Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-19, 01:56
  #637
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Uj va mct du vet om kung fu. Vilken av alla tusen olika stilar menar du? Verbal Drunken boxing som du bjuder på nu?

Så du menar att jew jisu är mer effektivt? Kung fu är mer street baserat och därför optimalt.
Citera
2014-04-19, 04:40
  #638
Medlem
Fossilens avatar
Judo.

Greppen och kasten är alldeles för komplicerade och svåra att få in. O även om du skulle lyckas med ett så skulle effekten vara liten.
Citera
2014-04-19, 10:43
  #639
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiegoSanchez
Så du menar att jew jisu är mer effektivt? Kung fu är mer street baserat och därför optimalt.

Kung fu är inte en stil!!!

Kung Fu är ett samlingsbegrepp för hundratals unika kinesiska kampformer. Vissa är helt och hållet brottningbaserade och andra är moderna tävlingsformer. Så om du säger att "Kung Fu är mer street baserat" så har du ingen fucking jävla aning om vad du dillar om. Sluta att snacka i nattmössan och nämn namnen på de stilar som du tycker är mera streetbaserade.

Citera
2014-04-19, 14:08
  #640
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoRastaSkinhed
Jag har tränat alla av de stilarna du nämner som exempel. Jag har personliga erfarenheter av hur de flesta av de stilarna fungerar i verkligheten.

Jutsu och aikido kan vissa tycka se häftigt ut men det "fungerar" tyvärr inte i verkligheten. Även om mma är min stora kampsportskärlek så skulle jag säga att en boxare skulle försvara sig allra effektivast mot ett fyllo på stan. En erfaren boxare har inga problem med att slå en snabb kombination och sänka en vanlig person på några sekunder.

Skulle man använda jutsu eller aikido istället så hade du skadat dig själv mer än fyllot som anfaller.

Finns en underhållande video på Youtube där en slagsmåls-rutinerad herre i Istanbul (eller så) hamnar i bråk i en bil-kö och blir påhoppad 5-6 gånger. De kommer i tur och ordning och blir nedslagna i tur och ordning. Vad jag kan se använder snubben ingen speciell teknik alls än vanlig krog-boxning, och får inte en skråma själv.

Bra upplysningsfilm för fjortis-kickers. För den som inte redan sett den:
https://www.youtube.com/watch?v=o3IPe0OL5TY
Citera
2014-04-19, 16:09
  #641
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harriman
Wing Tsun är den sämsta, ineffektivaste och dyraste kampsporten som går att träna. Det värsta är att de promotar sig som ett superförsvar.

http://www.youtube.com/watch?v=1f7td8Hc-V4
Citera
2014-04-19, 18:05
  #642
Medlem
TheyWillKillUsAlls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Finns en underhållande video på Youtube där en slagsmåls-rutinerad herre i Istanbul (eller så) hamnar i bråk i en bil-kö och blir påhoppad 5-6 gånger. De kommer i tur och ordning och blir nedslagna i tur och ordning. Vad jag kan se använder snubben ingen speciell teknik alls än vanlig krog-boxning, och får inte en skråma själv.

Bra upplysningsfilm för fjortis-kickers. För den som inte redan sett den:
https://www.youtube.com/watch?v=o3IPe0OL5TY

Han ser ut att vara skolad boxare med tanke på garderingen och de distinkta jabbarna han levererar mot slutet.
Citera
2014-04-19, 22:51
  #643
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheyWillKillUsAll
Han ser ut att vara skolad boxare med tanke på garderingen och de distinkta jabbarna han levererar mot slutet.

Han är utbildad vakt och har tävlat i amatörboxning.

Ja, han har bra timing. Timing, essensen av all fighting strategi. Behövs inga stilar för riktig fighting, bara basic slagteknik och upptränad timing.
Citera
2014-04-28, 20:10
  #644
Avstängd
Krystalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiegoSanchez
Så du menar att jew jisu är mer effektivt? Kung fu är mer street baserat och därför optimalt.



Är det sånt judarna sysslar med?

Ursäkta, kunde inte hålla mig.
Citera
2014-04-28, 20:15
  #645
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krystall


Är det sånt judarna sysslar med?

Ursäkta, kunde inte hålla mig.

Du är snabb du!
Citera
2014-04-28, 20:16
  #646
Avstängd
Krystalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiegoSanchez
Kung fu är bland de mest effektiva. Speciellt på gatan, men antar att du inte har någon erfarenhet av det.

Kung Fu kan vara extremt effektivt, men man måste nog definiera sina premisser väldigt noggrant här. KF tar lång tid att behärska bra. Men absolut bästa handförsvaret och ger en enorm snabbhet.

Men ska man applicera KF på en gatufight bör man nog satsa på Jeet Kune Do eller en bantad variation av Kali istället. Dessa ger extremt bra handförsvar och empty hand combat.
Citera
2014-04-28, 20:18
  #647
Avstängd
Krystalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Du är snabb du!

Det är Jew Jitsun som lärt mig.
Citera
2014-04-28, 21:43
  #648
Avstängd
Den absolut sämsta stilen är nog faktiskt brasiliansk jew jitsu. Oerhört dåligt på gatan om inte den sämsta stilen när det gäller gatan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback