Resultat: Ångrar du att du vaccinerades mot covid?
Ja
16,32%
39 röster
Nej
34,31%
82 röster
Är inte vaccinerad
49,37%
118 röster
2025-03-30, 09:57
Medlem
TonyBergmans avatar
Till viss del. Har astma men förutom det ung o pigg så blev lite nervös. Såg friska ~55 åringar i min närhet dö eller hamna i respirator i veckor där i början. Tog 2 doser sen inge mer.
Citera
2025-03-30, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Nu är det väl mest äldre och svaga som rekommenderas en booster eller två om året, om jag minns rätt. Men det ebbade liksom ut när folk fått sin fjärde, mig veterligen gick inte fhm ut och sa att det räckte då. Intresset svalnade, folk orkade inte vara rädda längre och restriktionerna släpptes.
Gick kanske inte direkt ut och sa att det räckte, man måste gå in och läsa på hemsidan vad som rekommenderades. Eller stod väl något i tidningarna. Kanske inget skäl för alla dina bekanta att vaccinera sig varje år. Om man är över 80 står det nu.
Citera
2025-03-30, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Kan det vara garanti att piloterna är ovaccinerade? Går det ens att få intyg att man är det?
Japp. Den privata sektorn är som vanligt den som fungerar. De flesta piloter som vägrade den är dessutom åter i tjänst nu.
Citera
2025-03-30, 19:27
Moderator
fredrik686s avatar
Jag har nu lagt till en omröstning.

/Mod
Citera
2025-03-30, 19:49
Medlem
prodigy123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larssvensk
Snälla äkta vetenskapsman... Tillåt mig små le.

Så du startar en tråd och frågar om folk ångrar att de tagit en medicin. Som sedan blivit redogjort för dig att det är mindre farligt än ipren. Sen svarar du med att länka en massa nonsens.
Du är inte så klok som du verkar vilja försöka ge sken av.

Du var mig en riktig tomte till att inte veta någonting. Det var inte alls mindre farligt än ipren, det var jättemånga biverkningar i olika batcher. Eftersom vaccinet var kontaminerat, så var biverkningsfrekvensen olika i olika batcher. Totalt var det 4999 batcher.

1,8% av batcherna hade mellan 5-90 dödsfall (78% av alla dödsfall)
16 % av alla batcher hade minst ett dödsfall och upp till 90 dödsfall i en batch.
Övriga 4 208 batcher saknar dödsfall.

Vad gäller biverkningar så var det stor variation, exempelvis så var det under maj -21 i första batchen
2500 biverkningar och i fjärde batchen 100 biverkningar. Detta är den största skillnaden mellan batcher med samma sista förbrukningsdag under en månad.

Det är därför som vissa människor har fått allvarliga biverkningar av vaccinet medans andra inte fått några biverkningar alls.

Kommentar:

"Dessa stora skillnader i biverkningar mellan satser talar för att innehållet
varierar i flaskorna vilket synes innebära alltför stor variation för att inte
misstänka att läkemedelsflaskorna innehåller annat än som står i
innehållsförteckningen och därmed måste betraktas som förfalskningar av det
medicinska preparat som är tillfälligt godkänt med restriktioner."

Med andra ord, var vaccinet kontaminerat/förfalskat.

"Sedan har det kommit en del information från både Folkhälsomyndigheten
och amerikanska VAERS att vissa batcher av medicinska preparat med modRNA har en
kraftig överdödlighet"

PCR testen:

"De så kallade rtRT-PCR-testerna (real time Reverse Transcriptase-Polymerase Chain
Reaction) påbjöds initialt av WHO att börja användasi februari 2020"

"Detta test kan bara påvisa arvsmassa, genetiskt material, som RNA (ribonukleinsyra,
genetisk kod) men kan inte användas för att ställa diagnos vid sjukdom, kan inte
upptäcka infektiösa virus eller viruspartiklar. rtRT-PCR kan finna RNA på eller i en
människa likaväl som på ett dörrhandtag eller en ledstång."

