Citat:
Ursprungligen postat av
Cheddarjoe
Du gör en för lättvindig analys.
Uh huh, och det finns absolut ingen chans att du gör en för lättvindig analys?
Det faktum att jag har en likvärdig utbildning som du och likvärdigt jobb och har noll framgång känns inte som en indikation på att du kanske har fel i din analys?
Du kommer aldrig i hela ditt liv träffa en svensk kvinnlig läkare som är ihop med en kille som arbetar som undersköterska om han inte ser ut som Brad Pitt.
Vet flera ekonomer som är ihop med killar som är allt från helt alldagliga till rent av fula, visst de kanske inte är läkare men inte långt ifrån utbildningsmässigt.
Tvärtom vet jag också killar som är i min situation med hög utbildning, bra karriär men absolut noll dejtingalternativ just eftersom att alla hyfsat vettiga tjejer är upptagna sedan många år tillbaka.
Du kommer aldrig stöta på kvinnor med reell makt i samhället
Ah, så det är däri problemet ligger.
Antar att de tjejerna jag träffat som inte följer dina regler inte är kvinnor med reell makt i samhället?
Du har läst Peterson men du kanske även borde läsa på vad No true scotsman innebär, känns väldigt passande.
Tror du snöat in dig själv i incel-logiken och köpt på tok för mycket av det.
Du behöver inte släppa din tro men det är rätt trångsynt att tro att utbildning skulle vara någon slags bot för dejtingproblem, det är det absolut inte.
Det absolut bästa du som kille kan göra eller ha för att lyckas inom dejting är social färdighet och en extremt extrovert personlighet.