2025-03-17, 07:24
Medlem
Vad r Nato commanders och var skulle de vara omringade?
Citat:
Ursprungligen postat av Hero1n
Det r Putin som som stter reglerna! Det ryktas om att det r ver 30 Nato commanders omringade nu. Drav Trumpen r s p om eldupphr i 30 dagar. Hoppas ryssarna krossar allt som kommer dit.
Citera
2025-03-17, 07:26
Medlem
Mycket bra. En vsterlndsk soldat motsvarar kvalitetsmssigt 10 000 ryska soldater.
Citera
2025-03-17, 07:29
Avstngd
frekkinheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snairbox
Vi har rttigheter och privilegier men ocks skyldigheter och frpliktelser.

Du kan ju alltid vapenvgra men d r du en frrdare

Eller du vill att den globala spannmlsefterfrgan ska tillfalla Ryssland?

Klarar du av att ditt brd o dina makaroner blir 4 gnger dyrare jmte en global recession, inflation och hungersnd fr att du bara mste sitta kvar p din trygga potta?

Frsvara demokratin och bekmpa ryssarna din fege patetiske jvel!

Skrp dig snlla
Om du vill frsvara demokratin kan du ju dra ner till mellanstern och protestera med din lskade pride parad
Ukrainarna fr skta sig sjlva, ingen jvel bryr sig om dem nd

Dessutom kommer ekonomin bli smre ju mer vi stttar Ukraina.
Citera
2025-03-17, 07:29
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Mycket bra. En vsterlndsk soldat motsvarar kvalitetsmssigt 10 000 ryska soldater.
Nix, vanliga GI's eller Tommies skulle skita i brallorna av olust om de hamnade vid fronten i Ukraina.,
Citera
2025-03-17, 07:43
Medlem
10 000 soldater? Tycker vi lika grna kan g all in med krnvapen direkt
Citera
2025-03-17, 07:57
Medlem
Trollen r fortfarande mycket upprrda i trden ver tanken p Europeiska fredsbevarande styrkor i Ukraina. Gott s! D vet vi att det r en bra id
Citera
2025-03-17, 07:57
Medlem
xXEmMEXxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nanteq
Tnk, du lyckades anvnda ordet mongo fyra gnger i ett inlgg dr du frsker frklara vilken stor tnkare du r. Det r inte tv olika fotbollslag vi hejar p hr utan den fria vrlden mot en totalitr diktatur som invaderat en fredlig demokrati.
Det r inte att tnka utanfr boxen utan att nska sig en jvligt trist framtid.

Demokrati r en illusion, det hller bara s lnge man hller sig innanfr ramarna. Utver detta s vet jag inte vilken sorts trist framtid som vntar oss frn diktaturen. Sveriges regering har till exempel skapat en trist framtid fr alla med en okontrollerad och okalkylerad invandring som nu utvecklat hela samhllet till ngot defekt.

Den fredliga demokratin har till exempel invaderat Iraq och andra lnder i mellanstern vilket i flesta fall r grunden till att dessa mnniskor med en annan mentalitet, religion och kultur tog sig hit och nu skapar problem fr samhllet. S vitt jag vet har jag aldrig ngonsin haft ngra problem med ngon Ryss. Med detta sagt s har man och kommer att fortstta skapa problem fr sig sjlv eftersom detta r vad Sverige och EU r bst p.

