Citat:
Ursprungligen postat av
Konrad
Inte skulle han lämna alla uppdrag, 15 ordf.poster!, om han tycker sig vara oskyldig.
https://www.nsd.se/nyheter/boden/art...ation/r90en7or
Han är politiskt rökt oavsett vad utfallet blir i detta åtal. Det är bara läsa FUP och de förhör man haft med den åtalade så drar hans partikollegor örona åt sig även om en många initialt uttalat att han är en hyvens och snäll kille. Men då de med stor sannolikhet liksom vi läst FUP så gäller "damage control" för ingen vill ju förknippas med en person som oavsett åtalets utfall kladdar på en gift partikamrat som dessutom sitter med i kommunfullmäktige för samma parti.
Han vidgår ju att han bjudit hem henne, betalat taxi, de har pussats och kramats men sedan går utsagorna isär, kortfattat,
hon att han ville pöka och han tar av sig brallorna, kallingarna, torrjuckar, slår henne på armen mm. medan han säger att hon blev stel och ville hem samt att följde henne till dörren som en gentleman.
Vem är mest trovärdig ?? Jag får känslan att kvinnans utsaga är nog närmast sanningen i vad som utspelades, puss o kram var ok men hon ville inte pöka.. de skulle ju diskutera "boxningen" på eventet som upprört henne då uppenbarligen en kompis till henne blev knockad. Detta är min högst privata bedömning utifrån förhören i FUP. Vid rättegången kan det framkomma "diffade" utsagor från både åtalade och BO och det är förhören vid rättegången som TR skall ta ställning till.
Enligt pressen är en polis som initialt eller möjligen tog emot anmälan om brottet kallad som vittne sen ytterligare fyra personer är kallade. Om försvaret (advokaten) eller målsägarbiträdet kallat någon framgår inte i media vad jag sett.