eller hur?

Att du tar illa upp (något som tuffa tjejer som du maskerar med "ser inte poängen"-retorik), beror på att du inte alls är ute efter sex. Du är ute efter uppmärksamheten och uppvaktningen. Allt ljus ska vara på dig. Börjar det nämnas andra tjejer, och till med och med visas bilder, så vill du inte vara med längre.

Du ska vara stjärnan, ingen annan.
Alltså… ja. Jag vet inte vad du tänker med att jag skulle vara en tuff tjej och hur det är relevant, men självklart vill jag känna mig lite speciell och utvald inför en annan person i ett sådant sammanhang, och jag vill ha och behöver bekräftelse precis som alla andra. Jag tar inte illa upp, däremot noterar jag ett sunkigt beteende som inte känns särskilt bra.
Lika lite som jag skulle anställa en person som pratar illa om en tidigare arbetsgivare exempelvis, det ger inte så härliga signaler. Jag behöver inte vara någon stjärna men det är svårt att connecta med en person på det planet jag vill, när han halar fram foton och knepig information. Det hade lika gärna kunnat vara bilder på misshandlade djur egentligen, det är enligt mig något man liksom bara inte gör för att skapa något coolt ihop.
Citera
2025-04-05, 22:28
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Lika lite som jag skulle anställa en person som pratar illa om en tidigare arbetsgivare exempelvis, det ger inte så härliga signaler.

Men du vill ju inte ha en fast anställning. Du vill ju bara knulla. Tror du att snubbar tänker gör sig till och imponera på dig, för att få komma till några gånger?
Att de beter sig som de gör, beror på att du har gjort klart redan från början att ni inte betyder ett skit för varandra. Förväntar du dig att bli respekterad då?
Citera
2025-04-06, 00:01
Medlem
Eh, vadå vackra och härliga? Du är lesbisk då?
Citera
2025-04-06, 02:14
Medlem
HBTKuks avatar
Detta har hänt på första dejten? De visar en fittbild för dig?

Mycket ska man höra innan öronen trillar av. Kanske leta män på annat ställe än där du träffat dessa typer?
Citera
2025-04-06, 09:05
Jag har varit med om det en gång med en man visade mig massa bilder på två av hans ex när dom var tillsammans. Han pratade även mycket om hans ena ex efter att vi bara hade träffats 2 gånger.
Märkligt beteende och väldigt avtändande.

Det sista man vill höra är prat om någon annans ex. Lämna det förflutna bakom dig och ta inte in ditt ex i en ny relation.
Citera
2025-04-06, 10:04
Medlem
Det mest sannolika förklaringen är ju att de inte kommit över sitt ex än. För män tar det ofta längre tid att komma över sina ex, så gissningsvis är dessa killar fortfarande inte över sitt förra förhållande.

Jag kan berätta att många killar tar fram bilder av sina ex ibland många år efter förhållande tagits slut, och då särskilt nakenbilder och liknande.😀 Men kanske de flesta har vett nog att inte visa dem för sin nya dejt kanske 😀
Citera
2025-04-06, 14:45
Medlem
OceanDeeps avatar
Citat:
På ganska kort tid har jag kommit i kontakt med två olika män som jag träffat casual utan några seriösa intentioner förutom möjligtvis potentiell framtida sexpartner.

Dit har vi dock inte hunnit eftersom de diskvalificerat sig själva med sånt här märkligt beteende med att helt självmant, under en middag på tu man hand, ta fram telefonen och visa bilder på sina ex. Jättefina tjejer, men jag förstår verkligen inte vad jag ska med informationen till?
Båda männen har dessutom pratat mer om sina ex generellt så sammantaget vet jag mer om deras föredettingar och deras sexmönster än vad mannen vet om mig. Ugh.

Den ena av dem skickade dessutom bilder på kvinnors kön som han fotat. Inte heller där förstår jag vad jag ska med det till även om bilderna i sig är vackra och härliga. Jag hade aldrig delat det med en ny bekantskap som jag genuint vill fokusera på och lära känna på första eller andra träffen, och där har det därför blivit att jag rundat av kontakten och det hela känns rätt tröttsamt.
Vad är poängen? Göra mig kåt? Få mig att känna mig osäker? Imponerad? Ser det inte.
Låter helt stört.

Varför spenderar du tid med dessa?

Ja. Det blir snarare utvisade.

I båda dessa fall. Skickade de meddelande och frågade dig om dejt först eller var du initiativtagare av något? Om du då istället tar initiativ till två kontakter och två dejter kommer du då kanske få bättre utfall?

Det finns fler filter att lägga till och sålla men det här första borde öka dina chanser till bättre kvalité på gubbarna ganska enkelt.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in