2025-03-20, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wallincus
Du...du kanske missade att jag berättade för dig att när jag ser mig omkring så stämmer detta påstående absolut inte.
Flera utbildade tjejer jag mött har haft snickare, sopåkare eller dylika pojkvänner/män och jag har mött många killar som är i exakt samma sits som mig själv.
Utbildad men inte en jävel finns att dejta.

Du får naturligtvis tro vad du vill och ha vilken åsikt du tycker passar bäst men fråga gärna dig själv om ett påstående om den amerikanska dejtingvärlden passar in i Sverige utan någon anpassning alls.

Du gör en för lättvindig analys.

Jag säger inte att Utbildning är den enda variabeln i ekvationen. Jag säger att Utbildning är en av de starkaste.

Jag har själv sett hur min Tinder profil förvandlats när jag angav min arbetsplats (Bank) och min utbildning (Master). Plötsligt fick jag mycket fler likes - samma bilder och profil text.

Kvinnor söker män med pengar, makt och utseende. Vi män har mest ögon på utseende. Kvinnor är djur.

Pengar
Makt
Snygghet
Utbildning

Något i den ordningen ligger det till. Du kommer aldrig i hela ditt liv träffa en svensk kvinnlig läkare som är ihop med en kille som arbetar som undersköterska om han inte ser ut som Brad Pitt.

Du kommer däremot hitta många svenska läkare som är ihop med sjuksköterskor och undersköterskor som inte alls är några 10or på utseende skalan.

Du kommer aldrig stöta på kvinnor med reell makt i samhället som är ihop med en snickare om inte snickaren ser ut som Brad Pitt.

Titta omkring igen och återkom. Googla runt lite kändiskvinnor om du så vill eller höga chefer på myndigheter. 99 fall av 100 är deras man högre status.

Kvinnor är djuriskt intresserade av män med Makt > Pengar. Utbildning är en markör för det.
Senast redigerad av Cheddarjoe 2025-03-20 kl. 20:23.
Citera
2025-03-20, 20:43
Medlem
Incendios avatar
Hur kan kvinnor vara både luder,som ligger med allt och alla, och för kräsna samtidigt?
Citera
2025-03-20, 20:51
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Hur kan kvinnor vara både luder,som ligger med allt och alla, och för kräsna samtidigt?
Om 10%-teorin stämmer så går det väl ihop. Ser ingen direkt motsägelse.
Citera
2025-03-20, 20:53
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Om 10%-teorin stämmer så går det väl ihop. Ser ingen direkt motsägelse.
Det är mer hur det brukar låta här på flashback...

Alla bör vara kräsna i val av partner. Mycket, mycket mer kräsna än vad de flesta är idag.
Citera
2025-03-20, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Du gör en för lättvindig analys.

Uh huh, och det finns absolut ingen chans att du gör en för lättvindig analys?
Det faktum att jag har en likvärdig utbildning som du och likvärdigt jobb och har noll framgång känns inte som en indikation på att du kanske har fel i din analys?

Du kommer aldrig i hela ditt liv träffa en svensk kvinnlig läkare som är ihop med en kille som arbetar som undersköterska om han inte ser ut som Brad Pitt.

Vet flera ekonomer som är ihop med killar som är allt från helt alldagliga till rent av fula, visst de kanske inte är läkare men inte långt ifrån utbildningsmässigt.
Tvärtom vet jag också killar som är i min situation med hög utbildning, bra karriär men absolut noll dejtingalternativ just eftersom att alla hyfsat vettiga tjejer är upptagna sedan många år tillbaka.

Du kommer aldrig stöta på kvinnor med reell makt i samhället
Ah, så det är däri problemet ligger.
Antar att de tjejerna jag träffat som inte följer dina regler inte är kvinnor med reell makt i samhället?
Du har läst Peterson men du kanske även borde läsa på vad No true scotsman innebär, känns väldigt passande.

Tror du snöat in dig själv i incel-logiken och köpt på tok för mycket av det.
Du behöver inte släppa din tro men det är rätt trångsynt att tro att utbildning skulle vara någon slags bot för dejtingproblem, det är det absolut inte.
Det absolut bästa du som kille kan göra eller ha för att lyckas inom dejting är social färdighet och en extremt extrovert personlighet.
Citera
2025-03-21, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykadelikatessen
Haha, jaha, sedärja ^^ vet inte om jag tror på det, riktigt,
Men kul teori!

Och även om så är fallet så borde fler män iaf låtsas som att de inte är så j*vla desperata

De som låtsas bäst får doppa mest.
Citera
2025-03-21, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wallincus
Uh huh, och det finns absolut ingen chans att du gör en för lättvindig analys?
Det faktum att jag har en likvärdig utbildning som du och likvärdigt jobb och har noll framgång känns inte som en indikation på att du kanske har fel i din analys?

