• 1
  • 2
2025-03-14, 15:08
Medlem
Vedvikens avatar
Min kompis presenterade en tes för mig för mig som jag tycker är jäkligt intressant. Han menade på att typ allt som oftast när man ser en liten bil i trafiken så sitter det en snygg tjej bakom ratten. Tänk typ en Fiat 500 eller liknande. Ser man en sån vid ett stoppljus så är det nästan garanterat en snygg tjej i förarsätet. Eller i alla fall en tjej som lägger otaliga timmar på sitt utseende med kosmetika osv. Blondin-Bella-typen kanske man kan kalla det. Jag och min kompis har typ gjort det till en lek när vi är ute på någon längre bilresa eller så. Någon av oss kan skrika ”SNYGG TJEJ” när en Volkswagen Polo rullar förbi. Är det någon mer som uppmärksammat detta fenomen?
Jag vill för övrigt tillägga att jag personligen inte dras till dessa typer av tjejer men jag tycker tesen är klockren
Senast redigerad av Vedviken 2025-03-14 kl. 15:10.
Citera
2025-03-14, 15:10
Medlem
franges avatar
Skulle snarare säga att det brukar sitta en gammal kärring i pyttebilarna...

Och, vad för typ av bil sitter då de fula tjejerna i? En Land Rover?
Citera
2025-03-14, 15:13
Medlem
Snygga tjejer får rika killar, så dom snygga borde köra stora dyra bilar

Därför så många småbilar i Sverige
Senast redigerad av troligengud 2025-03-14 kl. 15:15.
Citera
2025-03-14, 15:15
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troligengud
Snygga tjejer får rika killar, så dom snygga borde köra stora dyra bilar
Tjejer vill inte ha det. Dom är generellt sätt inte intresserade av bilar och vill hellre ha något gullig liten bil som går lättare att parkera och manövrera.

Jag skulle säga det är ungefär 50/50 om det är en söt ung tjej eller en kärring bakom ratten.
Citera
2025-03-14, 15:15
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Skulle snarare säga att det lär sitta en gammal kärring i pyttebilarna...

Och, vad för typ av bil sitter då de fula tjejerna i? En Land Rover?

Ofta så , eller en enuck eller B** 🤣

Generellt gäller

Hatchback ala golf,ådi a3 o likande franska bilar ofta härbärgaerar en scysst brud.

Stora vräkiga är upptagna fnask o knulldockor o dom som saknar körkort är samma
Citera
2025-03-14, 15:20
Medlem
Tror att TS bara ser snygga tjejer för att han tittar efter snygga tjejer. Gör samma undersökning med andra fordon och du kommer upptäcka snygga tjejer även där.
Citera
2025-03-14, 15:20
Medlem
Vedvikens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Tjejer vill inte ha det. Dom är generellt sätt inte intresserade av bilar och vill hellre ha något gullig liten bil som går lättare att parkera och manövrera.

Jag skulle säga det är ungefär 50/50 om det är en söt ung tjej eller en kärring bakom ratten.

Jag tror du är något på spåret där. Att det liksom är gulligheten eller att mindre bilar är lättare att manövrera som gör att dessa typer av tjejer väljer mindre bilar…
Citera
2025-03-14, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedviken
Min kompis presenterade en tes för mig för mig som jag tycker är jäkligt intressant. Han menade på att typ allt som oftast när man ser en liten bil i trafiken så sitter det en snygg tjej bakom ratten. Tänk typ en Fiat 500 eller liknande. Ser man en sån vid ett stoppljus så är det nästan garanterat en snygg tjej i förarsätet. Eller i alla fall en tjej som lägger otaliga timmar på sitt utseende med kosmetika osv. Blondin-Bella-typen kanske man kan kalla det. Jag och min kompis har typ gjort det till en lek när vi är ute på någon längre bilresa eller så. Någon av oss kan skrika ”SNYGG TJEJ” när en Volkswagen Polo rullar förbi. Är det någon mer som uppmärksammat detta fenomen?
Jag vill för övrigt tillägga att jag personligen inte dras till dessa typer av tjejer men jag tycker tesen är klockren

Läs på lite om konfirmationsbias…
Citera
2025-03-14, 15:27
Medlem
Det finns vissa bilar man kallar hårfrisörskebilar. Detta då de ofta valde dessa. Små söta sportbilar. Just hårfrisörer var lite tuffare och mer måna om sitt utseende än andra tjejer. Därav utmärkte dessa också sig mer än andra tjejer.
Citera
2025-03-14, 15:31
Medlem
Vedvikens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Tror att TS bara ser snygga tjejer för att han tittar efter snygga tjejer. Gör samma undersökning med andra fordon och du kommer upptäcka snygga tjejer även där.

Nu är det så att jag är i lag med Sveriges snyggaste tjej så att jag skulle ägna hela dagarna åt att glo efter tjejer kan du glömma…. Jag har dessutom nämnt denna teorin för henne och hon håller med mig till fullo att det är så här..
Citera
2025-03-14, 15:32
Medlem
VoktorDodkas avatar
Jag står på sidan som tror TS har fel, de hetaste kvinnorna åker i stora dyra bilar, bara fattiga oframgångsrika blondiner(inte nädvändigtvis hårfärgen blond) som åker små ekonomiska bilar.
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Det finns vissa bilar man kallar hårfrisörskebilar. Detta då de ofta valde dessa. Små söta sportbilar. Just hårfrisörer var lite tuffare och mer måna om sitt utseende än andra tjejer. Därav utmärkte dessa också sig mer än andra tjejer.
Där ser man, jag har alltid trott som alla andra att "hårfrisörbilar" är en benämning på små bögbilar, inte tjejbilar.
Citera
2025-03-14, 15:37
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Så är det även med kukar.
Ser du en kille med liten kuk, så har han garanterat en fotomodell till flickvän.

Min tjej är supersnygg föresten.
🤗
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här