Citat:
Nej, det håller jag inte med om. Det var ju en stor anledning till att vaccinpass aldrig infördes i Sverige.
Vaccinen utvecklades för den ursprungliga Wuhan varianten. Att viruset ständigt muterade var väl känt.
Viruset blev bättre och bättre på att komma runt vaccininducerade antikroppar.
Vaccin gav knappt något skydd alls från att smittas eller smitta vidare för de senare Omicronvarianterna. Helt enkelt därfär att det var utvecklat för den ursprungliga varianten.
Detta gäller även immunitet från virusinfektionen. Därför fick många covidinfektion mer än en gång.
Däremot visade sig vaccinen ge ett bra skydd mot svår sjukdom och död. Därav fortsatt vaccinering som senare reducerades till uttalade riskgrupper.
Andelen allvarliga biverkningar har så här i efterhand visat sig mycket lågt. Åtskilliga miljarder människor har vaccinerats och det gick utmärkt.
Vaccinen utvecklades för den ursprungliga Wuhan varianten. Att viruset ständigt muterade var väl känt.
Viruset blev bättre och bättre på att komma runt vaccininducerade antikroppar.
Vaccin gav knappt något skydd alls från att smittas eller smitta vidare för de senare Omicronvarianterna. Helt enkelt därfär att det var utvecklat för den ursprungliga varianten.
Detta gäller även immunitet från virusinfektionen. Därför fick många covidinfektion mer än en gång.
Däremot visade sig vaccinen ge ett bra skydd mot svår sjukdom och död. Därav fortsatt vaccinering som senare reducerades till uttalade riskgrupper.
Andelen allvarliga biverkningar har så här i efterhand visat sig mycket lågt. Åtskilliga miljarder människor har vaccinerats och det gick utmärkt.
Du ljuger ju.
Vaccinpasset blev infört i Sverige, men lite "light", inget pass, ingen bandymatch eller konsert...
Men svenska fårskocken älskade det.
"Se nu, vem som tar ansvar!"
Jag flyttade hem från ett land som gått bananas, snutar i varje hörn, 4000:- i böter för att vara på fel plats, regeringen gav nya dekret varje söndag... som är helig i stora delar av världen.
Sedan såg jag Andersson bli statsminister, och hur man presenterade det "senaste" varje dag...
Lustigt att en kris avlöses av en annan...