"Här medger FHM att man anväder en metod som allvarligt har kritiserats av
vetenskapare för att vara ovetenskaplig, se ”External peer review of the RTPCR test to
detect SARS-CoV-2 reveals 10 major scientific flaws at the molecular and
methodological level: consequences for false positive results.” 11"

"I den senast nämnda skriften framkommer det att när andelen positiva rtRT-PCR-test
uppgår till 20 % är 31 % av de positiva testerna falskt positiva. Då andelen positiva
rtRT-PCR-tester är 5,5 % så blir 67 % av alla positiva rtRT-PCR-tester falskt
positiva!"

"Sekretessprövning; ingen sekretess då denna xxxxxxxxx är av synnerligen mycket stort
allmänt intresse i Sverige och därtill av synnerligen mycket stort allmänt intresse internationellt."

Information finns öppet att leta för den som vill, övriga kan fortsätta sitta på forum och ljuga om hur saker och ting var.
Citera
2025-03-30, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DmtLaser
Japp. Den privata sektorn är som vanligt den som fungerar. De flesta piloter som vägrade den är dessutom åter i tjänst nu.
Behöver du förklara bättre. Hur kan man veta vilka som är ovaccinerade? Vad vägrade piloterna?
Citera
2025-03-31, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Vi utsattes för en enorm påverkans kampanj, folk blev av med jobb, utfrysta från samhället, förlorade vänner och familj för de stod emot etc. etc.

De ljög om allting om både covid och vaccinet. Det är så det är.
Det är hemskt när de strukturer i samhället man förlitar sig på sviker en, men det är inget att stanna kvar vid när de uppenbarligen inte har ditt bästa i intresse och säljer dig för att själva bli rika.

De uppmana folk att ta vaccinet som var frivilligt, de som tog det valde det och såg fördelarna.
Ja några privata aktörer valde som policy att det krävdes vaccinering av olika anledningar vilket fick rätt då de privata kan kräva mer. Inom den offentliga där jag jobbar ville de att man vaccinerade sig men hade ingen rätt att kräva bevis eller avskeda en, alltså valfritt.

Har faktiskt läst om några personer som säger sig blivit utfrysta och förlorat vänner, det var personer som även har fantasier om chemotrails med mera och uppenbara rättshaverister så att skylla på vaccinet där är nog bara en liten bit av kakan..

Förstår dock inte vad det ska ha med om jag ångrar att ta ett vaccin.. som har mindre farliga biverkningar än ipren
Citera
2025-03-31, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prodigy123
Du var mig en riktig tomte till att inte veta någonting. Det var inte alls mindre farligt än ipren, det var jättemånga biverkningar i olika batcher. Eftersom vaccinet var kontaminerat, så var biverkningsfrekvensen olika i olika batcher. Totalt var det 4999 batcher.

1,8% av batcherna hade mellan 5-90 dödsfall (78% av alla dödsfall)
16 % av alla batcher hade minst ett dödsfall och upp till 90 dödsfall i en batch.
Övriga 4 208 batcher saknar dödsfall.

Vad gäller biverkningar så var det stor variation, exempelvis så var det under maj -21 i första batchen
2500 biverkningar och i fjärde batchen 100 biverkningar. Detta är den största skillnaden mellan batcher med samma sista förbrukningsdag under en månad.

Det är därför som vissa människor har fått allvarliga biverkningar av vaccinet medans andra inte fått några biverkningar alls.

Kommentar:

"Dessa stora skillnader i biverkningar mellan satser talar för att innehållet
varierar i flaskorna vilket synes innebära alltför stor variation för att inte
misstänka att läkemedelsflaskorna innehåller annat än som står i
innehållsförteckningen och därmed måste betraktas som förfalskningar av det
medicinska preparat som är tillfälligt godkänt med restriktioner."

Med andra ord, var vaccinet kontaminerat/förfalskat.

"Sedan har det kommit en del information från både Folkhälsomyndigheten
och amerikanska VAERS att vissa batcher av medicinska preparat med modRNA har en
kraftig överdödlighet"

PCR testen:

"De så kallade rtRT-PCR-testerna (real time Reverse Transcriptase-Polymerase Chain
Reaction) påbjöds initialt av WHO att börja användasi februari 2020"

"Detta test kan bara påvisa arvsmassa, genetiskt material, som RNA (ribonukleinsyra,
genetisk kod) men kan inte användas för att ställa diagnos vid sjukdom, kan inte
upptäcka infektiösa virus eller viruspartiklar. rtRT-PCR kan finna RNA på eller i en
människa likaväl som på ett dörrhandtag eller en ledstång."

"Här medger FHM att man anväder en metod som allvarligt har kritiserats av
vetenskapare för att vara ovetenskaplig, se ”External peer review of the RTPCR test to
detect SARS-CoV-2 reveals 10 major scientific flaws at the molecular and
methodological level: consequences for false positive results.” 11"

"I den senast nämnda skriften framkommer det att när andelen positiva rtRT-PCR-test
uppgår till 20 % är 31 % av de positiva testerna falskt positiva. Då andelen positiva
rtRT-PCR-tester är 5,5 % så blir 67 % av alla positiva rtRT-PCR-tester falskt
positiva!"

"Sekretessprövning; ingen sekretess då denna xxxxxxxxx är av synnerligen mycket stort
allmänt intresse i Sverige och därtill av synnerligen mycket stort allmänt intresse internationellt."

Information finns öppet att leta för den som vill, övriga kan fortsätta sitta på forum och ljuga om hur saker och ting var.

du var mig en riktigt tomte som kommer med påståenden och långa urklipp utan källa.. nä jag tänker inte söka du får som kommer med påståendet ska delge källan.
Citera
2025-03-31, 08:24
Medlem
Tog 4 (eller 5, minns inte) doser.
Ångrar ingenting.
Gick helt fint, är +40 år gammal och bättre fysisk form än vad jag har varit de siste 10 åren.

Känner en som fick svåra biverkningar av vaccinet men känner också flera som har svåra biverkningar av nässpray så det är väl tyvärr en risk med alla läkemedel.
Citera
2025-03-31, 09:04
Medlem
prodigy123s avatar
Citat:
du var mig en riktigt tomte som kommer med påståenden och långa urklipp utan källa.. nä jag tänker inte söka du får som kommer med påståendet ska delge källan.

Kan du presentera källa på att det var lindrigare biverkningar på vaccinet än ipren som du påstår? Nä tror inte det, ni tomtar är alltid tomma på källor tyvärr. Du har ju uppenbarligen en agenda här, vaccin lobbyn är oerhört stark, då det gäller enorma summor pengar.

Nu har FDA:s toppchef inom vaccin fått sparken, konstigt va. Det står att det är pga felinformation och lögner, konstigt va? Men enligt dig hade han väl lite "otur" bara, att han fick sparken eller?

https://www.placera.se/telegram/kallor-fda-s-vaccinchef-tvingas-bort-riktar-brev-mot-kennedy-jr-wsj-20250331

Sen vet jag till 100% att du kan ingenting om biverkningarna som folk drabbades av.
Citera
2025-03-31, 09:20
Medlem
Ajogens avatar
Mannen jag är ledsen, jag menar det inte det här som någon förolämpning.

Du besitter en klinisk nivå on förnekelse om Covid.

Jag uppmanar dig att prata med en terapeut om det här. På fullaste allvar, visa dem den här tråden på den fakta du totalt slagit iftån dig, förolämpningarna och de mer och mer absurda rättfärdigande. Exempelvis att barn det var ok att vaccinera barn när de inte vari någon som helst risk gentemot covid. Man experimenterade på barn. Det är nästan i höjd med Mengele experiment som begicks. Barn DOG av vaccinet.

Du behöver hjälp med att möta detta faktum.

https://www.psykoanalys.se/

Citat:
De uppmana folk att ta vaccinet som var frivilligt, de som tog det valde det och såg fördelarna.
Ja några privata aktörer valde som policy att det krävdes vaccinering av olika anledningar vilket fick rätt då de privata kan kräva mer. Inom den offentliga där jag jobbar ville de att man vaccinerade sig men hade ingen rätt att kräva bevis eller avskeda en, alltså valfritt.

Har faktiskt läst om några personer som säger sig blivit utfrysta och förlorat vänner, det var personer som även har fantasier om chemotrails med mera och uppenbara rättshaverister så att skylla på vaccinet där är nog bara en liten bit av kakan..

Förstår dock inte vad det ska ha med om jag ångrar att ta ett vaccin.. som har mindre farliga biverkningar än ipren
Citera
2025-03-31, 09:44
Medlem
Ofta tal om barn här. Men rekommenderades det i Sverige att barn skulle vaccineras? I vilket land annars?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in