Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-08-27, 19:18
  #1
Medlem
svampmolns avatar
Jag ber så mycket om ursäkt för att moderatorn redlime fick känslan av en schnöpp där den inte ska vara, det var inte meningen med tråden http://www.flashback.org/showthread.php?t=363728.

Nu har jag iallafall nästan löst problemet med Nod32 som inte vill uppdatera. Jag laddade hem en ny version av programmet och installerade, och kom framåt ett steg. Jag fick virus-definitioner från 2006-07-24 istället för 2006-07-21. Men trots det inte senaste.

Inte förrän jag bytade uppdateringsserver till 213.215.116.226, så kunde jag äntligen få dagens virus-deffar.

Så min fråga är kort och gott, vet någon om detta är en officiell ESET-server eller något som någon privatperson satt upp eller något?
Citera
2006-08-27, 20:02
  #2
Medlem
uLLe.buLLes avatar
det finns ju 6-7 stycken servrar listade i setup. testat alla eller...?
Citera
2006-08-28, 11:06
  #3
Medlem
svampmolns avatar
Jo, det var det jag gjorde... och började naturligtvis med alla som heter något med *.eset.com, och alla dessa gav mig samma gamla virus-def.

Inte förrän jag provade den server med IP-namn fick jag uppdaterat, så jag funderade på om det var någon server som cracket lagt in eller om det faktiskt var orginal, det var det hela.
Citera
2006-08-28, 11:27
  #4
Medlem
uLLe.buLLes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampmoln
Jo, det var det jag gjorde... och började naturligtvis med alla som heter något med *.eset.com, och alla dessa gav mig samma gamla virus-def.

Inte förrän jag provade den server med IP-namn fick jag uppdaterat, så jag funderade på om det var någon server som cracket lagt in eller om det faktiskt var orginal, det var det hela.


är det inte en gammal crack du använt dig av då?.
(på min "lista" finns 2 ip adresser också men inte samma som din)

edit: ...för att cracken i fråga har ju som uppgift att ge dig tillgång till esset servrarna
Citera
2006-08-28, 13:54
  #5
Medlem
svampmolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uLLe.buLLe
är det inte en gammal crack du använt dig av då?.
(på min "lista" finns 2 ip adresser också men inte samma som din)

edit: ...för att cracken i fråga har ju som uppgift att ge dig tillgång till esset servrarna

Kan mycket väl vara det som var kruxet... jag använde den som kom med i packet jag laddade frå DC... nåja, det fungerar iallafall, glad är jag för det... så får man väl leva med att inte vara riktigt säker på vad som gick fel, men det troligaste är ju att cracket inte fungerat 100%
Citera
2006-08-28, 23:42
  #6
Medlem
Jag har raderat ett warez-inlägg.
Direktlänkar till nerladdning av warez är inte okej på Flashback.

/mod
Citera
2006-08-29, 00:00
  #7
Medlem
nuhjs avatar
jag har haft probs åxå, min NOD hade inte uppdaterat sen 20060327, men jag testade u3.eset.com nu och då fick jag 20060828
Citera
2006-08-29, 01:11
  #8
Avstängd
Aph3x3ds avatar
..

Skaffa avg.
Citera
2006-08-31, 19:25
  #9
Avstängd
RazER__s avatar
kan du länka till updateringen av nod32 , har samma probs...
Citera
2006-09-01, 21:27
  #10
Banned
Paulo min e de senaste
Citera
2006-09-04, 10:53
  #11
Medlem
KeKeLimes avatar
Jag har samma problem. Min har inte uppdaterats sen 2006-03-21.
När jag testar u3.eset.com och de andra, så krävs användarnamn och lösenord som inte är ifyllt, och jag har inget så vitt jag vet.
Kan man skaffa nytt crack eller hitta användarnamn/lösenord? Eller får jag helt enkelt installera om med en annan release?

Om nån har en lösning som inte bör offentliggöras, så går PM bra. Tack på förhand
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback