2025-03-16, 21:47
Medlem
tessars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mammanmedbollar
Jag tnker inte lsa igenom allting utan att veta vad du vill att jag ska leta efter.
du pissar p fel tr, men pongen jag ville notifiera var att i den texten Ukraina r inkluderad som medlem, i eventuellt eu nato skydd. drav trupper kommer skickas
Citera
2025-03-16, 21:50
Medlem
mammanmedbollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tessar
du pissar p fel tr, men pongen jag ville notifiera var att i den texten Ukraina r inkluderad som medlem, i eventuellt eu nato skydd. drav trupper kommer skickas
Var str det att Ukraina r inkluderad som medlem i eventuellt natoskydd?

Det enda jag hittar r "NATO has taken collective defence measures on several occasions, including in response to the situation in Syria and the Russian invasion of Ukraine."

Skicka grna ett citat dr det str det som du hvdar.
Citera
2025-03-16, 21:52
Medlem
xXEmMEXxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mammanmedbollar
Du tillbringar verkligen hela din vakna tid p flashback dr du hatar p vst och str 100% p rysslands sida. Flytta till ryssland kanske vore ngot fr dig? S kan putin skicka dig till fronten s fr du som du vill?

Nej, det r som vanligt att man inte kan tnka utanfr boxen utan att ett gng tomtar tror att man hatar vst och diverse fr att man sger sanningen. Jag r inte som ett litet barn som vljer sida och hejar som ett mongo som majoriteten hr gr utan att tnka kritiskt och utanfr ramen.

Vad ska man gra d? Ska man ansluta sig till mongo gruppen och skrika, hetsa och heja som ett mongo som befinner sig i ldan?

Det r ni som str och gapar och vill ta dd p Ryssland d r det ni som br ta p er era stvlar och hjlpa Ukraina, eller hur? Jag ser inte riktigt vad problemet r. Tnk hur mnga miljoner Mongos det finns som tnker likadant. Om alla ni hade stllt upp som volontrer och kt till Ukraina d hade det kanske hjlpt.
Senast redigerad av xXEmMEXx 2025-03-16 kl. 22:04.
Citera
2025-03-16, 21:52
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av frekkinhead
Bra, men d kan ju du dra och d dr borta eller hur? Du har skert inte mycket av ett strre liv att behlla
Men vi som faktiskt har ett liv vill inte offra oss fr ett korrupt skitland

Vi har rttigheter och privilegier men ocks skyldigheter och frpliktelser.

Du kan ju alltid vapenvgra men d r du en frrdare

Eller du vill att den globala spannmlsefterfrgan ska tillfalla Ryssland?

Klarar du av att ditt brd o dina makaroner blir 4 gnger dyrare jmte en global recession, inflation och hungersnd fr att du bara mste sitta kvar p din trygga potta?

Frsvara demokratin och bekmpa ryssarna din fege patetiske jvel!
Citera
2025-03-16, 21:59
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Det r putin som stter fredsvilkoren - idioter.
Det kommer inte bli ngon fred. Putin kommer kriga tills hans land r helt under isen. Sedan kommer han sga I dont need ammo, I need a ride! och Trump skickar en helikopter som polackerna skjuter ner.
Citera
2025-03-16, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusy
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1350731

[b]

10 000...r det tillrckligt? Vem leder dem? Vad gr Putin d?

Detta r i enkla termer en uppvigling till ett tredje vrldskrig.

Men det r ju vad folket verkar vilja s...
Citera
2025-03-16, 22:12
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uruzita1
Starmer och EU o co vill ge sken utav att dem beslutar om olika saker.
Men det r Putin och Trump som bestmmer om vad som ska hnda.
Trump beslutar just nu ingenting. Han var tvungen att ge sig p huthierna nu bara fr att f lite sjlvfrtroende.

Trump vet att han mste g med EU om han vill ha nn hjlp frn Europa nr Putin kliver in USA.
Annars fr han vl frska vnda sig till Mexico och Kanada fr hjlp och det lr vl g sdr med det.
Citera
2025-03-16, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deesantdeesant
Ja, nr fred frhandlas och mineraltillgngar skall stjlas s mste man snabbt f trupper p marken som bevakar de omrden man ville ha frn brjan. Nr Zelenzky kan ge bde USA och EU lften om rare minerals... s blir det skert fred strax.
Inte bra att skicka stora trupper till Ukr. EU vill skert omformulera artikel 5 s att nr en placerad trupp blir attackerad s rknas det som en attack p EU som betyder all in...

Vrdet r ett svenskt rsbudsjettet.
Det r ju inte speciellt mycket fr att rdda sitt land.

Fr vrigt r det s jvla patetiskt att stta in trupper nr kriget r slut. Det r ju nu och tidigare dem behvs, istllet fr att som p Cypern st i 30 r och titta p andra sidan.

Europa r s jvla efter i sin tankeplan och vi har ven imorgon noll beredskap d vra ledare enbart kommer sjabbla bort att pengar p att HBTQ certifikata alla med Nina Ljung och sedan pissa bort resten p upphandlingar..
Citera
2025-03-16, 22:19
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xXEmMEXx
Det r ni som str och gapar och vill ta dd p Ryssland d r det ni som br ta p er era stvlar och hjlpa Ukraina, eller hur? Jag ser inte riktigt vad problemet r. Tnk hur mnga miljoner Mongos det finns som tnker likadant. Om alla ni hade stllt upp som volontrer och kt till Ukraina d hade det kanske hjlpt.

Oh, ja. Precis som alla som r emot illegal invandring borde stlla sig och personligen vakta grnsen. Helt logiskt.
Citera
2025-03-16, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SimonSess
Allts att 10000 svenska ungdomar lper stor risk att f en kallelse i brevldan dr dom ska infinna sig i Ukraine nsta mnad, man fr lgga sin utbildning och jobb eller annan aktivitet p vnt, medan man ska kriga fr ngon jag inte ens knner eller gillar.

Ungdomar lr vl vara vuxna som gjort lumpen. Eller kanske t o m yrkessoldater om vi har ngra sdana idag?
Citera
2025-03-16, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brimfull
Vrdet r ett svenskt rsbudsjettet.
Det r ju inte speciellt mycket fr att rdda sitt land.

Fr vrigt r det s jvla patetiskt att stta in trupper nr kriget r slut. Det r ju nu och tidigare dem behvs, istllet fr att som p Cypern st i 30 r och titta p andra sidan.

Europa r s jvla efter i sin tankeplan och vi har ven imorgon noll beredskap d vra ledare enbart kommer sjabbla bort att pengar p att HBTQ certifikata alla med Nina Ljung och sedan pissa bort resten p upphandlingar..

Jag hller helt med om att man br stta in trupper ganska omgende. Ryssland kommer inte att sluta och det blir inte fred. Det r viktigt att agera s fort som mjligt och inte bry sig om vad ryssarna sger.
Fr man dit fredsbevarande trupp s kan det ka chansen till ett eldupphr.
Citera
2025-03-16, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Vilket r totalt nonsens och fake news. Ryssland kommer aldrig acceptera NATO soldater i Ukraina vilket innebr ingen vapenvila eller fredsavtal. Om det blir ett fredsavtal s kommer det i klartext st att inga NATO trupper fr finnas i Ukraina.

Det kanske inte blir Nato utan de europeiska lnderna i samarbete som skickar? Nato kan vl upphra nr som helst. Drar sig USA ur Nato finns det vl typ inte kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in