2025-03-26, 09:14
Bannlyst
Unga människor förväntades injicera en substans, utan någon insyn i dess långsiktiga effekter. Detta trots att deras risk att drabbas allvarligt av Covid var i princip obefintlig. "Vaccinet" minskade inte ens virusets spridning.

Det är ofattbart att någon med förmåga till kritiskt tänkande skulle kunna tro att detta någonsin handlade om att främja hälsa.

Så vad var då syftet? Pengar? Eller bara ett gigantiskt misstag?

Sjuka människor är en lukrativ industri. Kroniska sjukdomar, som diabetes, hjärtsjukdomar, autoimmuna tillstånd med mera, genererar enorma intäkter genom livslånga behandlingar. Kan detta vart utformat för att på sikt öka risken för sjukdomar?

Man borde kunna förvänta sig att läkare har fullständig kunskap om vad dessa "vacciner" innehåller innan de råder människor att ta dem. Men icke.

Detta framstår antingen som ett vansinnigt experiment, där gränserna för sunt förnuft helt har suddats ut eller som en konspiration där en mindre grupp utnyttjar naiva människor.

Det är känt att säkerhetstjänster och militära organ använder resurser för att påverka media och sprida propaganda. Det är också troligt att de har rekryterat tusentals betalda influencers för att forma opinionen på internet.
Citera
2025-03-26, 09:21
Medlem
Du har väl en egen vilja, då väljer du att avstå eller vaccineras. Vad resten av befolkningen anser rätt eller fel, bestämmer de själva. Jag tog inget vaccin.
Citera
2025-03-26, 09:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Du har väl en egen vilja, då väljer du att avstå eller vaccineras. Vad resten av befolkningen anser rätt eller fel, bestämmer de själva. Jag tog inget vaccin.

Om människor hade förstått hur absurt och irrationellt allt kring detta var, är det svårt att tro att någon skulle ha valt att ta "vaccinet".
De blev manipulerade.
Citera
2025-03-26, 10:12
Medlem
Exemplarisk.s avatar
För friska personer under 60 år var covid som en vanlig influensa. Många hade inte ens symptom men sprang och tog massa tester ändå för att experterna sa att viruset var totalt livsfarligt.

Många hade väldigt fel på båda sidor i vaccindebatten.

Jag vet inte om svaret är så enkelt som att masshysterin tog vid och alla tog galna och förhastade beslut eller om det finns någon djupare förklaring. Det jag vet är att politikern kom för billigt undan och den enda som försöker utkräva ansvar i riksdagen nu är Elsa Widding.
Citera
2025-03-26, 10:23
Medlem
stilichos avatar
Givetvis var det en besvikelse att vaccinerna var så dåliga som de var. Men det var ju svårt att veta då, så det var förstås inte fel att uppmana så många som möjligt att vaccinera sig.
Citera
2025-03-26, 10:25
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exemplarisk.
För friska personer under 60 år var covid som en vanlig influensa.

Adam Alsing dog 51 år gammal. Bara ETT exempel.

Jag har två i min bekantskapskrets som nästan strök med. En av dem har idag fortfarande svåra men.

Att kalla det "en vanlig influensa" är att spela ner det. Däremot var det helt idiotiskt att vaccinera riktigt unga. Onödigt slöseri och alla vaccin kan ha biverkningar som man inte ska utsätta sig för i onödan.

Sen ljög myndigheterna om att vaccinet skulle skydda mot spridningen. Det var inte sant.

Sen drogs alla med i "håll avstånd och använd handsprit". Sätt upp en skylt om det på företaget så har vi gjort vårt, liksom.
Citera
2025-03-26, 10:39
Medlem
Exemplarisk.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Adam Alsing dog 51 år gammal. Bara ETT exempel.

Jag har två i min bekantskapskrets som nästan strök med. En av dem har idag fortfarande svåra men.

Att kalla det "en vanlig influensa" är att spela ner det. Däremot var det helt idiotiskt att vaccinera riktigt unga. Onödigt slöseri och alla vaccin kan ha biverkningar som man inte ska utsätta sig för i onödan.

Sen ljög myndigheterna om att vaccinet skulle skydda mot spridningen. Det var inte sant.

Sen drogs alla med i "håll avstånd och använd handsprit". Sätt upp en skylt om det på företaget så har vi gjort vårt, liksom.

