2025-03-16, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusy
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1350731

[b]

10 000...r det tillrckligt? Vem leder dem? Vad gr Putin d?

N fronten r 130 mil, ca 150000 r mer ndvndig men detta r vad Europa lyckas skaka fram
Citera
2025-03-16, 20:32
Medlem
mammanmedbollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Jag tycker att man ska prioritera den nyaste medlemmen i vrt hrliga NATO fr det hr uppdraget. Lt Sverige visa framftterna. 10000 svenska ungdomar br skickas till Ukraina som svenskt bidrag.

Hade det inte varit hrligt att f offra en eller kanske bda snerna i kampen mot orcherna? Vad sger ni, gubbar? Eller det blir kanske barnbarnen som fr ge det yttersta offret fr Den Fria Vrlden. Tnk s fint att kunna placera fotot p barnbarnet Vilmer p spiselkransen och sedan f bertta fr grannen att vi har minsann offrat. Vilmer stupade i Ukraina. Vilken ra.

Som sagt, lt Sverige f beknna frg hr. Vi vill f offra p demokratins altare.
Ungdomar? Sverige skickar yrkessoldater om vi skickar ngra. Yrkessoldater som sjlva valt att vara soldater. Men du har ju hela ryssland i rven, s ingen frvntar sig att du ska tala sanning.
Citera
2025-03-16, 20:33
Medlem
mammanmedbollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
Intressant.

r det ngra av flashbacks dla krigare som ker ner och deltar i kriget?
Om ngon flashbackare mjligtvis r yrkessoldat, s r svaret ja.
Citera
2025-03-16, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Jag tycker att man ska prioritera den nyaste medlemmen i vrt hrliga NATO fr det hr uppdraget. Lt Sverige visa framftterna. 10000 svenska ungdomar br skickas till Ukraina som svenskt bidrag.

Hade det inte varit hrligt att f offra en eller kanske bda snerna i kampen mot orcherna? Vad sger ni, gubbar? Eller det blir kanske barnbarnen som fr ge det yttersta offret fr Den Fria Vrlden. Tnk s fint att kunna placera fotot p barnbarnet Vilmer p spiselkransen och sedan f bertta fr grannen att vi har minsann offrat. Vilmer stupade i Ukraina. Vilken ra.

Som sagt, lt Sverige f beknna frg hr. Vi vill f offra p demokratins altare.
Ja nu har krigshetsarna chansen att skicka sig sjlva eller barnen. Tnk vad dom ska lngta till detta.
Citera
2025-03-16, 20:35
Medlem
AndersPersson99s avatar
10 000 rcker inte och det avskrcker inte Putin. Frgan r vad vst tnker gra nr Putin vljer att anfalla dessa 10 000? Vi behver 500 000. D vgar Putin inte.
Citera
2025-03-16, 20:36
Medlem
wtfuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mammanmedbollar
Om ngon flashbackare mjligtvis r yrkessoldat, s r svaret ja.
Ja jag har personligen diskuterat med mikaael skillt
Citera
2025-03-16, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yavannanienna
Varfr inte? Bombar han skiten av de dr 10 000 bgarna och EU/NATO drmed gr in med samlad kraft i Ryssland s brnner Putte av alla sina krnvapen.
S lngt r inte eliten villiga att g- s det skulle bara betyda mer menlst ddande precis som nu.
Men det frstr du inte.

Du glmmer visst bort att Ryssland inte r det enda landet med krnvapen..

Jag noterar en viss desparation hos er ryssrttor: ni protesterar vildsint mot fredsbevarande styrkor i Ukraina s det r en mycket god id med andra ord
Citera
2025-03-16, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Macron says Russias permission not needed to deploy troops in Ukraine.

https://www.theguardian.com/world/20...ops-in-ukraine
N sjlvklart inte. Men om inte Ryssland fr igenom sina krav s blir det inget fredsavtal och d behvs ju ingen fredsbevarande styrka.
Citera
2025-03-16, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979

Jag noterar en viss desparation hos er ryssrttor: ni protesterar vildsint mot fredsbevarande styrkor i Ukraina s det r en mycket god id med andra ord

Skrev jag att Ryssland var enda landet med krnvapen?
Citera
2025-03-16, 20:40
Medlem
mammanmedbollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
10 000 rcker inte och det avskrcker inte Putin. Frgan r vad vst tnker gra nr Putin vljer att anfalla dessa 10 000? Vi behver 500 000. D vgar Putin inte.
Men snlla rara. Dessa 10 000 fredsbevarande trupper kommer inte sttas p plats fren det finns i ett underskrivet avtal att artikel 5 trder i kraft om rysshororna lgger ett finger p ngon av dessa 10 000 soldater. Det behvs allts inte fler. Fattar du det lilla gumman?
Citera
2025-03-16, 20:40
Medlem
jymdjakets avatar
Kommer 10 000 tyska bgar om man vervger att gra ngot som r dligt fr Ryssland.
Citera
2025-03-16, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979

Ja det kan man utg till frn. Det ryssarna sger nej till gr man.
Det finns ingen annan anledning fr ryssarna att sga nej n att de inte kan ta hela Ukraina, fr det r ju inte direkt meningen att de fredsbevarande skall anfalla Ryssland. De skall vara en buffert mot vidare intrngning. Det r ngot liknande det som Trump freslog men utan krav p att f naturresurser i utbyte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in