Resultat: Ångrar du att du vaccinerades mot covid?
Ja
16,39%
39 röster
Nej
34,45%
82 röster
Är inte vaccinerad
49,16%
117 röster
2025-03-31, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Mannen jag är ledsen, jag menar det inte det här som någon förolämpning.

Du besitter en klinisk nivå on förnekelse om Covid.

Jag uppmanar dig att prata med en terapeut om det här. På fullaste allvar, visa dem den här tråden på den fakta du totalt slagit iftån dig, förolämpningarna och de mer och mer absurda rättfärdigande. Exempelvis att barn det var ok att vaccinera barn när de inte vari någon som helst risk gentemot covid. Man experimenterade på barn. Det är nästan i höjd med Mengele experiment som begicks. Barn DOG av vaccinet.

Du behöver hjälp med att möta detta faktum.

https://www.psykoanalys.se/

Nu är du bara löjlig när du försöker påstå att jag är psykiskt sjuk bara för att du får svar på dina påståenden och att dina resonemang är utan värde enligt fakta, evidens och statistik.

Återigen varför ska man ångra ett vaccin som är mindre farligt än övrig medicin på marknaden?

Barn dog av covid i Sverige totalt 19 barn mellan 0-14 år, enligt Socialstyrelsen Statikdatabas för dödsorsak. Ingen jätte summa men är mer än "ingen risk" som du påstår. 2800 vårdades på sjukhus och 240 intensivvårdades. Hittar inget om att barn ska ha dött av vaccinet i Sverige så återigen kommer du med osanning. Eller sitter du på nån spännande länk till nån youtube journalist ala h*akan b*ergmark..
Citera
2025-03-31, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prodigy123
Kan du presentera källa på att det var lindrigare biverkningar på vaccinet än ipren som du påstår? Nä tror inte det, ni tomtar är alltid tomma på källor tyvärr. Du har ju uppenbarligen en agenda här, vaccin lobbyn är oerhört stark, då det gäller enorma summor pengar.

Nu har FDA:s toppchef inom vaccin fått sparken, konstigt va. Det står att det är pga felinformation och lögner, konstigt va? Men enligt dig hade han väl lite "otur" bara, att han fick sparken eller?

https://www.placera.se/telegram/kallor-fda-s-vaccinchef-tvingas-bort-riktar-brev-mot-kennedy-jr-wsj-20250331

Sen vet jag till 100% att du kan ingenting om biverkningarna som folk drabbades av.

Okey så du har ingen källa att delge. Förstår dock varför du inte vill uppge källan när jag fann att de urklippta textcitaten kommer från en privatpersons anmälan mot läkemedelsverket, vilket blev nedlagd.
Sen kommer du med en motfråga istället för att svara på frågan, pajas.

Men visst för att svara på din fråga

astra vaccinet
Mycket sällsynta (kan förekomma hos upp till 1 av 10 000 användare)
- blodproppar ofta på ovanliga ställen (t.ex. hjärna, tarm, lever, mjälte) i kombination med låga
nivåer av blodplättar
- allvarlig nervinflammation som kan orsaka förlamning och svårighet att andas (Guillain-Barrés
syndrom [GBS]
https://www.astrazeneca.com/content/dam/azcovid/pdf/sweden/se-epil-AZD1222.pdf

Ipren
Sällsynta (förekommer hos färre än 1 av 1 000 användare): Icke bakteriell hjärnhinneinflammation. Mjukdelsinfektioner i samband med vattkoppor. Blodbildsförändringar. Allergisk reaktion, överkänslighet. Vätskeansamling i kroppen. Förvirring, depression. Stroke. Kraftig drift att vara fysiskt aktiv med samtidig mental oro (psykomotorisk hyperaktivitet). Synnedsättning, dimsyn. Hjärtsvikt, hjärtinfarkt, högt blodtryck. Kramp i luftrören. Blödande eller brustet magsår, Crohns sjukdom, brännande känsla eller irritation i munnen, inflammation i bukspottkörteln. Lever- och njurpåverkan. Sänkt kroppstemperatur. tillägg från mig Stevens-Johnsons syndrom och toxisk epidermal nekrolys (förekommer hos färre än 1 av 1 000 användare)
https://www.fass.se/LIF/product?userType=2&nplId=19851206000022

En hel drös mer biverkningar hos ipren än vaccinet, ipen sällsynta 1 av 1000 och vaccinet mycket sällsynta drabbar 1 av 10000. Uppenbart att Ipren har fler biverkningar och mer farliga.

