Resultat: Ångrar du att du vaccinerades mot covid?
Ja
16,39%
39 röster
Nej
34,45%
82 röster
Är inte vaccinerad
49,16%
117 röster
2025-05-31, 13:29
Medlem
Ajogens avatar
Astra Zeneca drar tillbaka vaccin

2022 konstaterade en studie att Astra Zenecas vaccin ökade risken för en ovanlig blodpropp. Risken var 30 procent högre jämfört med Pfizers covidvaccin, skriver TT. Astra Zenecas vaccin pausades för de flesta åldersgrupper i Sverige av Folkhälsomyndigheten redan i mars 2021, efter misstänkta fall av blodpropp i kombination med låga nivåer av blodplättar (trombocytopeni) hos ett fåtal personer. I juli samma år beslutade myndigheten att helt fasa ut användandet av Astra Zenecas vaccin.

https://lakartidningen.se/aktuellt/nyheter/2024/05/astra-zeneca-drar-tillbaka-vaccin/

Hur blir man så pass naiv som du, människa.
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
De drog in det på grund av dålig framtida lönsamhet. Det framgår i artikeln. Om man orkar läsa den.
Citera
2025-05-31, 13:30
Medlem
Ajogens avatar
Tack för du delade med dig om Desmet.
Jag har nyss lyssnat på en pod med honom.
Det är väldigt skönt att få raka ord på det man upplever.
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Jag jobbar som lärare och ville inte påverka någon, men jag tipsade några elever om Mattias Desmet eftersom han är en auktoritet i ämnet Mass Formation.
Och jag gjorde ingen hemlighet av att jag inte vaccinerade mig.

Jag tänkte att det kanske kunde stärka någons självförtroende i frågan ifall dom visste att jag vägrade ta sprutan.
Citera
2025-05-31, 21:17
Medlem
Blaskas avatar
Tog vaccinet för att kunna flyga. Tyckte det var onödigt och jag trodde inte på det. Samtidigt trodde jag inte att det var KILLSHOT från Bill gates jag tröck i mig. Jag ångrar mig inte.
Citera
2025-06-01, 02:33
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Astra Zeneca drar tillbaka vaccin

2022 konstaterade en studie att Astra Zenecas vaccin ökade risken för en ovanlig blodpropp. Risken var 30 procent högre jämfört med Pfizers covidvaccin, skriver TT. Astra Zenecas vaccin pausades för de flesta åldersgrupper i Sverige av Folkhälsomyndigheten redan i mars 2021, efter misstänkta fall av blodpropp i kombination med låga nivåer av blodplättar (trombocytopeni) hos ett fåtal personer. I juli samma år beslutade myndigheten att helt fasa ut användandet av Astra Zenecas vaccin.

https://lakartidningen.se/aktuellt/nyheter/2024/05/astra-zeneca-drar-tillbaka-vaccin/

Hur blir man så pass naiv som du, människa.

Citat:
Astra Zeneca drar tillbaka sitt vaccin mot covid-19 över hela världen, rapporterar Reuters.

Enligt företaget beror det på att det idag finns ett överskott på tillgängliga uppdaterade vacciner på marknaden, som skyddar mot nya virusvarianter.

Det har lett till en nedgång i efterfrågan på Astra Zenecas covidvaccin.

Om du inte förstår enkel marknadsekonomi så läs på.
Citera
2025-06-01, 06:35
Medlem
Ajogens avatar
Men hur naiv kan du bli va.
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Om du inte förstår enkel marknadsekonomi så läs på.
Citera
2025-06-01, 08:03
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Det har nu framkommit att Covid var en labläcka.
Det skedde grova inskränkningar på våra friheter och världen låstes in i ca två år.
'FINAL REPORT: COVID Select Concludes 2-Year Investigation, Issues 500+ Page Final Report on Lessons Learned and the Path Forward'
https://oversight.house.gov/release/final-report-covid-select-concludes-2-year-investigation-issues-500-page-final-report-on-lessons-lea rned-and-the-path-forward/

Ovanpå detta så visar det sig att covid i sig inte var särskilt dödlig, i synnerhet för friska individer. Vaccinet däremot har sidoeffekter som myokardit:
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2022.12.06.22283145v2

Min fråga är: ångrar ni att ni tog det?
Jag ångrar mig, och undrar ifall det kommer ha konsekvenser senare i livet.

Klart som korvspad man ångrar att man litade på systemet.

Med mRNA vet man inte dosen, distributionen i kroppen, hur länge spikproteinerna tillverkas, vilka andra dna fragment som kommer paketerade i lipid nano particles mm.

Sambo som fick problem med hjärtat efter vaccination men ingen läkare vågade ta det som vaccin skada. Läkarna är rädda för att få antivaccer stämpel så de ignorerar samband mellan tex hjärt kärl problem o mRNA.Kommer inte en enda mRNA injektioner i närheten av min arm.

Pfizer är bara ytterligare ett bolag i raden av vinst på bekostnad av befolkningen bolag.

DoPont med teflon. Boeing max, vw dieselgate, Pordue pharma opioider mm
Citera
2025-06-01, 09:47
Medlem
Ajogens avatar
Jag förstår inte hur folk inte byggdt upp en skeptism emot konglomerat.
Annat exempel är Tuskegee studien när man experimenterade al la Mengele på svarta eller när man gav godis till intellektuellt handikappade för att se ifall socker ger hål i tänderna.

Den värsta i nutid är att man kan reversera typ 2 diabetes genom att sluta äta kolhydrater och fasta. Man stämmer massvis med läkare för att de sätter sina patienter på sån diet ex. Gary Fetke och Tim Noakes. Helt sjukt, de räddade livet på sina patienter. Samma trend serman med läkare som behandlade sina patienter mot covid utan vaccin, morfin och remdesivir.
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Klart som korvspad man ångrar att man litade på systemet.

Med mRNA vet man inte dosen, distributionen i kroppen, hur länge spikproteinerna tillverkas, vilka andra dna fragment som kommer paketerade i lipid nano particles mm.

Sambo som fick problem med hjärtat efter vaccination men ingen läkare vågade ta det som vaccin skada. Läkarna är rädda för att få antivaccer stämpel så de ignorerar samband mellan tex hjärt kärl problem o mRNA.Kommer inte en enda mRNA injektioner i närheten av min arm.

Pfizer är bara ytterligare ett bolag i raden av vinst på bekostnad av befolkningen bolag.

DoPont med teflon. Boeing max, vw dieselgate, Pordue pharma opioider mm
Senast redigerad av Ajogen 2025-06-01 kl. 10:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in