2025-03-21, 08:56
Medlem
psykadelikatessens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Varför skulle kvinnor inte bara kräsna? Alla borde vara kräsna. Hellre leva själv än att leva med någon man egentligen inte vill leva med.
Word! Ingen borde nöja sig med mindre än perfekta partnern! Alla förtjänar det.
Citera
2025-03-21, 09:28
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Varför skulle kvinnor inte bara kräsna? Alla borde vara kräsna. Hellre leva själv än att leva med någon man egentligen inte vill leva med.

Men är det inte just därför så många lever själv då tror du, de är kräsna trots att de inte själva håller måttet?
Citera
2025-03-21, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Men är det inte just därför så många lever själv då tror du, de är kräsna trots att de inte själva håller måttet?
Tänker du att alla som lever själva är missnöjda med det? Eller ens majoriteten?
Citera
2025-03-21, 10:04
Medlem
Ond.hickas avatar
Kanske dumt att se tjejer på tv som är okapabla att skaffa partner på egen hand och vill kombinera sökandet med uppmärksamhet som representanter för damerna. De är ju bevisligen inte helt vanliga tjejer som dejtar helt vanliga killar om de är med i det där programmet för ensamma, dramatiska, uppmärksamhetstörstande queens/hysterikor.
Citera
2025-03-21, 10:09
Medlem
Ghastens avatar
Ja vissa kvinnor är helt väck när män som är bra väljs bort på grund av någon skitsak.

Men så klart matchar man inte så matchar man inte.
Citera
2025-03-21, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghasten
Ja vissa kvinnor är helt väck när män som är bra väljs bort på grund av någon skitsak.

Men så klart matchar man inte så matchar man inte.

Folk har olika smak. Jag och Lisa klickade inte. Men Lisa och Fredrik klickade.
Jag och Lina klickade.
Citera
2025-03-21, 10:37
Medlem
Citat:
Tänker du att alla som lever själva är missnöjda med det? Eller ens majoriteten?

I långa loppet, ja herregud. Inte ens ni själva brukar hävda nåt annat än att singellivet är ett slags kompromiss pga att männen är så kassa.

Eller har jag missat nåt i de senaste uppdateringarna av åsiktspaketen som gäller för feministhjärntvättade själv- och manshatarbrudar??

Och oavsett kön, vi som ändå är nöjda med att vara solo i åratal är det ändå till 99% pga tidigare relationstrauma.
ch att jag
EDIT: Annars håller jag med dig, TS är helt uppochnervänd. Klart alla ska vara kräsna med vem dom har som partner. Och annars tycker inte det verkar vara nåt större fel på dig trots att din image här är lite ilsken och bitter.
Senast redigerad av busy-signal 2025-03-21 kl. 10:43.
Citera
2025-03-21, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
I långa loppet, ja herregud. Inte ens ni själva brukar hävda nåt annat än att singellivet är ett slags kompromiss pga att männen är så kassa.

Eller har jag missat nåt i de senaste uppdateringarna av åsiktspaketen som gäller för feministhjärntvättade själv- och manshatarbrudar??

Och oavsett kön, vi som ändå är nöjda med att vara solo i åratal är det ändå till 99% pga tidigare relationstrauma.
Kan ju vara så att man har olika faser i livet. I vissa faser passar det att bo ihop med någon men i andra faser är det skönt att bo själv.
Citera
2025-03-21, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
" ”Statistiken, både i Sverige och internationellt är entydig – när det gäller att välja partner ratar kvinnor i allmänhet män som har lägre utbildning än de själva och/eller som står under dem på den etablerade yrkessociala rangskalan.” Så skrev Bo Rothstein, professor i statsvetenskap vid Göteborgs universitet, i en artikel 2013. Han påpekar att parbildningen är asymmetrisk, på så vis att män väljer nedåt och kvinnor uppåt. Enligt en enkätundersökning som har genomförts i 30 länder om framtida partnerval, rankar långt fler unga kvinnor än unga män den tilltänkta partnerns ”framtida intjäningsförmåga” som en viktig faktor i sammanhanget."

https://fof.se/artikel/2018/8/farre-man-blir-pappor/
En enkätundersökning är just det, en enkätundersökning. Den visar vad folk önskar, inte nödvändigtvis vad de faktiskt sedan kommer att välja.

Sedan är det en väldigt viktig frågeställning, vad kommer först, intjäningsförmåga eller framgång hos tjejer? d.v.s. Om du är en man som är framgångsrik hos tjejer kan det mycket väl vara samma egenskaper som driver dig till framgång i arbetslivet och utbildning.

Sedan är det också lite intressant att den undersökta gruppen är män i 45års åldern. D.v.s män som var vuxna och dejtade på 90-talet. Högt tveksamt om denna grupp är särskilt representativ för dejting idag...

