2025-03-26, 09:37
Medlem
kalkryggars avatar
Det som är problemet är hastighetsbegränsningen. De borde få köra i 70 istället.

Jag har aldrig varit med om någon otrevlig epa. Jag har aldrig heller haft problem med någon epa. De brukar alltid vara hjälpsamma i trafiken genom att göra vad de kan för att andra ska kunna köra om.
Citera
2025-03-26, 09:48
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ocuckad
Jag tror inte jag är ensam om att vara jävligt trött på alla a-traktorer i trafiken.

Inte sällan ser man en a-traktor med någon 15 årig fjolla i framsätet som bakåtlutat och obekymrat sitter och kollar mobilen samtidigt som han har 10 bilar bakom sig med förare som bara vill komma hem efter en lång dag på jobbet.

Vi kan skippa all diskussion om varför detta överhuvudtaget är lagligt då Sveriges politik numera är en shitshow och fokusera på vad man kan göra där och då.

Häromdan när en a-traktor mer eller mindre stannade på vägen för att slira eller vad fan det nu var han höll på med så fick jag nog och väntade tills det fanns tillräckligt med utrymme för att köra om honom, placerade mig framför och stannade tills alla andra förare bakom mig körde förbi för att därefter lunka fram i låg hastighet med ojämnt tempo så att han behövde anpassa körningen efter mig och inte vice versa. Han var uppenbart förvånad och frustrerad över situationen.

Det leder mig till den viktiga frågan, vad finns det för fler sätt att sabba körglädjen för dessa ynglingar så att de kan jagas bort från trafiken, åtminstone rusningstrafiken?

Säg att man skulle råka tappa ett par ägg på deras vindruta, är det olagligt?

Alla idéer är välkomna

Vadå "fler sätt"? Att hindra som du gjorde är inte laglig det heller.

Och ägg på vindruta är definitivt inte lagligt. Du har ju mindfe kunskap än de förare du irriterar dig på.
Citera
2025-03-26, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Jag måste nog säga med ditt beteende skulle du nog lämna in körkortet istället.
Det är bara ett konstigt beteende. Varför kan man inte låta ungdomar för att ha lite roligt.
Vill du förbjuda alla mopeder också? Då kanske vi kan införa förbud på rullatorer också.
Det känns som att du är alldeles för mycket överkurs.
Ät lite frukost och lägg inte ner så mycket energi på massa onädigt bajs.

Haha ja för det är ju verkligen samma sak med en rullator som en a-traktor. Har du bil?

Varför tror du själv det finns ett så utbrett hat mot just a-traktorer?
Citera
2025-03-26, 09:58
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Haha ja för det är ju verkligen samma sak med en rullator som en a-traktor. Har du bil?

Varför tror du själv det finns ett så utbrett hat mot just a-traktorer?
Jo men visst har jag alla behörigheter föruton taxi på körkortet.
När man haft körkort i typ 40 år så vet maan att lugna nerver fungerar bra.
Bara gilla läget man behöver sällan ha bråttom i trafiken.
Har kört tankbil i sverige typ sedan 20 år så jag har lugna nerver.
Det finns andra värre problem istället för att tänka på en glad ungdom med sin a eller epa
Citera
2025-03-26, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Tänk om du lade all den där energin på att skaffa dig ett liv istället, då hade du haft mycket roligare saker att göra än att irritera dig på ungdomar och deras intressen.

Det är ju precis det jag har och jag vill därför komma fram till mina aktiviteter, men i princip varje dag dyker det numera upp en epa som bromsar ner trafiken helt i onödan.

Jag har noll problem med att dessa ungdomar spelar fotboll, tränar, chillar, äter ute, raggar, pratar högljutt där det är tillåtet och massa, massa annat. Vet du varför?

För där gör man det inte på bekostnad av andra.
Citera
2025-03-26, 10:01
Medlem
Citat:
Jo men visst har jag alla behörigheter föruton taxi på körkortet.
När man haft körkort i typ 40 år så vet maan att lugna nerver fungerar bra.
Bara gilla läget man behöver sällan ha bråttom i trafiken.
Har kört tankbil i sverige typ sedan 20 år så jag har lugna nerver.
Det finns andra värre problem istället för att tänka på en glad ungdom med sin a eller epa

Jag vill kunna köra 70 där man får köra 70, så enkelt är det.

Den glada ungdomen har massor med andra ställen att vara glad på.
Citera
2025-03-26, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Nej a-traktorer är bra, bara bra att ungdomarna tidigt lär sig hantera fordon och gör annat än att scrolla tiktok.

Problemet är att dem nu istället sitter och scrollar Tiktok samtidigt som man bildar köer överallt.
Citera
2025-03-26, 10:04
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Jag vill kunna köra 70 där man får köra 70, så enkelt är det.

Den glada ungdomen har massor med andra ställen att vara glad på.
Du vet I dagens samhälle är det inte så att man får vad man vill alla gånger. Man får inte köra för fort för att vi har fartkameror.
Man måste samsas i trafiken och gilla läget. Jag tycker ändå att det är trevligt att man kan ha olika former av fordon i trafiken.
Däremot kanske man kan vara glad att slippa elsparkcykel på en 70 väg.
Då kan vi snacka om att man kan börja oroa sig på riktigt. .
Citera
2025-03-26, 10:09
Medlem
Citat:
Problemet är att dem nu istället sitter och scrollar Tiktok samtidigt som man bildar köer överallt.

Det tror jag inte.
Citera
2025-03-26, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knegare
Otroligt barnsligt beteende, är du överhuvudtaget mentalt vuxen?

När man läser sån här inser man att kraven på körkort måste höjas, idag får vilken mupp som helst ta körkort.

Haft körkort över 10 år utan en enda anmärkning. Kör med största sannolikhet bättre än dig då jag förutom att ha många körtimmar bakom mig också har många körtimmar utomlands i kaotisk miljö, Rom bland annat. Så nix, du är helt fel ute.
Citera
2025-03-26, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Det tror jag inte.

Sett det med egna ögon men du behöverintetro mig om du inte vill förstås. Har även sett två småtjejer sminka sig på morgonen samtidigt som man bildar kö bakom sig.

Kör man 30 km/h är det mycket lätt att även syssla med annat.
Citera
2025-03-26, 10:14
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Citat:
Jag måste nog säga med ditt beteende skulle du nog lämna in körkortet istället.
Det är bara ett konstigt beteende. Varför kan man inte låta ungdomar för att ha lite roligt.
Vill du förbjuda alla mopeder också? Då kanske vi kan införa förbud på rullatorer också.
Det känns som att du är alldeles för mycket överkurs.
Ät lite frukost och lägg inte ner så mycket energi på massa onädigt bajs.

Nog kan dom väl få ha roligt men att vara en stoppkloss i trafiken är mindre roligt för alla andra.
Ska ungdommar få ha roligt när det sabbar för andra trafikanter?
Att nån kärring går med rullator stör nog inte särskillt många, dessutom är det väldigt få med rullator.

Mopeder är inte i vägen på samma sätt då dom är flera gånger så smal som en epa är.
Att en moped kär på vägen är ungefär som att en cyklist är på vägen, dom är lätt att köra om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in