2025-04-24, 15:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av senapsillen
Tyvärr ägnar du dig år påhopp och inte argument. För övrigt så är cykel det farligaste transportmedlet vi har. Epor är mycket säkrare, men varje olycka blåses upp i media i flera dagar.

Du dom kan cykla eller ta bussen! Dina ungjävlar är ivägen i trafiken hela jävla tiden och orsakar olyckor och irritation. Hänger mig på tutan och pekar finger så fort jag ser en av alla dessa jävla epor.
Citera
2025-04-24, 16:56
Medlem
pimpinellaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casiopeia2.0
Du dom kan cykla eller ta bussen! Dina ungjävlar är ivägen i trafiken hela jävla tiden och orsakar olyckor och irritation. Hänger mig på tutan och pekar finger så fort jag ser en av alla dessa jävla epor.

Var det inte du som hjälpte en ung tös att fixa hennes epa?
Citera
2025-04-24, 17:03
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pimpinellaw

Ja men han är bara ute efter att få småkillarna ur vägen för dom sätter på flickorna i åldergruppen han jagar o vill få in i sin skinnsätes bimmer
Citera
2025-04-24, 18:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av pimpinellaw

Ja, det gjorde jag, för att hon behövde min hjälp och när en snygg tjej behöver hjälp kan man ju inte säga nej. Det betyder inte att jag stöder den sortens fordon bara för det.
Citera
2025-04-24, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Man behöver inte flytta, men man kan behöva hitta andra sätt att ta sig dit man vill.

Men jag håller inte med dig. Ibland drabbas man av regeländringar och byggnationer. Så enkelt är det. Möjligtvis skulle man i så fall kunna lösa det med någon dispens för det fåtal som verkligen behöver ta sin epa till skolan.
Det skulle bli alldeles för krångligt och dyrt. Vägen är öppen för alla och det är ju värre att hamna bakom en grävmaskin i 15kmh, men det är ju så det är.
Citera
2025-04-24, 22:02
Medlem
Citat:
Och därför har mina barn kameror i epan. Cykla på en tät trafikerad landsväg är ju i det närmaste självmord och buss finns inte. Det verkar mest du som är problemet här.
Citera
2025-04-24, 22:03
Medlem
Citat:
Ja, det gjorde jag, för att hon behövde min hjälp och när en snygg tjej behöver hjälp kan man ju inte säga nej. Det betyder inte att jag stöder den sortens fordon bara för det.
Nu framstår du som en sån där som hänger med alldeles för unga tjejer i förhållande till din ålder eftersom du inte har någon chans i din egen åldersgrupp, alternativt är alldeles för omogen, vilket också dina inlägg antyder.
Citera
2025-04-24, 22:07
Medlem
Man kan göra små hopp på vägen som kräver 55 km/t för komma över ?
Eller bara små gupp kör man sakta skakar bilen .
Senast redigerad av troligengud 2025-04-24 kl. 22:10.
Citera
2025-04-24, 22:12
Avstängd
Citat:
Det skulle bli alldeles för krångligt och dyrt. Vägen är öppen för alla och det är ju värre att hamna bakom en grävmaskin i 15kmh, men det är ju så det är.

Nej, vägen är inte öppen för alla. Allmänna vägar är inte nån jävla lekplats för 15 åringar att åka runt och busköra på. För det är så dessa avarter till fordon används i 99% av fallen. Rena bus och lekfordon som saknar existensberättigande.
Citera
2025-04-24, 22:12
Medlem
Citat:
Samhällskostnaden för att förbjuda grävmaskinen är hög. Vi behöver att grävmaskiner tar sig från A till B. Samhällskostnaden för att förbjuda epor är låg och kanske till och med negativ.
Citera
2025-04-24, 22:16
Avstängd
Citat:
Och därför har mina barn kameror i epan. Cykla på en tät trafikerad landsväg är ju i det närmaste självmord och buss finns inte. Det verkar mest du som är problemet här.

Bussar finns visst. Och andra färdmedel. Väljer man frivilligt att bo mitt ute i en urskog eller bergstopp kan man dock inte kräva samma turtäthet som inne i städer.
Citera
2025-04-24, 22:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Samhällskostnaden för att förbjuda grävmaskinen är hög. Vi behöver att grävmaskiner tar sig från A till B. Samhällskostnaden för att förbjuda epor är låg och kanske till och med negativ.

Exakt. Grävmaskiner som kör på vägar är ett ickeproblem. Kan inte ens minnas senast jag såg en grävmaskin på vägen. Men dessa förbannade jävla epor ser man överallt, hela jävla dagarna. Ungjävlarna verkar va ute och nöjesköra hela tiden, är dom idioterna aldrig i skolan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in