Åhh nej jag måste vara betald av nån för att inte tycka som du.. klassiskt konspirationsteori, nonsens.

Vad har FDA chefen med om man ångrar ett vaccin att göra? Att han får gå är ett politiskt spel vilket även du nog förstår

Sen försöker du förminska mig med din sista mening att antyda att jag inget vet, låt mig gissa du är vaken och får din information från youtuber journalister som h*kan b*rgmark
Citera
2025-03-31, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Ofta tal om barn här. Men rekommenderades det i Sverige att barn skulle vaccineras? I vilket land annars?

Nä det rekommenderas inte men det finns särskilda grupper
"En del barn under 18 år rekommenderas vaccination mot covid-19. Det finns inte någon allmän rekommendation om vaccination till barn och ungdomar under 18 år."

"Folkhälsomyndigheten rekommenderar vaccination till barn och unga med ökad risk för allvarlig sjukdom i covid-19. Svenska Barnläkarföreningen har definierat i vilka situationer vaccination kan vara aktuellt. Rekommenderat vaccin är Comirnaty. Barnets behandlande läkare gör en individuell bedömning om vaccinationen behövs.

"För vaccination av barn som inte omfattas av rekommendationer om vaccination mot covid-19 krävs läkarordination. Rutinerna för och tillgång till vaccination utanför rekommendation ser olika ut i olika regioner."

https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/vaccinationer/vacciner-som-anvands-i-sverige/covid-19/barn-och-ungdomar/

Det gäller barn i riskgrupp som de rekommenderar men där gör även läkare en individuell bedömning.
De bara svamlar de som tror att staten ville stoppa nål i alla, man kan tro de har en agenda att desinformera.
Citera
2025-03-31, 15:05
Medlem
Ajogens avatar
Är det en som att de dog MED Covid och var de friska barn. Dvs, att vilken infektion som helst hade varit livsfarlig för dem.

Du har själv visat mig statistik som visar hur väl barn klarar av covid. Staplarna om riskerna för barn var ju nästan jämn med bottnen på grafen.
Citat:
Ursprungligen postat av larssvensk
Nu är du bara löjlig när du försöker påstå att jag är psykiskt sjuk bara för att du får svar på dina påståenden och att dina resonemang är utan värde enligt fakta, evidens och statistik.

Återigen varför ska man ångra ett vaccin som är mindre farligt än övrig medicin på marknaden?

Barn dog av covid i Sverige totalt 19 barn mellan 0-14 år, enligt Socialstyrelsen Statikdatabas för dödsorsak. Ingen jätte summa men är mer än "ingen risk" som du påstår. 2800 vårdades på sjukhus och 240 intensivvårdades. Hittar inget om att barn ska ha dött av vaccinet i Sverige så återigen kommer du med osanning. Eller sitter du på nån spännande länk till nån youtube journalist ala h*akan b*ergmark..
Citera
2025-04-01, 11:59
Medlem
prodigy123s avatar
Citat:
Okey så du har ingen källa att delge. Förstår dock varför du inte vill uppge källan när jag fann att de urklippta textcitaten kommer från en privatpersons anmälan mot läkemedelsverket, vilket blev nedlagd.
Sen kommer du med en motfråga istället för att svara på frågan, pajas.

Men visst för att svara på din fråga

astra vaccinet
Mycket sällsynta (kan förekomma hos upp till 1 av 10 000 användare)
- blodproppar ofta på ovanliga ställen (t.ex. hjärna, tarm, lever, mjälte) i kombination med låga
nivåer av blodplättar
- allvarlig nervinflammation som kan orsaka förlamning och svårighet att andas (Guillain-Barrés
syndrom [GBS]
https://www.astrazeneca.com/content/dam/azcovid/pdf/sweden/se-epil-AZD1222.pdf

Ipren
Sällsynta (förekommer hos färre än 1 av 1 000 användare): Icke bakteriell hjärnhinneinflammation. Mjukdelsinfektioner i samband med vattkoppor. Blodbildsförändringar. Allergisk reaktion, överkänslighet. Vätskeansamling i kroppen. Förvirring, depression. Stroke. Kraftig drift att vara fysiskt aktiv med samtidig mental oro (psykomotorisk hyperaktivitet). Synnedsättning, dimsyn. Hjärtsvikt, hjärtinfarkt, högt blodtryck. Kramp i luftrören. Blödande eller brustet magsår, Crohns sjukdom, brännande känsla eller irritation i munnen, inflammation i bukspottkörteln. Lever- och njurpåverkan. Sänkt kroppstemperatur. tillägg från mig Stevens-Johnsons syndrom och toxisk epidermal nekrolys (förekommer hos färre än 1 av 1 000 användare)
https://www.fass.se/LIF/product?userType=2&nplId=19851206000022

En hel drös mer biverkningar hos ipren än vaccinet, ipen sällsynta 1 av 1000 och vaccinet mycket sällsynta drabbar 1 av 10000. Uppenbart att Ipren har fler biverkningar och mer farliga.

