Jag tror inte jag är ensam om att vara jävligt trött på alla a-traktorer i trafiken.
Inte sällan ser man en a-traktor med någon 15 årig fjolla i framsätet som bakåtlutat och obekymrat sitter och kollar mobilen samtidigt som han har 10 bilar bakom sig med förare som bara vill komma hem efter en lång dag på jobbet.
Vi kan skippa all diskussion om varför detta överhuvudtaget är lagligt då Sveriges politik numera är en shitshow och fokusera på vad man kan göra där och då.
Häromdan när en a-traktor mer eller mindre stannade på vägen för att slira eller vad fan det nu var han höll på med så fick jag nog och väntade tills det fanns tillräckligt med utrymme för att köra om honom, placerade mig framför och stannade tills alla andra förare bakom mig körde förbi för att därefter lunka fram i låg hastighet med ojämnt tempo så att han behövde anpassa körningen efter mig och inte vice versa. Han var uppenbart förvånad och frustrerad över situationen.
Det leder mig till den viktiga frågan, vad finns det för fler sätt att sabba körglädjen för dessa ynglingar så att de kan jagas bort från trafiken, åtminstone rusningstrafiken?
Säg att man skulle råka tappa ett par ägg på deras vindruta, är det olagligt?
Alla idéer är välkomna