2025-03-15, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Alltid undrat varför man är så emot det? Vad är anledningen till att det är olagligt för en vuxen människa?
Kan det va för att hjärnan krymper.
Citera
2025-03-15, 17:06
Medlem
Puffgeckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KFCnogger
Cannabis är en rusprodukt = knark.
Cannabis är en stor bidragande del till att folk får degig hjärna och demens.
Nej det räcker med alkohol, behöver inte utöka och belasta vården med ytterligare en lagligt substans.

Är du 50 borde du förstå bättre än att knarka Cannabis.

Hahaha vilket svammel!

"Cannabis är en rusprodukt = knark."

Det står inte ens hur mycket det var. 10-20 plantor i ett växthus? "knarkfabrik"

Dessutom var det laglig cannabis utan THC så det är inte alls någon rusprodukt. Du har fel i allt.
Senast redigerad av Puffgecko 2025-03-15 kl. 17:10.
Citera
2025-03-15, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Det kan ju inte ha varit lagstiftarens avsikt att nya molekylstrukturer som samma effekt som amfetamin ska vara lagliga att snorta och skjuta upp.

Borde det inte vara bättre att vända på det, och säga att alla droger som förändrar sinnesstämningen är förbjudna om de inte uttryckligen är tillåtna. Man kan då lagstifta att alkohol, kaffe, te och nikotin är lagligt men allt annat inkl amfetamin- eller THC-liknande droger inte är tillåtna (tills de eventuellt blir tillåtna som läkemedel).

Jag förstår att knarkare inte tycker om detta men det är inte knarkarna som bestämmer
Hur vill du göra med antidepressiva och adhd-medicin, för att ta två exempel?
Citera
2025-03-15, 17:13
Medlem
Puffgeckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe

Det lät så en gång i tiden. Amfetamin var enbart sprutor och knark. Idag är det ett läkemedel.
Citera
2025-03-15, 17:20
Medlem
Citat:
Jag skrev ju det. Starka läkemedel är läkemedel och skulle vara lagligt på recept precis som nu.
Citera
2025-03-15, 17:33
Medlem
SoCos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Å var har det lyckats, vilket land.

USA, Nederländerna, Thailand, Portugal, Spanien, Tyskland, Canada, Luxemburg, Georgien, Malta M.M
Citera
2025-03-15, 17:42
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Kan det va för att hjärnan krymper.
Snälla, utan att fantisera….
Citera
2025-03-15, 17:43
Medlem
Citat:
Jag skrev ju det. Starka läkemedel är läkemedel och skulle vara lagligt på recept precis som nu.
Då kan cannabis också bli det, i högre utsträckning än idag
Citera
2025-03-15, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/det-lagliga-knarket-se-bilderna-inifran-fabriken-utanfor-goteborg

Väldigt vad reportern har snöat in på att kalla lagliga produkter för knark hela tiden. Att sedan kalla en legitimerad och laglig verksamhet för "knarkfabrik" är inget annat än en smutskastningskampanj!
Mupplagar, vad är poängen med dom om de kringås så lätt😶

Avkriminallisera istället då, om polis mfl ska vara så himla värdelösa.

Finns viktigare prios nu liksom

Sedan suger SVT som alltid på rappotage, bara Veckans nyheter humor som har ens en smula värde fortfarande hos dom
Citera
2025-03-15, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Snälla, utan att fantisera….
Kolla svt nyheter, vetenskap. Du hittar flera artiklar om att hjärnan krymper på nätet, svenska sidor.
Senast redigerad av chonard 2025-03-15 kl. 17:54.
Citera
2025-03-15, 17:50
Medlem
Citat:
Då kan cannabis också bli det, i högre utsträckning än idag
Ja, kanske. Om vetenskapen finner detta lämpligt är jag inte emot det.
Just när det gäller Cannabis är jag överlag rätt splittrad. Egentligen ser jag det som en drog som är mellan alkohol och nikotin, och att det är lite ologiskt att det ska vara förbjudet. Men det finns också en baksida med haschmissbruk som jag har sett och inte kan rekommendera.

Har vi koll på hur det gick för Tyskland? Blev det bra eller dåligt att tillåta bruk? Om det gick jättebra kanske vi borde hänga på. Jag är pragmatisk. Det som funkar bättre, är bättre.
Citera
2025-03-15, 18:01
Medlem
Citat:
Ja, kanske. Om vetenskapen finner detta lämpligt är jag inte emot det.
Just när det gäller Cannabis är jag överlag rätt splittrad. Egentligen ser jag det som en drog som är mellan alkohol och nikotin, och att det är lite ologiskt att det ska vara förbjudet. Men det finns också en baksida med haschmissbruk som jag har sett och inte kan rekommendera.

Har vi koll på hur det gick för Tyskland? Blev det bra eller dåligt att tillåta bruk? Om det gick jättebra kanske vi borde hänga på. Jag är pragmatisk. Det som funkar bättre, är bättre.
Tror det är bättre att kolla på Kanada, där legaliseringen fortgått länge nog för aer dra några slutsatser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in