Min poäng är inte att utbildning är helt oviktigt, min poäng är att det knappast är en avsevärd konkurrensfördel i dagens samhälle eftersom det är rätt vanligt med utbildade och framgångsrika män samt att kvinnor i högre grad tjänar sina egna pengar.
Min egen erfarenhet, exempelvis, är att utbildning har kraftigt sänkt mitt värde på dejtingmarknaden.
Jag hade fullt upp med dejting när jag var runt 20 och arbetslös/deltidsarbetare på en jävla donken medan efter min utbildning och jag satsat hårt på karriär, utbildning och träning så är mitt dejtingliv helt dött.
Hade utbildning varit en stor fördel hade inte det sett ut så och jag är långt från ensam, jag har träffat många killar med hög utbildning och som blivit partners på sin firma eller i övrigt finansiellt framgångsrika men dejtingen går helt enkelt inte för dem.

Tiderna har förändrats och det tjejer sökte för 10-15 år sedan är knappast relevant idag eftersom spelplanen så kraftigt förändrats.
Citera
2025-03-21, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wallincus
En enkätundersökning är just det, en enkätundersökning. Den visar vad folk önskar, inte nödvändigtvis vad de faktiskt sedan kommer att välja.

Sedan är det en väldigt viktig frågeställning, vad kommer först, intjäningsförmåga eller framgång hos tjejer? d.v.s. Om du är en man som är framgångsrik hos tjejer kan det mycket väl vara samma egenskaper som driver dig till framgång i arbetslivet och utbildning.

Sedan är det också lite intressant att den undersökta gruppen är män i 45års åldern. D.v.s män som var vuxna och dejtade på 90-talet. Högt tveksamt om denna grupp är särskilt representativ för dejting idag...

Min poäng är inte att utbildning är helt oviktigt, min poäng är att det knappast är en avsevärd konkurrensfördel i dagens samhälle eftersom det är rätt vanligt med utbildade och framgångsrika män samt att kvinnor i högre grad tjänar sina egna pengar.
Min egen erfarenhet, exempelvis, är att utbildning har kraftigt sänkt mitt värde på dejtingmarknaden.
Jag hade fullt upp med dejting när jag var runt 20 och arbetslös/deltidsarbetare på en jävla donken medan efter min utbildning och jag satsat hårt på karriär, utbildning och träning så är mitt dejtingliv helt dött.
Hade utbildning varit en stor fördel hade inte det sett ut så och jag är långt från ensam, jag har träffat många killar med hög utbildning och som blivit partners på sin firma eller i övrigt finansiellt framgångsrika men dejtingen går helt enkelt inte för dem.

Tiderna har förändrats och det tjejer sökte för 10-15 år sedan är knappast relevant idag eftersom spelplanen så kraftigt förändrats.
Fascinerande att i ditt specifika urval har tusentals år av evolution ändrat dig radikalt tvärtemot vad de som forskar inom området anser. Helt plötsligt kan välavlönade, högutbildade kvinnor tänka sig att försörja lågutbildade, fattiga, arbetslösa män
Citera
2025-03-21, 13:23
Medlem
brianmolkos avatar
För att en del av er killar är okräsna ?
Citera
2025-03-21, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
Fascinerande att i ditt specifika urval har tusentals år av evolution ändrat dig radikalt tvärtemot vad de som forskar inom området anser. Helt plötsligt kan välavlönade, högutbildade kvinnor tänka sig att försörja lågutbildade, fattiga, arbetslösa män
Så du tror att dejting och parbildning inte har förändrats något alls under tusentals år?
Det är enormt stor skillnad i dejtingkultur mellan länder idag, t.o.m mellan Sverige och USA som ändå är rätt nära varandra kulturellt men du tror alltså att inget ändrats på tusentals år?

Sedan är det rätt talande att du säger att de skall försörja fattiga och arbetslösa män, känns rätt speciellt att antingen så är man välutbildad eller arbetslös och fattig. Inget mellanting finns, förmodar jag?

Det jag sade var att jag inte håller med om teorin att utbildning ger framgång i dejting eftersom jag själv utbildat mig och upplevt negativ avkastning dejtingmässigt och träffat många utbildade och framgångsrika killar som kämpar med dejting.
Sedan är jag inte dum nog till att tro att mina eller deras dejtingproblem orsakas av hög utbildning, det är nog snarare så att om man utbildar sig och inte fokuserar på dejting från tidig ålder som man så hamnar man efter. Just eftersom att vid 25-26 års ålder så är nästintill alla tjejer som söker parter tagna och ingen utbildning i världen skulle hjälpa dig övertyga en tjej att lämna sin partner som hon haft i X antal år...

Problemet med dig och sådanna som du är att om man påstår sig veta allt och har alla svaren så kan det bli jobbigt när folk har motsatt åsikt och erfarenhet.
Du ska ha en eloge för att du åtminstone inte kallat mig ful, vilket många tar till som sin backup för att förklara dejtingbekymmer en man kan ha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in