Citat:
Ursprungligen postat av
ChristopherRobin
Min egen familj som jag föddes till är inte längre aktuell för mig, därför är det bra känslor när jag fick komma in i denna nya stora familj hos min tjej. Därför vill jag inte ge upp det
Jag kan förstå din känsla. Jag hade en svår relation till min mamma som var alkoholiserad. Har under hela mitt liv saknat en modersgestalt. När jag gifte mig fick jag en intensiv och nära relation till min svärmor som var en helt fantastisk kvinna. Hon älskade mina barn och umgicks väldigt nära med oss och hon och jag tog även små resor ihop med barnen. Det är nog den närheten du efterfrågar. Det kan jag förstå.
Men du säger att du älskar din tjej. Genom att driva det här kommer du att skapa en kil mellan dig och din tjej. Du behöver istället göra upp med dig själv och ditt behov av en modersgestalt i ditt liv. Det kommer bara att framstå som udda och klingigt och det kommer att påverka ditt förhållande. Bli en självuppfyllande profetia.
Jag tror faktiskt att du ska låta detta vara. Ibland är tid också det som behövs. Det är ju inget som hindrar att ni umgås närmre längre fram men just nu verkar de inblandade inte riktigt vilja umgås på samma sätt som du vill. Då får du respektera det och istället hantera dina egna känslor.