2025-03-16, 21:47
Citat:
Ursprungligen postat av mammanmedbollar
Jag tänker inte läsa igenom allting utan att veta vad du vill att jag ska leta efter.
du pissar på fel trä, men poängen jag ville notifiera var att i den texten Ukraina är inkluderad som medlem, i eventuellt eu nato skydd. därav trupper kommer skickas
Citera
2025-03-16, 21:50
Medlem
mammanmedbollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tessar
du pissar på fel trä, men poängen jag ville notifiera var att i den texten Ukraina är inkluderad som medlem, i eventuellt eu nato skydd. därav trupper kommer skickas
Var står det att Ukraina är inkluderad som medlem i eventuellt natoskydd?

Det enda jag hittar är "NATO has taken collective defence measures on several occasions, including in response to the situation in Syria and the Russian invasion of Ukraine."

Skicka gärna ett citat där det står det som du hävdar.
Citera
2025-03-16, 21:52
Medlem
xXEmMEXxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mammanmedbollar
Du tillbringar verkligen hela din vakna tid på flashback där du hatar på väst och står 100% på rysslands sida. Flytta till ryssland kanske vore något för dig? Så kan putin skicka dig till fronten så får du som du vill?

Nej, det är som vanligt att man inte kan tänka utanför boxen utan att ett gäng tomtar tror att man hatar väst och diverse för att man säger sanningen. Jag är inte som ett litet barn som väljer sida och hejar som ett mongo som majoriteten här gör utan att tänka kritiskt och utanför ramen.

Vad ska man göra då? Ska man ansluta sig till mongo gruppen och skrika, hetsa och heja som ett mongo som befinner sig i lådan?

Det är ni som står och gapar och vill ta död på Ryssland då är det ni som bör ta på er era stövlar och hjälpa Ukraina, eller hur? Jag ser inte riktigt vad problemet är. Tänk hur många miljoner Mongos det finns som tänker likadant. Om alla ni hade ställt upp som volontärer och åkt till Ukraina då hade det kanske hjälpt.
Senast redigerad av xXEmMEXx 2025-03-16 kl. 22:04.
Citera
2025-03-16, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frekkinhead
Bra, men då kan ju du dra och dö där borta eller hur? Du har säkert inte mycket av ett större liv att behålla
Men vi som faktiskt har ett liv vill inte offra oss för ett korrupt skitland

Vi har rättigheter och privilegier men också skyldigheter och förpliktelser.

Du kan ju alltid vapenvägra men då är du en förrädare

Eller du vill att den globala spannmålsefterfrågan ska tillfalla Ryssland?

Klarar du av att ditt bröd o dina makaroner blir 4 gånger dyrare jämte en global recession, inflation och hungersnöd för att du bara måste sitta kvar på din trygga potta?

Försvara demokratin och bekämpa ryssarna din fege patetiske jävel!
Citera
2025-03-16, 21:59
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Det är putin som sätter fredsvilkoren - idioter.
Det kommer inte bli någon fred. Putin kommer kriga tills hans land är helt under isen. Sedan kommer han säga ”I don’t need ammo, I need a ride!” och Trump skickar en helikopter… som polackerna skjuter ner.
Citera
2025-03-16, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusy
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1350731

[b]

10 000...är det tillräckligt? Vem leder dem? Vad gör Putin då?

Detta är i enkla termer en uppvigling till ett tredje världskrig.

Men det är ju vad folket verkar vilja så...
Citera
2025-03-16, 22:12
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uruzita1
Starmer och EU o co vill ge sken utav att dem beslutar om olika saker.
Men det är Putin och Trump som bestämmer om vad som ska hända.
Trump beslutar just nu ingenting. Han var tvungen att ge sig på huthierna nu bara för att få lite självförtroende.

Trump vet att han måste gå med EU om han vill ha nån hjälp från Europa när Putin kliver in USA.
Annars får han väl försöka vända sig till Mexico och Kanada för hjälp och det lär väl gå sådär med det.
Citera
2025-03-16, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deesantdeesant
Ja, när fred förhandlas och mineraltillgångar skall stjälas så måste man snabbt få trupper på marken som bevakar de områden man ville ha från början. När Zelenzky kan ge både USA och EU löften om rare minerals... så blir det säkert fred strax.
Inte bra att skicka stora trupper till Ukr. EU vill säkert omformulera artikel 5 så att när en placerad trupp blir attackerad så räknas det som en attack på EU som betyder all in...

Värdet är ett svenskt årsbudsjettet.
Det är ju inte speciellt mycket för att rädda sitt land.

För övrigt är det så jävla patetiskt att sätta in trupper när kriget är slut. Det är ju nu och tidigare dem behövs, istället för att som på Cypern stå i 30 år och titta på andra sidan.

Europa är så jävla efter i sin tankeplan och vi har även imorgon noll beredskap då våra ledare enbart kommer sjabbla bort att pengar på att HBTQ certifikata alla med Nina Ljung och sedan pissa bort resten på upphandlingar..
Citera
2025-03-16, 22:19
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xXEmMEXx
Det är ni som står och gapar och vill ta död på Ryssland då är det ni som bör ta på er era stövlar och hjälpa Ukraina, eller hur? Jag ser inte riktigt vad problemet är. Tänk hur många miljoner Mongos det finns som tänker likadant. Om alla ni hade ställt upp som volontärer och åkt till Ukraina då hade det kanske hjälpt.

Oh, ja. Precis som alla som är emot illegal invandring borde ställa sig och personligen vakta gränsen. Helt logiskt.
Citera
2025-03-16, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SimonSess
Alltså att 10000 svenska ungdomar löper stor risk att få en kallelse i brevlådan där dom ska infinna sig i Ukraine nästa månad, man får lägga sin utbildning och jobb eller annan aktivitet på vänt, medan man ska kriga för någon jag inte ens känner eller gillar.

Ungdomar… lär väl vara vuxna som gjort lumpen. Eller kanske t o m yrkessoldater om vi har några sådana idag?
Citera
2025-03-16, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brimfull
Värdet är ett svenskt årsbudsjettet.
Det är ju inte speciellt mycket för att rädda sitt land.

För övrigt är det så jävla patetiskt att sätta in trupper när kriget är slut. Det är ju nu och tidigare dem behövs, istället för att som på Cypern stå i 30 år och titta på andra sidan.

Europa är så jävla efter i sin tankeplan och vi har även imorgon noll beredskap då våra ledare enbart kommer sjabbla bort att pengar på att HBTQ certifikata alla med Nina Ljung och sedan pissa bort resten på upphandlingar..

Jag håller helt med om att man bör sätta in trupper ganska omgående. Ryssland kommer inte att sluta och det blir inte fred. Det är viktigt att agera så fort som möjligt och inte bry sig om vad ryssarna säger.
Får man dit fredsbevarande trupp så kan det öka chansen till ett eldupphör.
Citera
2025-03-16, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Vilket är totalt nonsens och fake news. Ryssland kommer aldrig acceptera NATO soldater i Ukraina vilket innebär ingen vapenvila eller fredsavtal. Om det blir ett fredsavtal så kommer det i klartext stå att inga NATO trupper får finnas i Ukraina.

Det kanske inte blir Nato utan de europeiska länderna i samarbete som skickar? Nato kan väl upphöra när som helst. Drar sig USA ur Nato finns det väl typ inte kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in