2025-03-17, 16:36
Avstngd
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shunruy
Jag har svrt att tro att Ryssland kommer g med p ett fredsavtal som innefattar att det ska finnas tiotusen soldater frn NATO-lnder i Ukraina.

Att hlla Ukraina rent frn NATO var ju ett av huvudsklen fr Ryssland att alls g i krig.

Det hr knns som ett tankespr ftt ur att Europa sitter och kuckilurar fr sig sjlva och inte ser det ryska perspektivet alls.
Det ryska perspektivet? varfr ska vi ta hnsyn till det , utanfr deras grnser.
Dom kan ha sitt perspektiv i ryssland ingen hindrar dom.
Citera
2025-03-17, 16:42
Medlem
HipToBeSquares avatar
Den faktiska anledningen till att Keir Starmer kommer med detta uttalande r att han vet att Ryssland aldrig kommer att acceptera det och att de vill att kriget ska fortstta. Detta r ocks anledningen till att UK+EU inte fr vara med i fredsfrhandlingar.
Citera
2025-03-17, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
talad fr brott mot Romstadgan och mjligen Genevekonventionen
Inget svar p vad han r anklagad fr.

Tnk ingen vet men alla pratar
Citera
2025-03-17, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mammanmedbollar
Alla
Det r jag mycket tveksam till, jag tror att vi skickar vapen och hjlmar som i fallet Ukraina.
Citera
2025-03-17, 16:51
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Den faktiska anledningen till att Keir Starmer kommer med detta uttalande r att han vet att Ryssland aldrig kommer att acceptera det och att de vill att kriget ska fortstta. Detta r ocks anledningen till att UK+EU inte fr vara med i fredsfrhandlingar.
Instmmer, Kiev har hela tiden nda sedan 2022 velat dra in NATO s ppet som mjligt p sjlva slagfltet. Den cyniska kalkylen har varit "ju mera de /NATO/ r hr, ju mer kommer vi att uppfattas som en i gnget av dem - och nr kriget r ver blir det omjligt att neka oss att f komma med i NATO ven officiellt!".

Naturligtvis var och r man i Washington medvetna om detta.
Citera
2025-03-17, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
Otroligt lg niv p sna som dig
En bra ryzz r en dd ryzz. Hoppas p 140 miljoner bra ryzzar.
Citera
2025-03-17, 17:22
Avstngd
RickardRedig12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Vad tramsa? Ryssland startade kriget genom att invadera Ukraina. Vad r det du inte fattar?
NATO eller USA har inte ett skit med saken att gra.

Jo jag fattar men du gr det ju bevisligen inte d du fortstter trots dessa 3- riga konversationer dr du har ftt frklarat fr dig om NATO och USAs provokationer. r du s jvla dum du fortfarande vgrar ta in den fakta i huvudet s kan vi nog inte hjlpa dig mer.

Men sluta sprid dina lgner om vem det var som startade!

Men nu har du din tuffing bakom skrmen chans g med i Nato och ka ner till fronten s varfr sitter du nnu kvar hr och skriver dina lgner. En man som r s stor i truten skall ju inte vara vid sin dator utan vid fronten vl? Eller du r inte man nog?
Citera
2025-03-17, 17:26
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av RickardRedig12
Jo jag fattar men du gr det ju bevisligen inte d du fortstter trots dessa 3- riga konversationer dr du har ftt frklarat fr dig om NATO och USAs provokationer. r du s jvla dum du fortfarande vgrar ta in den fakta i huvudet s kan vi nog inte hjlpa dig mer.

Men sluta sprid dina lgner om vem det var som startade!

Men nu har du din tuffing bakom skrmen chans g med i Nato och ka ner till fronten s varfr sitter du nnu kvar hr och skriver dina lgner. En man som r s stor i truten skall ju inte vara vid sin dator utan vid fronten vl? Eller du r inte man nog?

Vilka provokationer syftar du p?

Jag ljuger inte. Det gr dremot du och din sort.
Citera
2025-03-17, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
10000 sosse och moderatungar, det var ju nd arga Maggan och tuffe Uffe som drog in oss i Nato.

Det r ju d allts 10 000 soldater frdelat p 30 lnder. Inte 10 000 soldater frn varje land.
Citera
2025-03-17, 17:52
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Det r ju d allts 10 000 soldater frdelat p 30 lnder. Inte 10 000 soldater frn varje land.
Vad synd. Jag hade grna sett att det frsvinner 10k sosseungar.
Citera
2025-03-17, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Nix, vanliga GI's eller Tommies skulle skita i brallorna av olust om de hamnade vid fronten i Ukraina.,
Nu vet jag inte vad du yrar om men det r ett vlknt faktum att vsterlndska soldater r bde bttre utbildade och utrustade n de ryska motsvarigheten. Det finns en anledning till varfr sjlvmordsstatistiken r skyhg inom det ryska vrnpliktssystemet.
Citera
2025-03-17, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickardRedig12
Stmmer!
Men du glmde sga att den dr soldaten ocks heter antagligen he-man eller Rambo.

Tror inte det r rekryt olsson frn Flen.

OnT
Det r ju enbart fr dem som fr inkallelse att slnga brevet och sedan ltsas som de aldrig ftt kallelsen.
Eller sger man rligt att -nej tyvrr Wallenbergare jag fr inte ert krig s ni kan slja mer vapen.

Usa startade skiten genom locka in slusken zelenskjii med medlemskap i Nato. S d fr usa ocks lsa Freden eller skicka dit sina egna soldater.
ven rekryt-Olsson frn Flen str sig bra nr vederbrande passerat genom svensk militrdisciplin. Avsevrt mycket bttre n fattigjon Oleg frn den ryska tundran som levt igenom rysk militrtjnst kantad av misr, pennalism och grova vergrepp.
Senast redigerad av pf10 2025-03-17 kl. 18:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in