2025-04-06, 09:39
Medlem
Jag kommer fortsätta på iPhone oavsett. Skönt att slippa lagget som dykt upp på alla mina androids efter cirka ett år.
Citera
2025-04-06, 11:34
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OPHuvudsak
Svaret är givetvis samsung om man vill ha kvalité. Deras budgetutbud håller samma klass som valfri iPhone och premiumtelefonerna är i en helt egen kategori.
Tycker Samsung är överlägset bättre och dessutom billigare.
Citera
2025-04-06, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrankFrebin
Jag kommer fortsätta på iPhone oavsett. Skönt att slippa lagget som dykt upp på alla mina androids efter cirka ett år.
Ironiskt nog har jag och mina kollegor lagg på våra Iphones, medan min mobil med CalyxOS är som fabriksny fortfarande. Och dessa Iphones är ett år.
Citera
2025-04-06, 12:01
Medlem
brianmolkos avatar
Köp du din 1Phone 16+
Ni i vänstern är ju inte ens vänster
Citera
2025-04-06, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av segernisse
Ironiskt nog har jag och mina kollegor lagg på våra Iphones, medan min mobil med CalyxOS är som fabriksny fortfarande. Och dessa Iphones är ett år.

Fyra androidflaggskep har alla blivit oanvändbara värmeelement inom tre år. Min 12 pro krigar på som när den var ny.
Citera
2025-04-06, 12:17
Medlem
Citat:
Fyra androidflaggskep har alla blivit oanvändbara värmeelement inom tre år. Min 12 pro krigar på som när den var ny.
Att du anektodiskt har fått pissiga telefoner byter ju dock ingenting. Jag har haft mobiler i uppemot 5 år och de har krigat på tills dagen jag sålt dem.
Citera
2025-04-06, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av segernisse
Att du anektodiskt har fått pissiga telefoner byter ju dock ingenting. Jag har haft mobiler i uppemot 5 år och de har krigat på tills dagen jag sålt dem.

Frågan är om dina upplevelser betyder mer?
Citera
2025-04-06, 12:24
Medlem
Citat:
Frågan är om dina upplevelser betyder mer?
Nej och det har jag aldrig påstått heller. Hur var det med läsförståelsen?
Citera
2025-04-06, 12:33
Medlem
Citat:
Så funkar iPhone, alldeles utmärkt tills en mjukvaruppdatering gör att batteriet plötsligt inte behåller sin kräm eller ännu värre, telefonen slutar att ladda. Oavsett hur många Appleladdare man köper, eller hur noggrant laddporten rengörs vet man att det är dags att skicka luren. Man svär en stund och köper sedan en ny. Repetera.

Hela industrin är en scam oavsett tillverkare. Hur ska de sälja nya produkter om de gamla fortsätter att funka?

Edit: Lösningen är inte att vägra uppdatera telefonen, apparna kommer att kräva nyare versioner av operativsystemet så till slut är luren oduglig oavsett hur mycket man skyddat den. Lösningen är tyvärr att gå ner på alla fyra och fortsätta ta den i tvåan.
Senast redigerad av Fetgirig 2025-04-06 kl. 12:39.
Citera
2025-04-06, 12:39
Medlem
jag har xiaomi. billiga o funkar bra.nackdel: ccp spionerar på dig
Citera
2025-04-06, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fetgirig
Så funkar iPhone, alldeles utmärkt tills en mjukvaruppdatering gör att batteriet plötsligt inte behåller sin kräm eller ännu värre, telefonen slutar att ladda. Oavsett hur många Appleladdare man köper, eller hur noggrant laddporten rengörs vet man att det är dags att skicka luren. Man svär en stund och köper sedan en ny. Repetera.

Hela industrin är en scam oavsett tillverkare. Hur ska de sälja nya produkter om de gamla fortsätter att funka?

Edit: Lösningen är inte att vägra uppdatera telefonen, apparna kommer att kräva nyare versioner av operativsystemet så till slut är luren oduglig oavsett hur mycket man skyddat den. Lösningen är tyvärr att gå ner på alla fyra och fortsätta ta den i tvåan.

Fast nu beskriver du min upplevelse med Android ganska bra. 6 månaders väntan på att tillverkaren ska implementera senaste Android. Sen får man scanna diverse forum för att se om det var uppdateringen som pajade luren.
Citera
2025-04-06, 12:54
Medlem
Citat:
Fast nu beskriver du min upplevelse med Android ganska bra. 6 månaders väntan på att tillverkaren ska implementera senaste Android. Sen får man scanna diverse forum för att se om det var uppdateringen som pajade luren.
Ja, absolut. Jag beskriver den moderna tech-industrin i stort. Vi köper inte längre produkterna, vi hyr dem. Att söka specifika alternativ till iPhone gör ingen större skillnad om diverse tillverkare sitter på en killswitch via sina servrar.

Självklart finns det hackeralternativ men man får inte glömma bort att den absoluta majoriteten av användare inte vill hålla på med att tråla forum och fippla med inställningarna, de vill bara att skiten ska funka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in