Glm Ryssland, glm Nordkorea... Den strsta fienden befinner sig internt hr bland oss.
Citera
2025-03-17, 08:00
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuckshotBill
Det kommer inte bli ngon fred. Putin kommer kriga tills hans land r helt under isen. Sedan kommer han sga I dont need ammo, I need a ride! och Trump skickar en helikopter som polackerna skjuter ner.
Moget inlgg
Citera
2025-03-17, 08:05
Medlem
Med tanke p den litterra kvaliteten i dina andra inlgg undrar jag var du klippt och klistrat det hr ifrn?
Jag har ocks vldigt mnga synpunkter p svensk invandringspolitik men kan ingenstans se en koppling till att det drfr vore bra att Ryssland vinner kriget och annekterar Ukraina?
Det du skriver har mycket lite med tnka utanfr boxen att gra, lter som vanligt gnll p invandringen som p ngot frvirrat stt rttfrdigar diktatur?
Citat:
Ursprungligen postat av xXEmMEXx
Demokrati r en illusion, det hller bara s lnge man hller sig innanfr ramarna. Utver detta s vet jag inte vilken sorts trist framtid som vntar oss frn diktaturen. Sveriges regering har till exempel skapat en trist framtid fr alla med en okontrollerad och okalkylerad invandring som nu utvecklat hela samhllet till ngot defekt.

Den fredliga demokratin har till exempel invaderat Iraq och andra lnder i mellanstern vilket i flesta fall r grunden till att dessa mnniskor med en annan mentalitet, religion och kultur tog sig hit och nu skapar problem fr samhllet. S vitt jag vet har jag aldrig ngonsin haft ngra problem med ngon Ryss. Med detta sagt s har man och kommer att fortstta skapa problem fr sig sjlv eftersom detta r vad Sverige och EU r bst p.

Glm Ryssland, glm Nordkorea... Den strsta fienden befinner sig internt hr bland oss.
Citera
2025-03-17, 08:28
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Det krvs ju minst en vapenvila frst
Jag tror putin tvingas acceptera en fredsstyrka
Skulle Ryssland verkligen acceptera en fredsstyrka som innehller soldater frn fiendelnder, frn de lnder som skickat vapen till Ukraina? Tror knappast det. Det hr knns mer som orealistiska fantasier frn Europa igen.
Citera
2025-03-17, 08:29
Medlem
Jr.Sopranos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Nej, precis. Ingen bryr sig om vad de tycker och nu har vi ett krig i Ukraina som vst helt och hllet ligger bakom.
Hlla kft och lyda? Ukrainarna fick hlla kft och lyda inom en vecka, hur hade du tnkt att f ryssarna p kn? Vad r deras Akilles-hl? Sanktioner? Det finns vl inga kvar att ta till. Vakna upp till verkligheten lilla vn.
Smutsiga ryssar r ett patetiskt folk utan ngra som helst kvaliteter. De kan vara det mest omanligaste folket p planeten, de trampar grna p sina medmnniskor om de tror att det inte fr konsekvenser, men om ngon petar tillbaka s blir det ett jvla liv. De har aldrig lyckats vinna ett krig fr egen maskin, alltid har de varit beroende av allierade. I det Ukrainska frintelsekriget har de presterat p en niv likt frstndshandikappade clowner, enda anledningen till att de inte r helt krda r terigen std frn allierade, Iran och Nordkorea, tv av de vrsta diktaturerna p planeten.
Om man tror att det inte finns ngot kvar att ta av, s mste man vara liter mer n mttligt svagbegvad. Europa har knappt engagerat sig alls i konflikten tyvrr (en skam). Skulle man bestmma sig p riktigt, skulle den ryska kackerlackan kunna krossas p ngra f dagar.
Citera
2025-03-17, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xXEmMEXx

Detta hller jag inte alls med om. Visst har vi tagit emot mnga invandrare och visst har det skapat problem, men inte bara problem och de flesta problemen gr att lsa, ven om det tar tid.
Jag tycker Sverige r ett bra land och jag vill bo kvar hr. Man kan klaga p mycket men trots det s trivs jag.
Jag vill definitivt inte leva under en rysk diktator.
Det kommer inte gra det bttre fr svenska folket. D kommer vi verkligen att frlora vr kultur och vr historia. Vr frihet r vrd att frsvara och det kommer vi att f gra ganska snart fr Ryssland kommar att frska ta ver hela Europa inom de nrmaste ren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in