2025-03-27, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Vilken jävla muppfråga. Självklart behöver hundar ut och gå riktiga promenader flera gånger om dagen - oavsett vad! Du ska uppenbarligen inte ha ansvar för något levande ting.

Kan du ens ta ansvar för ditt egna liv?
Jag klarar inte mitt vardagliga liv utan stöd
2025-03-27, 11:55
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jan-sandelius
Jag skulle vilja skaffa en cockerspaniel,king charles spaniel eller en bichon frise..men jag har svårt att gå så jag undrar om jag måste ta promenad med dom varje dag ?även i snöstorm?
Du kan ju inte ens ta hand om dig själv, du bor ju på ett stödboende, kan du verkligen ta hand om en hund?
Och att ta reda på hundars behov av promenad är väl inte omöjligt ens för dig?
2025-03-27, 11:56
Medlem
Tack för alla svar..jag har läst att små hundar som chiuahua kan gå på låda stämmer det?
2025-03-27, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Du kan ju inte ens ta hand om dig själv, du bor ju på ett stödboende, kan du verkligen ta hand om en hund?
Och att ta reda på hundars behov av promenad är väl inte omöjligt ens för dig?
Jag kanske får nöja mig med en katt.dessutom är jag inte säker på om jag har råd att skaffa hund.
2025-03-27, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyaHenrikss
Hund SKA ut minst 3-4 dagar och en av rundorna SKA vara någorlunda lång.
Morgonrundan är ett måste, kvällsrundan likaså, kanske hoppa över en runda mitt på dagen vid nödfall.
Katt, kanin eller marsvin är andra mycket trevliga husdjur som kanske passar sin livsstil bättre?

Nja. Sverige är ovanligt hårda på reglerna kring hundar och djurhållning. Här får det gå högst 6 timmar mellan rastning medans jänkarna har 12 timmar. Den kan mao gå en promenad innan jobbet och en efter utan problem.
2025-03-27, 12:10
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Jag skulle vilja skaffa en cockerspaniel,king charles spaniel eller en bichon frise..men jag har svårt att gå så jag undrar om jag måste ta promenad med dom varje dag ?även i snöstorm?
Du måste trolla.. Det är väl klart att dom måste gå ut varje dag vilket väder det än är.
2025-03-27, 12:18
Medlem
Citat:

Vad du än gör skaffa ingen hund om du inte kan gå, dom kostar mycket pengar med , kan ju räkna med 3-400kr i månaden på mat samt 500kr/mån på försäkringen.
2025-03-27, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Du måste trolla.. Det är väl klart att dom måste gå ut varje dag vilket väder det än är.
Nej men vid snöstorm tror jag det räcker att dom får gå ut för att uträtta sina behov.jag klarar inte ta en promenad vid snöstorm.
2025-03-27, 12:24
Medlem
Citat:
Det är fantastiskt med hund.

Men med detta följer också en stor portion ansvar.

En hund behöver precis som vi aktivitet.

Där ingår motion, lydnad och andra aktiviteter. Då mår hunden bra.

Kan man inte uppfylla de kraven bör man avstå för hundens bästa.
2025-03-27, 12:25
Medlem
Såg att TS inte har ett jobb och inte tänker skaffa det då han är efterbliven, tror du dina skötare hade låtit dig ha en hund?haha jävla idiot
2025-03-27, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaghetervem
Såg att TS inte har ett jobb och inte tänker skaffa det då han är efterbliven, tror du dina skötare hade låtit dig ha en hund?haha jävla idiot
Man jag rätt enligt lag att ha djur på lss boenden..dessutom är jag normalbegåvad på papper..
2025-03-27, 12:56
Medlem
Citat:
Man jag rätt enligt lag att ha djur på lss boenden..dessutom är jag normalbegåvad på papper..

Bara för att det är lagligt betyder det inte att det är lämpligt. Du ska inte ha hund, du undrar om den måste gå ut för att göra sina behov?? Somna om!
Senast redigerad av marbellasnubben 2025-03-27 kl. 13:03.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in