Citat:
Ursprungligen postat av
gärningsmannen
Nej, det hller jag inte med om. Det var ju en stor anledning till att vaccinpass aldrig infrdes i Sverige.
Vaccinen utvecklades fr den ursprungliga Wuhan varianten. Att viruset stndigt muterade var vl knt.
Viruset blev bttre och bttre p att komma runt vaccininducerade antikroppar.
Vaccin gav knappt ngot skydd alls frn att smittas eller smitta vidare fr de senare Omicronvarianterna. Helt enkelt drfr att det var utvecklat fr den ursprungliga varianten.
Detta gller ven immunitet frn virusinfektionen. Drfr fick mnga covidinfektion mer n en gng.
Dremot visade sig vaccinen ge ett bra skydd mot svr sjukdom och dd. Drav fortsatt vaccinering som senare reducerades till uttalade riskgrupper.
Andelen allvarliga biverkningar har s hr i efterhand visat sig mycket lgt. tskilliga miljarder mnniskor har vaccinerats och det gick utmrkt.
Du ljuger ju.
Vaccinpasset blev infrt i Sverige, men lite "light", inget pass, ingen bandymatch eller konsert...
Men svenska frskocken lskade det.
"Se nu, vem som tar ansvar!"
Jag flyttade hem frn ett land som gtt bananas, snutar i varje hrn, 4000:- i bter fr att vara p fel plats, regeringen gav nya dekret varje sndag... som r helig i stora delar av vrlden.
Sedan sg jag Andersson bli statsminister, och hur man presenterade det "senaste" varje dag...
Lustigt att en kris avlses av en annan...