2025-03-21, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WitchcultToday
Jag blev lite full i skratt, kan du inte berätta varför storleken på mammans lägenhet, dvs en tvåa, är relevant för historien? 😄

Jag bor i hus, det gjorde hennes mamma också innan skilsmässan. Det normala är ju att bo i hus. Eller bo hem större än en tvåa. Tyckte det var relevant att hon fått gå ner i storlek på hem, det kanske påverkar om hon är lite svår att handskas med. Lite som att det hade varit relevant att nämna om hon satt i rullstol eller liknande
Citera
2025-03-21, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radyr
Nu målar du upp ett scenario innan det ens hänt... Och om du går runt med tankar om att bli bortvald så märks det även om du ej säger det rakt ut, den sortens oro är inte attraktivt.

Om en tjej är så beroende av vad hennes mamma tycker så är det ingen tjej att ha.

Som annan säger så är du ihop med tjej och inte modern.

För övrigt känns det lite märkligt att du är den som tar initiativ till att bjuda in mamman. Ert förhållande är nytt fortfarande - njut av tjejen istället för att oroa dig om en framtid du ändå inte kan kontrollera.

Min egen familj som jag föddes till är inte längre aktuell för mig, därför är det bra känslor när jag fick komma in i denna nya stora familj hos min tjej. Därför vill jag inte ge upp det
Citera
2025-03-21, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Musikopp
Antagligen är du inte första killen som blir betuttad i hennes superläckra mamma. Sånt märks, och nu vill hon stoppa det utan att skapa ett svartsjukedrama.

Du får bara acceptera att det är din tjej som styr när, var och hur ofta du får träffa hennes morsa.

Sluta nu hänga här och gå och gör något fint för flickvännen så ni inte splittar upp pga en milf.

Jag är kär i min tjej
Citera
2025-03-21, 07:35
Medlem
TheKhurgans avatar
Varför är du så besatt av hennes mamma? Släpp det för fan, är du helt efterbliven elller?
Jag hade tyckt det var jävligt creepy om jag haft en flickvän som tjatade om att ha filmkvällar och taco-kvällar med min pappa hela tiden.

Fortsätter du såhär kommer hon dumpa dig fattar du väl.

Det är alltså hennes mamma. Inte din. Låt då henne sköta relationen med mamman.

Så mitt bästa tips är att aldrig nämna mamman igen. Annars är du snart singel.
Citera
2025-03-21, 07:46
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristopherRobin
Hur jag framstår på Flashback är inte så viktig för mig, däremot hur jag framstår framför min nya familj är otroligt viktigt. Vill komma ut som riktig bra och göra bra intryck. Jag är riktig likeable i verkligheten

Nej TS du är INTE likeable i verkligheten. Du försöker vara en peoplepleaser och göra det som du tror andra vill att du ska göra. Sådana personer blir till slut föraktade av alla och ses som falska.

Förövrigt håller jag med det som många andra har skrivit men vill lägga till att jag är inte förvånad att du har råkat ut för det förut. Du kommer högst troligen råka ut för det igen om du inte ändrar ditt egna beteende och mindset.

Du är idag inte tillräckligt vuxen eller mogen för att ha ett förhållande.

// CC
Citera
2025-03-21, 07:53
Medlem
Det skulle kunna vara så att hon är deprimerad, vilket förstås kan bero på tusen olika saker som inte har med dig att göra men som gör att hon drar sig tillbaka från sociala kontakter just nu.

Jag kan också föreställa mig att hon känner sig som ”femte hjulet under vagnen” och tänker att hon mest är i vägen för er två nyförälskade turturduvor. Att du bara låtsas vara snäll och trevlig men helst vill vara i enrum med din fräscha flickvän. Att mamman tänker tillbaka med vemod från sin egen tid som ung och attraherad och numera är ledsen över att vara i (övre) medelåldern med allt det innebär av kroppsligt förfall osv. Livet går fort!

Eller kan det helt enkelt vara så att det är din flickvän som vill att det bara ska vara du och hon. Det ska du ju i så fall bara vara smickrad över. Tycker hon om att vara med dig fortfarande eller har du noterat några signaler som talar emot?

Hoppas att du förstår att det finns många tänkbara förklaringar och att det inte alls behöver vara du som har gjort något fel.

Skulle rekommendera dig att inte prata för mycket om det med din flickvän. Gläd dig över att ha hittat kärleken och fokusera på henne. Att svärmorsproblem är vanliga är en annan sak, men du tycks åtminstone inte ha råkat ut för en riktig satmara.
Citera
2025-03-21, 07:58
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Det är det jag har tänkt lite, att jag bara ska kolla läget. Skicka en chatt på Messenger och bara kolla vad hon gör. Kanske får ett bra svar som gör jag kan släppa det här.

Men det känns också knepigt att skicka en chatt till en så ny svärmor från ingenstans. Kan hon absolut bli låta bli att svara? Kan bli värre, vill inte trampa henne eller min tjej på tårna

Du ska givetvis INTE skriva direkt till din flickväns mamma och ”kolla läget”. Det kommer bara att krångla till din relation med din tjej. Foka på henne nu och skit i om du inte får träffa hennes mamma på några dagar.

