• 1
  • 2
2025-03-26, 21:44
Medlem
Iman2014s avatar
Hej!

Jag startade denna tråden i Relationer och samlevnads delen

(FB) Är Tiktok representativt för verkligheten när det handlar om attraktion/förhållande?

Jag tyckte att tråden hörde hemma där då den handlade om relationer och samlevnad och synen på relationer bland vuxna personer där det finns en större åldersskilnad.

Det var en rätt så intensiv diskussion och det var normalt fram tills moderatorn Amiron helt utan anledning valde att flytta min tråd till Sex / Parafila störningar delen. Jag klagade till moderatorn och skrev till honom privat men han beter sig på ett väldigt konstigt sätt.

Min tråd hör inte hemma i denna tråddelen. Min tråd har inget med parafila störningar att göra, min tråd handlar om vuxnas attraktion till andra vuxna, bara med en större åldersskilnad. Jag nämnde aldrig barn eller ens personer under 18 års ålder i min tråd.

Detta är mitt PM med moderatorn Amiron

Jag skrev följande till honom

Citat:
Jag förstår inte varför du flyttade tråden. Min tråd har inget med parafila störningar att göra. Jag skriver om attraktion till vuxna kvinnor det är inte en parafil störning.

Och fick följande svar

Citat:
Om du skall klaga, så finns riktlinjerna för hur man gör det här:
(FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator

Väljer du den vägen så se till att posta hela våran PM konversation.

Vill du ha den flyttad till ett mer passande delforum, så kan du rapportera trådstarten och skriva en kommentar till varför du vill ha den flyttad.
Eller så kontaktar du någon av moderatorerna i delforumet där tråden ligger och kollar om de kan flytta den till ett mer passande ställe.

mvh
Citera
2025-03-26, 22:09
Medlem
Enterprises avatar
Du ägnar osunt mycket energi i den nämnda tråden att förklara varför 14-15-åriga tjejer inte är barn.
Så även om trådstarten kanske inte nämner underåriga så gör dina oerhört frekventa inlägg det. Parafili!
Citera
2025-03-26, 22:18
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Hej!

Jag startade denna tråden i Relationer och samlevnads delen

(FB) Är Tiktok representativt för verkligheten när det handlar om attraktion/förhållande?

Jag tyckte att tråden hörde hemma där då den handlade om relationer och samlevnad och synen på relationer bland vuxna personer där det finns en större åldersskilnad.

Det var en rätt så intensiv diskussion och det var normalt fram tills moderatorn Amiron helt utan anledning valde att flytta min tråd till Sex / Parafila störningar delen. Jag klagade till moderatorn och skrev till honom privat men han beter sig på ett väldigt konstigt sätt.

Min tråd hör inte hemma i denna tråddelen. Min tråd har inget med parafila störningar att göra, min tråd handlar om vuxnas attraktion till andra vuxna, bara med en större åldersskilnad. Jag nämnde aldrig barn eller ens personer under 18 års ålder i min tråd.

Detta är mitt PM med moderatorn Amiron

Jag skrev följande till honom

Och fick följande svar

Kan du vara snäll och kopiera in PM konversationen i sin helhet? Här har du ju klippt och klistrat så det framgår inte om de är hela konversationen du delgett.
Citera
2025-03-26, 22:41
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Du ägnar osunt mycket energi i den nämnda tråden att förklara varför 14-15-åriga tjejer inte är barn.
Så även om trådstarten kanske inte nämner underåriga så gör dina oerhört frekventa inlägg det. Parafili!

Jag tycker att väldigt lite handlar om 14-15 åriga tjejer. Jag skriver om en 21 år gammal kvinna på Tiktok och när jag pratar om 15-17 åringar så gjorde jag det endast för att förklara att dessa personer inte är biologiska barn, inte för att prata om sexuella relationer med dessa personer. Min tråd handlade om unga vuxna kvinnor i 20 års åldern.
Citera
2025-03-26, 22:45
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Kan du vara snäll och kopiera in PM konversationen i sin helhet? Här har du ju klippt och klistrat så det framgår inte om de är hela konversationen du delgett.

Det är hela konversationen. Men jag skrev sedan även detta till honom

Citat:
Hej!

Jag vill framföra klagomål över att du flyttada min tråd till parafila störningar. Min tråd har inget med parafila störningar att göra. Jag skrev tydligt i tråden att det handlar om vuxna kvinnor och mäns attraktion till vuxna kvinnor i 20 års åldern. Min tråd har inget med barn att göra eller med personer under 18 års ålder.