Du kommer aldrig i hela ditt liv träffa en svensk kvinnlig läkare som är ihop med en kille som arbetar som undersköterska om han inte ser ut som Brad Pitt.

Vet flera ekonomer som är ihop med killar som är allt från helt alldagliga till rent av fula, visst de kanske inte är läkare men inte långt ifrån utbildningsmässigt.
Tvärtom vet jag också killar som är i min situation med hög utbildning, bra karriär men absolut noll dejtingalternativ just eftersom att alla hyfsat vettiga tjejer är upptagna sedan många år tillbaka.

Du kommer aldrig stöta på kvinnor med reell makt i samhället
Ah, så det är däri problemet ligger.
Antar att de tjejerna jag träffat som inte följer dina regler inte är kvinnor med reell makt i samhället?
Du har läst Peterson men du kanske även borde läsa på vad No true scotsman innebär, känns väldigt passande.

Tror du snöat in dig själv i incel-logiken och köpt på tok för mycket av det.
Du behöver inte släppa din tro men det är rätt trångsynt att tro att utbildning skulle vara någon slags bot för dejtingproblem, det är det absolut inte.
Det absolut bästa du som kille kan göra eller ha för att lyckas inom dejting är social färdighet och en extremt extrovert personlighet.

" ”Statistiken, både i Sverige och internationellt är entydig – när det gäller att välja partner ratar kvinnor i allmänhet män som har lägre utbildning än de själva och/eller som står under dem på den etablerade yrkessociala rangskalan.” Så skrev Bo Rothstein, professor i statsvetenskap vid Göteborgs universitet, i en artikel 2013. Han påpekar att parbildningen är asymmetrisk, på så vis att män väljer nedåt och kvinnor uppåt. Enligt en enkätundersökning som har genomförts i 30 länder om framtida partnerval, rankar långt fler unga kvinnor än unga män den tilltänkta partnerns ”framtida intjäningsförmåga” som en viktig faktor i sammanhanget."

https://fof.se/artikel/2018/8/farre-man-blir-pappor/
Citera
2025-03-21, 07:17
Medlem
psykadelikatessens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
" ”Statistiken, både i Sverige och internationellt är entydig – när det gäller att välja partner ratar kvinnor i allmänhet män som har lägre utbildning än de själva och/eller som står under dem på den etablerade yrkessociala rangskalan.” Så skrev Bo Rothstein, professor i statsvetenskap vid Göteborgs universitet, i en artikel 2013. Han påpekar att parbildningen är asymmetrisk, på så vis att män väljer nedåt och kvinnor uppåt. Enligt en enkätundersökning som har genomförts i 30 länder om framtida partnerval, rankar långt fler unga kvinnor än unga män den tilltänkta partnerns ”framtida intjäningsförmåga” som en viktig faktor i sammanhanget."

https://fof.se/artikel/2018/8/farre-man-blir-pappor/
Värt att nämna i sammanhanget, att män istället i högre utsträckning väljer partner efter utseende, och söker partner högre upp i snyggo-skalan än de själva är
Citera
2025-03-21, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykadelikatessen
Värt att nämna i sammanhanget, att män istället i högre utsträckning väljer partner efter utseende, och söker partner högre upp i snyggo-skalan än de själva är
Sant, en vacker fru ger mannen status.
Citera
2025-03-21, 07:32
Medlem
halaltarzans avatar

Tiderna förändras ju naturligtvis men finns det inte ställen längre där bank- och finansfolk går för att träffas och som även drar till sig kvinnor, utan ni måste vara ute på Tinder och hora nuförtiden?
Citera
2025-03-21, 07:38
Medlem
Oh-be-wans avatar
Tjejer kan välja och vraka, tills de en dag inte alls kan välja och vraka. Det är som ett timglas som är dubbelt så tjockt vertikalt hålrum i mitten som hos män. Hos män droppar det långsammare, men mycket längre. En date hit och dit.

Kvinnors timglas rinner snabbt som fan, de får förslag till höger och vänster. Date hit och dit, lätt skit. Därför kan de vara väldigt kräsna. Men så rinner sanden ut avsevärt snabbare. Vid 35 år är kvinnornas sand slut.

Problemet är när kräsenheten tar över livet. Den systemiseras. Så även en 35årig kvinna tror hon kan vara kräsen. Lite prinsessasymtomet kombinerat med låg IQ. Kvinnor har avsevärt lägre IQ än män, och dessutom nu när folket (män inräknat) är mer dumma i huvudet än någonsinn är ju kvinnorna ännu dummare än någonsinn. Därför kommer också västvärlden att dö ut.
Citera
2025-03-21, 07:41
Medlem
Varför skulle kvinnor inte bara kräsna? Alla borde vara kräsna. Hellre leva själv än att leva med någon man egentligen inte vill leva med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in