Och som andra sagt, snacka med din tjej. Låter dock som att du tar upp detta på något awkward sätt att döma av hur du beskriver din tjejs reaktion.
Citera
2025-03-21, 09:59
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Jag har varit i förhållandet med min flickvän i snart sex månader. Vi träffades på jobb och det small till direkt, jag blev bombkär och hon blev det i mig med. Dem första månaderna var toppen och vi var i ”nykärsfasen” och höll oss mest till varandra. När vi var lite mer avslappnade kan vi börja möta familj och vänner. För två och en halv månad sedan var första gång jag träffade min flickväns mamma. Hon är skild och bor i en tvåa. Vi åt middag hemma hos henne och allt var trevligt och väldigt skojigt. Vi hade väldigt mycket att prata om och det var många skratt.

Efter detta har vi väl setts ungefär två gånger i veckan. Hon har varit med på många promenader alla tre har vi varit på promenad med min hund innan den gick bort. Vi har även fikat mycket.

Nu har jag inte träffat henne på många veckor. Först tänkte jag inte på det så mycket för det var ju mer egentid med min tjej. Men en kväll frågade jag om min tjej om vi inte skulle ta och ses allihopa och äta tacos eller något annat gott ihop allihop. Då sa hon nej, det kunde hennes mamma inte vara med på.

Jag tyckte det var märkligt att hon visste att hennes mamma inte kunde vara med utan att ha fråga henne. Jag frågade igen ganska snart om vi alla skulle kolla på någon skön tv serie ihop men då sa hon med nej det kunde hennes mamma inte komma på.

Jag börjar nu tro att hennes mamma tar avstånd från mig. Jag har frågat min tjej om något hänt men hon säger nej. Hon blir dock lite tyst och ”av” när jag tar upp det. Sedan går det över.

Vad ska jag göra? Jag kan väl inte fråga min tjejs mamma och ”gå över huvud” på min tjej? Gör man sådant med sina svärföräldrar? Vad är normalt. Jag vill inte sabba den här relationen
Men gud så barnsligt. Håller med de som ifrågasätter din ålder, om du nu inte är ett troll. Hålla på och kompishänga med tjejens morsa flera gånger i veckan, usch. Sluta skapa drama.
Citera
2025-03-21, 10:01
Avslutad
Citat:
Min egen familj som jag föddes till är inte längre aktuell för mig, därför är det bra känslor när jag fick komma in i denna nya stora familj hos min tjej. Därför vill jag inte ge upp det

Trist att det är så med din familj.

Men när du pressar sådär gräver du som sagt din egen grav.

Fråga dig själv om det är tjejen du gillar eller om det är hennes familjesituation. Om det sista är du inte äkta i din kärlek.
Citera
2025-03-21, 10:06
Moderator
Maviels avatar
Citat:

Jag kan förstå din känsla. Jag hade en svår relation till min mamma som var alkoholiserad. Har under hela mitt liv saknat en modersgestalt. När jag gifte mig fick jag en intensiv och nära relation till min svärmor som var en helt fantastisk kvinna. Hon älskade mina barn och umgicks väldigt nära med oss och hon och jag tog även små resor ihop med barnen. Det är nog den närheten du efterfrågar. Det kan jag förstå.

Men du säger att du älskar din tjej. Genom att driva det här kommer du att skapa en kil mellan dig och din tjej. Du behöver istället göra upp med dig själv och ditt behov av en modersgestalt i ditt liv. Det kommer bara att framstå som udda och klingigt och det kommer att påverka ditt förhållande. Bli en självuppfyllande profetia.

Jag tror faktiskt att du ska låta detta vara. Ibland är tid också det som behövs. Det är ju inget som hindrar att ni umgås närmre längre fram men just nu verkar de inblandade inte riktigt vilja umgås på samma sätt som du vill. Då får du respektera det och istället hantera dina egna känslor.
Citera
2025-03-21, 10:30
Avslutad
Citat:
Jag bor i hus, det gjorde hennes mamma också innan skilsmässan. Det normala är ju att bo i hus. Eller bo hem större än en tvåa. Tyckte det var relevant att hon fått gå ner i storlek på hem, det kanske påverkar om hon är lite svår att handskas med. Lite som att det hade varit relevant att nämna om hon satt i rullstol eller liknande

För övrigt vad är det här för trolleri tråd... Det normala är att bo. Att bo i lägenhet, rum, hus, bil eller slott säger inget om en persons temperament. När du klankar ner på en person på grund av storleken på bostad är det ju inte konstigt om den inte vill umgås med dig.
Citera
2025-03-21, 10:42
Medlem
Det är väl självklart ur både morsans och tjejens perspektiv att ingen av dem är så intresserad av att morsan ska va 3dje hjulet i sin vuxna dotters nya relation.

Hon har möjligen velat ha ett ansikte på dig o träffa dig nån gång så hon vet vem dottern hänger med o snackar om. Och nu har hon fått det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in