Efter hans svar (som jag nämnde ovan) skrev jag följande

Citat:
Jag har ju kontaktat dig då det var du som flyttade tråden och jag la fram klagomål och förklarade varför delforumet är opassande för min tråd. Du borde flytta tillbaka tråden då det var ett passande delforum för just min tråd.

Han svarade då

Citat:
Eftersom jag inte modererar delforumet där den ligger, så har jag inga befogenheter att flytta tråden igen utan det kan bara de moderatorerna som modererar det forumet.

Så det jag skrev i förra svaret är det som gäller, om du vill ha tråden flyttad.

mvh
Citera
2025-03-26, 22:47
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Det är hela konversationen. Men jag skrev sedan även detta till honom

Efter hans svar (som jag nämnde ovan) skrev jag följande

Han svarade då

Om du öppnar det senaste PM:e från moderatorn - markerar all text och alla quote tecken - kort sagt allt som ser - väljer copy - och sedan paste i ett inlägg här. Vi vill alltså se allt i sin helhet.
Citera
2025-03-26, 23:19
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Om du öppnar det senaste PM:e från moderatorn - markerar all text och alla quote tecken - kort sagt allt som ser - väljer copy - och sedan paste i ett inlägg här. Vi vill alltså se allt i sin helhet.

Här är det

Citat:
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Amiron
Citat:
Hej!

Jag vill framföra klagomål över att du flyttada min tråd till parafila störningar. Min tråd har inget med parafila störningar att göra. Jag skrev tydligt i tråden att det handlar om vuxna kvinnor och mäns attraktion till vuxna kvinnor i 20 års åldern. Min tråd har inget med barn att göra eller med personer under 18 års ålder.

Om du skall klaga, så finns riktlinjerna för hur man gör det här:
(FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator

Väljer du den vägen så se till att posta hela våran PM konversation.

Vill du ha den flyttad till ett mer passande delforum, så kan du rapportera trådstarten och skriva en kommentar till varför du vill ha den flyttad.
Eller så kontaktar du någon av moderatorerna i delforumet där tråden ligger och kollar om de kan flytta den till ett mer passande ställe.

mvh

Jag har ju kontaktat dig då det var du som flyttade tråden och jag la fram klagomål och förklarade varför delforumet är opassande för min tråd. Du borde flytta tillbaka tråden då det var ett passande delforum för just min tråd.
… [ Visa mindre ]

Eftersom jag inte modererar delforumet där den ligger, så har jag inga befogenheter att flytta tråden igen utan det kan bara de moderatorerna som modererar det forumet.

Så det jag skrev i förra svaret är det som gäller, om du vill ha tråden flyttad.

mvh
Citera
2025-03-27, 00:43
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Här är det

Tack Då är jag nöjd.
Citera
2025-03-27, 02:58
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Tack Då är jag nöjd.

Hade velat få min tråd flyttad tillbaka till Relationer och samlevnad delforumet.

Min tråd handlade om förhållanden och attraktion mellan vuxna människor med stor åldersskillnad. Att jag även skrev om den biologiska definitionen av "barn" i tråden som Enterprise påpekade i denna tråden förändrar inte det faktum att min tråd handlade om vuxna människor (alltså folk 18 och över).
Citera
2025-03-27, 09:48
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Hade velat få min tråd flyttad tillbaka till Relationer och samlevnad delforumet.

Min tråd handlade om förhållanden och attraktion mellan vuxna människor med stor åldersskillnad. Att jag även skrev om den biologiska definitionen av "barn" i tråden som Enterprise påpekade i denna tråden förändrar inte det faktum att min tråd handlade om vuxna människor (alltså folk 18 och över).

Har du RP:at tråden där den ligger nu då som Amiron säger att du ska? Hänvisa även till den här tråden i RP:n.
Citera
2025-03-27, 10:23
Moderator
Maviels avatar
Citat:

Jo det förstod jag av din trådstart.

Jag ville mest hjälpa dig att få föra fram ditt klagomål - och följa processen på rätt sätt - så att din tråd inte behövde korgas.

Jag har tittat igenom tråden - diskussionen i tråden är ju mest inriktad åt det hållet - vilket föranledde flytt. Nu moddar jag inget av dessa forumen så vi får väl se om berörda moderatorer i de forumen kan kommentera. Om tråden skulle återbördas skulle stora delar av den behöva raderas som OT.
Citera
2025-03-27, 11:10
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Har du RP:at tråden där den ligger nu då som Amiron säger att du ska? Hänvisa även till den här tråden i RP:n.

Vad betyder RP:at?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in