2026-09-28, 23:39
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goobleyzook
Såå, du önskar kvinnor som inte blir våt..
Nej, det är definitivt något jag önskar, både för att ha sex och för att avla barn. Det jag däremot inte önskar är att hon, när hon är våt, är otrogen och lämnar mig för någon annan.
Citera
2026-09-28, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Okej, mannen. Vad än som flyter för båten eller något åt det hållet.

Vad är syftet med "sexet", då? Om det inte är för att befrukta honorna, i det fall du tilltalar mig om antar jag att de är infertila?

Man vill ha en oskuld för att befrukta och återigen befrukta om och om igen? Lattja med kuken kan man göra med handen eller med sprutluder från gatan? Kanske är det du gör dock?

Syfte och verkan är vad jag är ute efter, och då kan man inte komma springandes som skabbigt luder i 30-års-åldern och hävda någon slags "rätt" till befruktning, nej. Rediga grabbar, oavsett ålder, har "alternativ" och då kan jag bara tala från eget perspektiv med såväl alltför unga töser som tigger cigg eller försöker "sho, bror:a" mig?

Lätt att snacka sexualitet om man är pervers gubbe dock, vilket både du och jag verkar vara? Svårare för sönderknullade luder att "haffa" dock, hehe.
I mitt fall har de alla passerat klimakteriet, inget pms eller hormonsvängningar, mycket stabilare, där man ser vem de verkligen är.

Meningen med sex.. Jisses, det är en mänsklig drift, finns det nåt skönare? Gemensama orgasmer. Skeda till sömns, kärlek till en annan människa, gemenskap. Sex har inget syfte, det är njutning. Naturens syfte är reproduktion, men vårt som människor är njutning gemensamt.
Senast redigerad av Goobleyzook 2026-09-28 kl. 23:48. Anledning: Förtydligande
Citera
2026-09-28, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
För att kvinnor får resurser och trygghet i utbyte mot sin investering i tillgivenhet, vilket i sin tur ger henne bättre förutsättningar att föda och uppfostra barn i en trygg och optimal miljö, något som mannen också investerar i och därmed får tillbaka genom familjen och avkomman.

Och det får ju även män mot sin "investering", vilket i sin tur ger honom bättre förutsättningar för sina barn. Så?
Citera
2026-09-28, 23:48
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Och det får ju även män mot sin "investering", vilket i sin tur ger honom bättre förutsättningar för sina barn. Så?
Ja, du vet väl att ett förhållande består av två parter, där båda gör investeringar i relationen? Det är väl knappast något jag behöver förklara?
Citera
2026-09-28, 23:56
Medlem
Citat:
Nej, det är definitivt något jag önskar, både för att ha sex och för att avla barn. Det jag däremot inte önskar är att hon, när hon är våt, är otrogen och lämnar mig för någon annan.
Så klart, helt säkert önskar hon detsamma. Ordspråket om att man kan få kyssa många grodor, har dock inte överlevt tidens tand utan anledning.. Men detsamma gäller att om man mister en finns tusen åter.
Citera
2026-09-28, 23:57
Medlem
Storstadskatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Hur viktigt är det för er att tjejen ni bygger ett liv med är oskuld?

Själv är jag sån att jag aldrig skulle kunna tänka mig att vara med en använd hona. För mig tappar hon värde för varje snubbe hon varit med. Man vill ju ha mint condition, en ren tjej, som inte har någon lång historia bakom sig. Om man ska vara ihop hela livet, så vill man ju ha en kvinna av bra kvalitet.

Men i dagens dejtingträsk, med alla appar och sånt, känns det som att sådana tjejer typ är omöjliga att hitta. Hur ser ni på det? Är det en dealbreaker för er också, eller är det bara jag som kör den linjen? Vad tycker ni, är oskuld ett måste eller bara en bonus?
Då bör även killen vara i mint condision. Sen är det väl bra att testa partnern innan så att man blir nöjd. Huamig för en pillesnopp.
Citera
2026-09-29, 00:07
Medlem
Citat:
Ja, du vet väl att ett förhållande består av två parter, där båda gör investeringar i relationen? Det är väl knappast något jag behöver förklara?

precis BÅDA gör investeringar i ett förhållande...så? varför är det bara kvinnors sexuella historia som ska skapa oro hos män? för sin "investering" Men inte mäns sexuella historia?
Citera
2026-09-29, 00:09
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goobleyzook
Så klart, helt säkert önskar hon detsamma. Ordspråket om att man kan få kyssa många grodor, har dock inte överlevt tidens tand utan anledning.. Men detsamma gäller att om man mister en finns tusen åter.
Ja, men det övergripande samhällsproblemet är att vi har uppnått en så hög levnadsstandard att kvinnor i dag inte längre är lika beroende av män i nära relationer för resurser eller fysisk trygghet.

Staten och samhällets institutioner erbjuder i stället ett omfattande skyddsnät, samtidigt som kvinnor genom sociala och ekonomiska förändringar har fått långt större möjligheter att försörja sig själva.

Det innebär också att den sexuella friheten har ökat, eftersom konsekvenserna av sexuella relationer inte längre behöver innebära samma ekonomiska eller sociala beroende som tidigare.

Därför kan en man som värdesätter sexuell exklusivitet uppfatta en kvinna med liten eller ingen tidigare sexuell erfarenhet som mer attraktiv eller ha ett högre värde för en långsiktig relation för det kommer med mindre risk.
Citera
2026-09-29, 00:10
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
precis BÅDA gör investeringar i ett förhållande...så? varför är det bara kvinnors sexuella historia som ska skapa oro hos män? för sin "investering" Men inte mäns sexuella historia?
Har jag skrivit att det bara är det?
Citera
2026-09-29, 00:22
Medlem
Citat:
Har jag skrivit att det bara är det?

Det är mest män som hänger upp sig på oskuld hos en kvinnlig partner, eller hur.

så då blir ju den naturliga undran...om det nu skulle handla om nån "riskbedömning" så som du la fram det, varför inte kvinnor på samma sätt kräver oskuld av män.

Hänger du med nu?

Vidare rätt korkad riskbedömning för övrigt....
Större chans att man blir lämnad av en partner som INTE haft ett tidigare sexliv, än med någon som har skaffat sig erfarenhet och därmed lärt sig vad hon vill ha och valt dig, eller hur.
Någon som inte skaffat erfarenhet kommer alltid undra...om inte gräset är lite "våtare" på andra sidan.
Senast redigerad av Merapi 2026-09-29 kl. 00:24.
Citera
2026-09-29, 00:23
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Det är mest män som hänger upp sig på oskuld hos en kvinnlig partner, eller hur.

så då blir ju den naturliga undran...om det nu skulle handla om nån "riskbedömning" så som du la fram det, varför inte kvinnor på samma sätt kräver oskuld av män.

Hänger du med nu?
Det är för att kvinnor inte har det som en särskilt hög prioritet. Hänger du med nu?
Citera
2026-09-29, 00:25
Medlem
Citat:
Det är för att kvinnor inte har det som en särskilt hög prioritet. Hänger du med nu?

Varför skulle kvinnor inte prioritera att mannen de "investerat" i, inte ska stanna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in