Citat:
Ursprungligen postat av
Snoppdoggydog
Vad är det jag hör Leif GW Persson säga i programmet: (Veckan med Camilla och Leif GW på kanal 1)?
Ja, han påstår att kriminaliteten har främst en genetisk komponent. Är inte detta vad alla rasister sagt? Är inte detta påstående vad vänstern motarbetat i alla årtionden?
Nu erkänner man att det är så och man hymlar inte med det!
Vad säger ni?
Förr i tiden så fanns det "rasism" mot vissa folkgrupper osv som man uppfattade som inte civiliserade och stökiga. Ju mer jag ser hur vår utveckling sker i Sverige ju mer bekräftas den rasism som jag såg förr.
Jag tror det finns två svar egentligen som båda är komplicerade och stökiga att som politiker hantera:
1) handlar om IQ i viss utsträckning, vissa personer fattar inte saker, de är skillnad på IQ nivåer bland befolkningar. Sök på medelvärde IQ länder så fattar ni problemen...
2) värderingar och det har med kultur att göra
Det här är två riktigt komplicerade saker att ta itu med när du bygger ett land och behöver organisera det med kanske 1/10 av befolkning som inte riktigt passar in av ovannämnda skäl...
Nu måste vi ta till extrem lagstiftning som inget annat västland för att ta itu med problemen... som dom säger i TV programmet på SVTPLAY med Leif GW: 500 personer har dött av gängskjutningar nu.
Asså jag tror inte folk fattar hur desensitiverade vi har blivit: 1996 Dog 1 Hells Angels man av en Bandidos medlem och det blev löpsedlar i veckor.