2025-03-30, 22:11
Medlem
slutaletas avatar
Ibuprofen är bättre för magen och bättre effekt
Citera
2025-03-30, 22:11
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjaentrading
Multivitaminen gav dig cancern

Nej nu vet jag ganska exakt vad som gav mig cancer. Det var inte Multivitaminen! Om något är det väl en bra sak. Käka dessa vitaminer.
Citera
2025-03-30, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Pippi-
Så är hönan igång igen

i ett diskussionsforum får man faktiskt lov att fråga, utan att behöva disputera.
Detta är flashback, inte vetenskapens värld

Kan du inte tillföra nåt till debatten, istället för att bara kräva att serveras bevis?

Nu är ju inte detta en fråga, utan ett konstaterande och därför skall man belägga sin tro, naturligtvis.
Citera
2025-03-30, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerAlbinErlander
Det har varit känt sedan många år att acetysalicylsyra (magnecyl) i låg dos skyddar mot cancer i tjocktarmen samt sannolikt mot ett stort antal andra cancerformer som tex bröst.
Jag har haft möjlighet att prata med flera onkologer och frågat dem om de tar lågdosmagnecyl. Allihopa berättade att de gör det.
Hur vanlig är denna kunskap ute i samhället? Hur många av er tar det? Tyvärr säljs inte lågdosmagnecyl receptorfritt i sverige till skillnad från tex i Finland. Själv köper jag vanliga 500 mg och biter av en femtedel varje dag. Så noga är det tydligen inte med dosen. På ett ungefär räcker.

Den skyddande mekanismen tros vara att magnecyl minskar inflammationen i kroppen.

Sluta sprid massa dynga.
Citera
2025-03-30, 22:57
Medlem
Jag självmedicinerade med aspirin till och från när jag hade det som värst i långtidscovid och mådde pyton. Det hjälpte bra. Men aspirin har ju även biverkningar så man fick väldigt lätt blödningar i form av blåmärken. Därför inget som jag ville hålla på med för länge. Jag delade en tablett i fyra.
Citera
2025-03-30, 23:15
Medlem
Börja med detta när ni är 50+ och som många redan påpekat dela tabletten i minst 4 delar. Inte helt allmänt känt men tillräckligt att högutbildade ska ha hört det. Det rekommenderas ej. Har ni lätt att få magbesvär undvik.
Citera
2025-03-31, 05:59
Medlem
Huntsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexosigge
Vad är det du tror att du får checkat? I vår region kollar de endast blodsmitta men det kan förstås skilja. Vilken region? Vilka test?

Det kollas blodvärde, järn, & blodkropparnas tillstånd. + HIV & hepatit förstås...
Citera
2025-03-31, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huntsman
Det kollas blodvärde, järn, & blodkropparnas tillstånd. + HIV & hepatit förstås...

Inte mycket till check med andra ord
Citera
2025-03-31, 07:33
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerAlbinErlander
Det har varit känt sedan många år att acetysalicylsyra (magnecyl) i låg dos skyddar mot cancer i tjocktarmen samt sannolikt mot ett stort antal andra cancerformer som tex bröst.
Jag har haft möjlighet att prata med flera onkologer och frågat dem om de tar lågdosmagnecyl. Allihopa berättade att de gör det.
Hur vanlig är denna kunskap ute i samhället? Hur många av er tar det? Tyvärr säljs inte lågdosmagnecyl receptorfritt i sverige till skillnad från tex i Finland. Själv köper jag vanliga 500 mg och biter av en femtedel varje dag. Så noga är det tydligen inte med dosen. På ett ungefär räcker.

Den skyddande mekanismen tros vara att magnecyl minskar inflammationen i kroppen.

Jag har hört detta men som jag minns det finns det även andra mer naturliga alternativ till acetylsalicylsyra som skyddar på ungefär samma sätt. Kommer inte ihåg vad det var dock.
Citera
2025-03-31, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brakfesten009
Enligt alternativmedicin så finns det annat som "hjälper mot" cancer som Ivermectin, Fenbendazol, intravenösa höga doser av C-vitamin, kollodialt silver och medicin som stärker immunförsvaret och annat.
En del av detta har , kanske, mer eller mindre effekt mot tillväxten av cancerceller.

Metylen blå har också börjat bli populär inom alternativ medicinen och säljs receptfritt och används som medicin vid methemoglobin och hjälper till med att föra ut syre till cellerna.
Citera
2025-03-31, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Jag har hört detta men som jag minns det finns det även andra mer naturliga alternativ till acetylsalicylsyra som skyddar på ungefär samma sätt. Kommer inte ihåg vad det var dock.

Lite alternativ: Fiskolja (omega-3-fettsyror) är ett naturligt blodförtunnande medel och kan sänka kolesterolet. curcumin (gurkmeja) och grönt te är andra naturliga alternativ.

Frukter som innehåller blodförtunnande egenskaper är bland annat blåbär, körsbär, tranbär, vindruvor, apelsiner, katrinplommon, russin, jordgubbar och mandariner.

Vissa kosttillskott och livsmedel har effekter som liknar blodförtunnare, vilket kan ge ett mer naturligt alternativ för att förebygga och behandla blodproppar. Detta inkluderar kanel, ingefära, vitlök, gurkmeja och E-vitamin https://www-health-com.translate.goog/natural-blood-thinners-8655856?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=sv&_x_tr_hl=sv&_x_tr_ pto=rq
Citera
2025-03-31, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huntsman
Tar en treo nästan varje dag på morgonen. Mina värden är extremt bra, lämnar blod så får det checkat regelbundet.

I min släkt finns en tendens till krångel med hjärta & blodtryck, så tänker ta acetylsalicylsyra lite i förebyggande syfte...

En Treo blir alldeles för hög daglig dos. Köp baby Aspirin på 81 mg. T ex. dessa, 83 kr för nästan ett års förbrukning.

https://www.iherb.com/pal/referral/pdp/any?productId=38964&utm_medium=appshare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in