2025-03-14, 15:39
Medlem
vid nästa rödlyse stannar du intill och kliver ut. och så ollar du hennes förarfönster. win-win
Citera
2025-03-14, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedviken
Min kompis presenterade en tes för mig för mig som jag tycker är jäkligt intressant. Han menade på att typ allt som oftast när man ser en liten bil i trafiken så sitter det en snygg tjej bakom ratten.

Väljer vi inte bilar lite grand som vi väljer husdjur? Vi gillar sånt som är likt oss själva eller som vi tror är likt oss själva?

Jag undrar om TS+din kompis har en preferens för korta/slanka tjejer och att de tjejerna har valt en bil som är lik dem själva?
Citera
2025-03-14, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Tjejer vill inte ha det. Dom är generellt sätt inte intresserade av bilar och vill hellre ha något gullig liten bil som går lättare att parkera och manövrera.

Jag skulle säga det är ungefär 50/50 om det är en söt ung tjej eller en kärring bakom ratten.
Som det brukar heta: Vart tar alla unga snygga tjejer vägen? Och var kommer alla gamla fula rynkiga kärringar ifrån?

Dessutom är det mycket riktigt inte bara en myt att tjejer vill ha en liten söt bil som är smidigt att parkera och gärna drar mindre bensin också. Jag känner flera kvinnor som sagt detta rent ut när man diskuterat bilar.
Citera
2025-03-14, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Där ser man, jag har alltid trott som alla andra att "hårfrisörbilar" är en benämning på små bögbilar, inte tjejbilar.
Begreppet hårfrisörskebil uppstod på 70-80-talet och då var inte bögar ett framgångsrecept. Snarare tvärtom, speciellt på 80-talet.
Citera
2025-03-14, 16:20
Moderator
MondoBizarros avatar
Bilar --> Trafik och körkortsfrågor
/Moderator
Citera
2025-03-14, 16:32
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedviken
typ allt som oftast när man ser en liten bil i trafiken så sitter det en snygg tjej bakom ratten.

Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Jag skulle säga det är ungefär 50/50 om det är en söt ung tjej eller en kärring bakom ratten.

Och 20% att det är en somalisk man. Dom verkar gärna välja småbilar, till skillnad from knarkshejkerna som vill ha feta tyska bilar.

Citat:
Ursprungligen postat av frange
Och, vad för typ av bil sitter då de fula tjejerna i? En Land Rover?

Dom åker buss antar jag.
Citera
2025-03-14, 16:36
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Ja, visst korrelerar snygga brudar och små bilar. Om inte annat kan man direkt avskriva att smygga brudar kör stora bilar, det är då fan inte många.

Vilka kör då små bilar?
Snygga brudar
Gamla kärringar
Män med stor kuk

Vad kör fula tjejer?
Volvo 2-/7-/900-serien

Mellanmjölksbrudarna då?
Jobbar hemifrån eller åker kommunalt till sitt arbete som handläggare på Försäkringskassan.
Citera
2025-03-14, 16:37
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko

Dom åker buss antar jag.

Dom som åker buss är blivande ensamstående morsor som röker gul blend o försöker hitta en ny man på kinakrogen för o hitta en wt kille med bil som mot ett barn eget barn servar dom med transport o stålar
Citera
2025-03-14, 16:37
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Det finns vissa bilar man kallar hårfrisörskebilar. Detta då de ofta valde dessa. Små söta sportbilar. Just hårfrisörer var lite tuffare och mer måna om sitt utseende än andra tjejer. Därav utmärkte dessa också sig mer än andra tjejer.

nja frisörbil:

Bögfrisörer brukar/brukade åka runt i små söta bilar som såg ut som sportbilar utan att vara det.
Ibland åkte dom runt i små bilar som såg ut som jeepar utan att vara det....
Citera
2025-03-14, 16:38
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Dom som åker buss är blivande ensamstående morsor som röker gul blend o försöker hitta en ny man på kinakrogen för o hitta en wt kille med bil som mot ett barn eget barn servar dom med transport o stålar
Eller valfri woke 23-åring med halvlugg, precis nyexad efter att ha blivit sönderpippad på Uppsala universitets socionomlinje och nu direkt landat arbete på Arboga kommuns socialtjänst utan att veta vad HEN gett sig in i.
Citera
2025-03-14, 16:42
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Eller valfri woke 23-åring med halvlugg, precis nyexad efter att ha blivit sönderpippad på Uppsala universitets socionomlinje och nu direkt landat arbete på Arboga kommuns socialtjänst utan att veta vad HEN gett sig in i.

Ja jävligt noga med att kolla vissa detaljer med kex.

Kolla in morsan,släkt b.la b.la och tog dom körkort direkt vid 18.

Har dom inte körkort vid 18 år(o max 3 månader) o egen bil pappa betalat så spring

Fort
Citera
2025-03-14, 16:43
Medlem
manfalangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersbachmann2
vid nästa rödlyse stannar du intill och kliver ut. och så ollar du hennes förarfönster. win-win
Smart att lämna DNA och reggnummer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in