2025-03-16, 06:04
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Det visar ju att ni inte är så gamla då ni inte vet hur man gjorde saker bara för något år sedan. Sedan ert språkbruk avslöjar er. Härskarteknik med hat fungerar inte heller på mig så det kan ni stoppa upp. Tråden handlar ju om hur man måste göra idag mot förr. Ni vet tydligen inte hur förr fungerade.

Jag undrar fortfarande bara varför du snackar om att "logga in" när det är fixa bank-ID det handlar om här
Citera
2025-03-16, 06:05
Medlem
manfalangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricFrederickTrump
Fast det var väl du som ifrågasatte Spanien och säkerhet, inte sant?
Jo men din fråga lämpar sig bättre att den som köpte luren att svara på. Du går inte in på ICA för att fråga om de kan hjälpa dig med bilen. Du vänder dig till bilfirma.
Citera
2025-03-16, 06:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whatelseshouldi
Jag undrar fortfarande bara varför du snackar om att "logga in" när det är fixa bank-ID det handlar om här
Man får ju det från sitt bankkonto där man måste logga in. Du har kanske något annat ställe du hämtar ditt, men så gör jag?
Citera
2025-03-16, 06:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Du glömde hängslena. Men ja, fiffigt att ha både pass och nationellt id, och med olika utgångsdatum.

Ja jag skrev ju fel..

Men ja det är smart just att saxa.

För en gång så var jag utan båda sakerna.. du ska veta det är inte lätt att skaffa nytt ID kort i Svedala.

I alla fall inte i alla fall.. Men det löste sig ändå.. efter lite tjafs. Vad som krävs postar jag länk. Kanske någon mer än du läser inlägget. Vad vet jag.

https://polisen.se/tjanster-tillstan...-intygsgivare/

Ja det gott resten av denna helg!
Citera
2025-03-16, 06:12
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverduken
Spelar ingen roll längre. Jag har två giltiga BankID, du kan inte aktivera ett nytt Bank ID om du inte har ett giltigt pass eller ID-kort eftersom det måste ”blippas” nu.

Sen årsskiftet så infördes nya ”krav” enligt min bank. Du pratar om bankdosor. Vem tusan har använt en bankdosa de senaste 5-10 åren?

Jag vidhåller att detta är det är invandrarnas fel. Bankerna har säkerligen tvingats till detta störande och löjliga tilltag eftersom pass och ID endast utfärdas på polisstationerna. Dit blattarna inte vågar gå eftersom de flesta har stulna eller fejkade identiteter.

Då är det skillnad på bankerna isf. Bara vissa som har börjat med det här, för som jag har sagt så funkar det fortfarande på Swedbank att göra ett nytt med sitt gamla.
Citera
2025-03-16, 06:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Benke-guzz
Verkar som TS är ett troll som bara är ute för att sprida lögner anonymt online, jag skaffade nytt förra veckan på telefon utan att ta fram pass eller id-kort.

Naturligtvis går det alldeles utmärkt att skaffa ett nytt bank-id utan att ta fram pass eller nationellt id-kort, trådskaparen är en idiot.
Citera
2025-03-16, 06:19
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Man får ju det från sitt bankkonto där man måste logga in. Du har kanske något annat ställe du hämtar ditt, men så gör jag?

Jag skiter i dina bankdosor, jag loggar in med gamla bank-id
Citera
2025-03-16, 06:23
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricFrederickTrump
Tips från coachen.

Polisen gillar inte digitala Bank ID.

Ett Pass och ett Nationellt ID kort är giltiga i 5 år.

Då ser man till att ha ETT av varje för säkerhetsskull.

MEN man saxar.

Om man skaffar ett Nationelld ID kort så skaffar men efter 2 år och 4 månader ett Pass. Sen så håller man på sådär så man ALLTID har en legitimation om man slavar bort den ena..

Eller ja vi kör ju elektroniskt.

Men jag gillar byxor och livrem ändå!

Ha en god avslutning på helgen!

MVH

//EFT

Tack coachen, ska fixa ett jävla id-kort dirr! 😃 Jag tappar ofta bort mitt pass fast det brukar dyka upp igen om nån annan letar.
Citera
2025-03-16, 06:31
Medlem
aYaLLas avatar
Citat:
Eh jo det har man. Jag har vid åtminstone två tillfällen fixat så jag fått BankID till paddor som inte ens har NFC läsare. Detta löstes med ett samtal till min bankrådgivare och lite väloljad käft.

Men nu verkar det vara bomkört. Banken hänvisar till nya regler. Man måste ha giltigt pass eller nått muppigt ID-kort.
Du tror att kundservice hos valfri bank kan påverka installationer av appar? Intressant
Citera
2025-03-16, 06:34
Medlem
rovmuns avatar
Tycker André detta var positivt. Mitt BankID blev spärrat för att jag slog fel kod. Skulle dra igång min gamla bnkdos som visade sig var död. Så trodde jag skulle behöva åka in till banken och stå där en halv dag i kö men fick då reda på detta att det går med pass, extremt smidigt
Citera
2025-03-16, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whatelseshouldi
Jag skiter i dina bankdosor, jag loggar in med gamla bank-id
Men var loggar du in om det inte är på ditt bankkonto?
Citera
2025-03-16, 06:53
Medlem
Citat:
Nytt för mig. Förr har man alltid kunnat trixa på olika sätt för att få ett nytt Bank ID, men nu sen årsskiftet är det tydligen tvångskruvarna som gäller. Glöm att förnya eller få nytt Bank ID om du inte har ett giltigt pass eller nationellt ID (vad nu det är?). Körkort funkar ej, utan det är bara pass och ID kort som gäller eftersom du måste ”blippa” när du aktiverar det nya Bank IDt.

Om du inte har ICA Banken ska det gå bra att göra det på ett kontor istället. Så gjorde jag förra våren hos LF när jag skulle installera på en surfplatta som inte har NFC.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in