Finns friska människor som far väldigt illa av vanlig influensa också.
Senast redigerad av Exemplarisk. 2025-03-26 kl. 10:51.
Citera
2025-03-26, 10:40
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke

Nej, det håller jag inte med om. Det var ju en stor anledning till att vaccinpass aldrig infördes i Sverige.
Vaccinen utvecklades för den ursprungliga Wuhan varianten. Att viruset ständigt muterade var väl känt.
Viruset blev bättre och bättre på att komma runt vaccininducerade antikroppar.
Vaccin gav knappt något skydd alls från att smittas eller smitta vidare för de senare Omicronvarianterna. Helt enkelt därfär att det var utvecklat för den ursprungliga varianten.

Detta gäller även immunitet från virusinfektionen. Därför fick många covidinfektion mer än en gång.

Däremot visade sig vaccinen ge ett bra skydd mot svår sjukdom och död. Därav fortsatt vaccinering som senare reducerades till uttalade riskgrupper.

Andelen allvarliga biverkningar har så här i efterhand visat sig mycket lågt. Åtskilliga miljarder människor har vaccinerats och det gick utmärkt.
Citera
2025-03-26, 10:51
Medlem
Personligen tror jag att syftet var att se hur mycket de styrande kunde tuta i människor.

Att påstå att vaccinationen var frivillig är att ta i i mitt tycke. Hade du inte något för käften fick du knappt vara en del av det nerstängda samhället. Och sa du att du inte tagit vaccinet var det snudd på sparken som gällde, allt för att andra sket i brallan över en snuva.

Covid fick mig att inse hur människor litar blint på de "styrande" och hur rädda väldigt väldigt många människor är.
Citera
2025-03-26, 10:53
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Du är inte en sådan person. Snarare raka motsatsen. Därför svarade jag på ditt inlägg.

Det var fint sagt. Tack!

(Sen menade jag inte bara svenska myndigheter. Det var ännu galnare i många andra länder. Att viruset kommer att mutera visste ju vetenskapen.)

(Sen tycker jag man kan förlåta en del av överdrifterna i början av pandemin. Man visste inte så mycket och det är klart bättre att vara FÖR försiktig än tvärtom. Så tycker jag man ska agera även när nästa pandemi kommer. Men sen blev det nån slags politisk korrekthet över det som spårade ur. Svagsinta människor hade munskydd på sig utomhus eller när de satt ensamma i bilen...)
Citera
2025-03-26, 10:55
Medlem
Exemplarisk.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Nej, det håller jag inte med om. Det var ju en stor anledning till att vaccinpass aldrig infördes i Sverige.
Vaccinen utvecklades för den ursprungliga Wuhan varianten. Att viruset ständigt muterade var väl känt.
Viruset blev bättre och bättre på att komma runt vaccininducerade antikroppar.
Vaccin gav knappt något skydd alls från att smittas eller smitta vidare för de senare Omicronvarianterna. Helt enkelt därfär att det var utvecklat för den ursprungliga varianten.

Detta gäller även immunitet från virusinfektionen. Därför fick många covidinfektion mer än en gång.

Däremot visade sig vaccinen ge ett bra skydd mot svår sjukdom och död. Därav fortsatt vaccinering som senare reducerades till uttalade riskgrupper.

Andelen allvarliga biverkningar har så här i efterhand visat sig mycket lågt. Åtskilliga miljarder människor har vaccinerats och det gick utmärkt.

Många har ju hävdat att covid-vaccinerna har gett fler biverkningar än alla andra vacciner tillsammans. Vill minnas att man även länkade till statistik som bevisade detta. Var det bara hittepå?
Citera
2025-03-26, 10:57
Medlem
Det ingår ju i de här nya rörelsernas globalistbudskap att man strävar efter att man skall minska på jordens befolkning. Detta med Covid-19 skulle kunna vara ett första steg i att söka implemenetera dessa tankar till reella lösningar. Kina-labbet fick i uppdrag att ta fram en global farsot som skulle släcka ett visst antal liv. Samtidigt så skulle vissa tjäna enorma pengar på detta, på ett helt annat sätt än tidigare varit möjligt. Massor av vaccindoser köptes in till mycket höga kostnader bl.a. till Europa av bl.a. van der Layen, mycket av det fick sedan kastas pga att det blev för gammalt.
Om detta var fallet så kanske Covid-19 bara var ett test inför nya, och ännu värre, farsoter som kommer att framställas och spridas av vissa grupperingar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in