Åhh nej jag måste vara betald av nån för att inte tycka som du.. klassiskt konspirationsteori, nonsens.

Vad har FDA chefen med om man ångrar ett vaccin att göra? Att han får gå är ett politiskt spel vilket även du nog förstår

Sen försöker du förminska mig med din sista mening att antyda att jag inget vet, låt mig gissa du är vaken och får din information från youtuber journalister som h*kan b*rgmark

Du var mig en riktig foliehatt, du kan inte länka till en bi packsedel från Astrazeneca, när det var Pfizer/Biontech vaccinet Cominarty, som var kontaminerat. Sen står det väl knappast i bi packsedeln om ett vaccin är kontaminerat, din logik saknar totalt trovärdighet.

Vaccin är kraftfulla och kan orsaka allvarliga biverkningar, jag känner folk som fortfarande inte är bra efter att ha vaccinerat sig. Jag känner ingen, eller ens har hört talas om någon som har så kraftiga biverkningar efter ipren.

Du är en lögnare och en mupp tyvärr.
Citera
2025-04-01, 12:22
Medlem
llundberg57s avatar
Fan, håller du FORTFARANDE på och ältar det där? Varför? Alla andra har gått vidare för länge sedan.
Inga biverkningar, inget ånger.
Citera
2025-04-03, 00:10
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Det har väl inte fifflats med statistiken?

Nej. Vad får dig att tro det?
Citera
2025-04-04, 09:52
Medlem
FedupFlorences avatar
Jag har undvikit att diskutera ämnet. Jag har fortfarande svårt att hitta orden för det idag. I sjukvården blev anställda utsatta för stark påtryckning. "Du är den enda som vägrar" sa chefer till flera anställda. Och alla trodde att de var ensamma. Cheferna själva vaccinerade sina anställda och dokumenterade i de anställdas journaler. Som om det vore en normalitet att ens chef skulle få insyn i de anställdas journal. "Jag tittar bara tio sekunder." Jag har mer att säga om det här men har inte hittat rätt forum.
Citera
2025-04-04, 09:58
Medlem
Jag ångrar mig.
Efter vaccinet har jag fått sämre hårfäste, har gått upp en hel del i vikt, drack knappt alkohol innan men dricker ofta nu & frugan har tagit ut skillsmässa.
Citera
2025-04-04, 10:05
Medlem
Ajogens avatar
Men det var "frivilligt"...
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Jag har undvikit att diskutera ämnet. Jag har fortfarande svårt att hitta orden för det idag. I sjukvården blev anställda utsatta för stark påtryckning. "Du är den enda som vägrar" sa chefer till flera anställda. Och alla trodde att de var ensamma. Cheferna själva vaccinerade sina anställda och dokumenterade i de anställdas journaler. Som om det vore en normalitet att ens chef skulle få insyn i de anställdas journal. "Jag tittar bara tio sekunder." Jag har mer att säga om det här men har inte hittat rätt forum.
Citera
2025-04-04, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Är det en som att de dog MED Covid och var de friska barn. Dvs, att vilken infektion som helst hade varit livsfarlig för dem.

Du har själv visat mig statistik som visar hur väl barn klarar av covid. Staplarna om riskerna för barn var ju nästan jämn med bottnen på grafen.

Du påstod att inget barn blev drabbat men nu övergått till att det var sjuka barn som fick covid och dog. Du säger själv att dödsorsaken var covid som föranledde att barnet dog, utan infektionen av covid så hade barnet levt vidare

Du har forfarande visat nått som bevis på att barn dött av covid virus i Sverige .
Citera
2025-04-04, 10:25
Medlem
Ajogens avatar
Det du skriver här är lögner.
Citat:
Du påstod att inget barn blev drabbat men nu övergått till att det var sjuka barn som fick covid och dog. Du säger själv att dödsorsaken var covid som föranledde att barnet dog, utan infektionen av covid så hade barnet levt vidare

Du har forfarande visat nått som bevis på att barn dött av covid virus i Sverige .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in