Citat:
Ursprungligen postat av
Kottkompott
Få accessoarer är så handikappande i livet som att skaffa hund.
Visst, å ena sidan kan det vara en väldigt bra social tillgång för de som mår bra av hunden som sällskap och motionen det medför.
Men har du inte ett socialt nät eller välbetalt jobb som tillåter att du har frekvent hundvakt och kan ha ett normalt liv med jobb och någon enstaka resa iväg ibland, så blir du i princip låst vid hemmet. Det blir lätt väldigt dyrt om du inte har bra vänner som är så pass hundsugna själva att de gärna är gratis hundvakt stup i kvarten.
Allt annat är grymhet.
Och som andra nämnt, det suger arsle att gå behöva gå ut med vovven när man är magsjuk och det regnar underkylt och sidledes., vilket man måste.
jag kan bara instämma, jag älskar hundar och har haft rottwailers mm, jag rör mycket på mig och har haft med hund men ändå, fan vad det vart jobbigt med att de grisar ned bostaden också. Har du varit ute med dom i regn måste du torka dom, torka tassar men de är ändå en blöt hund som springer runt o kladdar ned allting. Det luktar hund i din bostad hur jävla noga du städar
sedan är det krångligt när du är iväg, måste be vänner att passa den osv. skall du åka skidresor o ha med hunden måste du hitta boende som accepterar hund vilket väldigt få gör.
nackdelarna är mycket stor med hund, men fördelen är att du har en jäkligt glad och rolig vovve som springer runt hemma. Vad är bäst får man känna efter själv