• 1
  • 2
2025-03-26, 20:52
Medlem
Som vi alla vet ljuger Trump sällan, eller alltid, beroende på hur man tolkar honom. Det är hans främsta styrka som politiker. Jämte sin förmåga att söndra (polarisera) och härska i alla fall.

När vi såg honom anklaga Z för att starta 3e världskriget såg vi DTs Modus Operandi "in action". Många gjorde inte kopplingen fast det inte kunde sägas tydligare än det gjorde på DTs sätt. DT tänker starta kriget och han tänker skylla på Z.

Inte så mycket att oroa sig för tänke ni? Det finns ju självklart förståndiga republikaner som kommer stoppa detta, oavsett vad man tycker om politiken så finns ju bromsklossen.

Då vill jag påminna alla nu: DT har tydligt allierat sig med Ryssland, han låter sig kuvas av Kina (som till och med verkar rädda, kanske för att de jobbar med 20-årsplaner) han hotar grannländer med annektering och bryter, med hävstång, sönder Europas militära strategi som baserar sig på Nato.

Några ytterligare kärnfaktorer: USA fick Ukraina att skrota sina kärnvapen (200 stridsspetsar) mot löftet att få försvar gentemot Ryssland från USA. USA har betalat stora delar av NATOs budget för att köpa militärt inflytande över Europa, genom Nato har USA fått avgörande strategiskt inflytande i alla globala säkerhetsfrågor. Det har varit en fördelaktig ekonomisk och inflytelserik investering, låt er inte luras om att det varit välgörenhet. Genom Nato har USA fått rätt att sätta egna militärbaser på europeisk mark. Och det har varit USAs uttalade krav på Europa efter 2a världskriget, det har inte varit en eftergift eller något annat, det har varit ett krav.

IGEN: DTs plan är att dela världen mellan USA och Ryssland, genom krig. Givetvis tänker han att Putin kan kuvas och att ina skall läggas under hans fötter oxå. För att Ryssland kommer ta första smällen.

Som det ser ut nu kommer det snart att gå åt helvete. Enda försäkringen gentemot det är att DT, i slutändan, är för korkad. Men tyvärr kanske det inte spelar någon roll.

Nu vill jag gärna att ni berättar för mig hur fel jag har. Inte bara genom att förklara hur fantastisk Donald är utan på riktigt, varför har jag fel?

PS. Musk är instrumental i detta, världens rikaste man (Putin exkluderat kanske, beroende på hur man räknar) är satt till att såga av allt legalt motstånd vid fotknölarna, och lyckas helt fantastiskt med det. Hela Demokratiska partiet står som fån och tänker att de kan använda lagboken mot någon som står över lagen. Det är inte så det funkar. Gangsters har en egen lagbok. DS.
Citera
2025-03-26, 20:58
Avstängd
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Då vill jag påminna alla nu: DT har tydligt allierat sig med Ryssland, han låter sig kuvas av Kina (som till och med verkar rädda, kanske för att de jobbar med 20-årsplaner) han hotar grannländer med annektering och bryter, med hävstång, sönder Europas militära strategi som baserar sig på Nato.

Källa?
Citera
2025-03-26, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Källa?

Svarar i TS ställe. Källan är väl, hmm, i princip alla Trumps ord och handlingar de senaste tio åren.
Citera
2025-03-26, 21:39
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Som vi alla vet ljuger Trump sällan, eller alltid, beroende på hur man tolkar honom.
Nej, han ljuger vare sig sällan eller alltid. Han ljuger ofta och inte sällan om helt meningslösa saker.
Citera
2025-03-26, 21:40
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Källa?
Källa: verkligheten. Cope!
Citera
2025-03-26, 21:52
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Källa: verkligheten. Cope!
I verkligheten har USA fått EU att inleda den mest massiva försvarssatsningen genom historien. Sen kan man ju argumentera för att det är att kasta pengar i sjön.
Grönland är ju mest ett uppvaknande. Det är ju lite udda med en nordisk koloni. Fyller den något egentligt syfte för oss, annat än som en nostalgisk kvarleva från vikingatiden?
Citera
2025-03-26, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
I verkligheten har USA fått EU att inleda den mest massiva försvarssatsningen genom historien. Sen kan man ju argumentera för att det är att kasta pengar i sjön.
Grönland är ju mest ett uppvaknande. Det är ju lite udda med en nordisk koloni. Fyller den något egentligt syfte för oss, annat än som en nostalgisk kvarleva från vikingatiden?

Att spendera x antal kronor på sitt försvar betalar sig mångdubbelt omgående, det kan väl vem som helst räkna ut. Och att sätta unga män i militärtjänstgöring är bara bra med tanke på hur samhället ser ut, nu måste politikerna skapa den där militären som de helst inte vill ha för de e skrajja för risken för militärkupp då...

Men sanningen kommer komma fram snart. Skönt det
Citera
2025-03-26, 21:59
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
I verkligheten har USA fått EU att inleda den mest massiva försvarssatsningen genom historien.
Korrekt. Det som är ont kan också ha något gott med sig.

Citat:
Jag bryr mig inte särskilt om Grönland och är förvånad att MAGA gör det.
Citera
2025-03-26, 22:10
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Korrekt. Det som är ont kan också ha något gott med sig.

Jag bryr mig inte särskilt om Grönland och är förvånad att MAGA gör det.
Ja, det är klart du förvånas. Men tänk såhär: Trump är ju i maskopi med Putin och tillsammans planerar de ett militärt övertagande av väst. Grönland ligger strategiskt placerat.

Eller så handlar det om en militärt strategisk plats som utgör en barriär mot Ryskt inflytande över havsregionen.

Välj själv.
Citera
2025-03-26, 22:12
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ja, det är klart du förvånas. Men tänk såhär: Trump är ju i maskopi med Putin och tillsammans planerar de ett militärt övertagande av väst. Grönland ligger strategiskt placerat.

Eller så handlar det om en militärt strategisk plats som utgör en barriär mot Ryskt inflytande över havsregionen.

Välj själv.
Ja? Jag är inte förvånad av att amerikanska hökar är intresserade av att ha militäranärvaro på Grönland (vilket redan finns). Däremot är jag förvånad att de fredsälskande MAGA-supportrarna plötsligt bryr sig om Grönland.
Who could have thunk it!
Citera
2025-03-26, 22:17
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ja? Jag är inte förvånad av att amerikanska hökar är intresserade av att ha militäranärvaro på Grönland (vilket redan finns). Däremot är jag förvånad att de fredsälskande MAGA-supportrarna plötsligt bryr sig om Grönland.
Who could have thunk it!
Jag tror faktiskt den överväldigande majoriteten MAGA bryr sig ganska lite, vilket tydligt framgår i detta delforum där det mest är TDS-fåren som bräker sig hesa om hur hemskt det är, att Trump hotar med invasion av Danmark, att han splittrar NATO med mera.
Själv ser jag, som sagt, med lite nostalgi på Grönland, men har svårt att se att kolonin gagnar Danmark. Det naturliga vore ju att antingen sälja isklumpen dyrt eller låta USA leasa den i 99 år. Det är sannolikt så det kommer sluta, inom tio-femton år.
Citera
2025-03-26, 22:28
Avstängd
Skriv en bok. Det finns redan 10 000 dylika på samma eller snarlika debila tema. Elensky är en fullblodspsykopat som är besatt att att bekämpa Ryssland till sista ukrainare. Han är en patologisk lögnare och hans arbetsrum är fyllt av konst som hyllar krig och död. Den mannen kommer starta tredje världskriget. Hoppas DT förstår vem han har att göra med.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in