Citat:
Ursprungligen postat av
Sqrbanken
En varningsflagg r en meny med en miljon artiklar. Mycket men nstan allt r uselt. Bttre med f rtter/tillbehr som r riktigt bra. Vill minnas att detta alltid var bland det frsta som Gordon Ramsay bantade ner ordentligt under sina 00/10-tals hrjningar i Kitchen Nightmares och Hotel Hell.
S r det, sjlv har jag ett favvo place, en thai restaurang med thailndare i kket/gare, de har mttligt med menyval och sen en riktigt bra service, d frun r thai s fr man sklart extra bra service
Citat:
Ursprungligen postat av
Blatteman
Om man som lunchrestaurang anvnder billig asiatisk skrpfisk som tillex: tilapia,pangasius som varit sjuk och r fullpumpad med antibiotika och r odlad i toalettvatten.
D brukar alltid skriva ospecificerat fiskgryta eller med fisk osv.
De lunchrestaurangerna och kvllsrestaurangerna som serverar detta gift s vet man direkt att de inte prioriterar kvalitet.
D vet man automatiskt att de ocks anvnder billigt gift som margarin och giftigt gmo majs,soja,ris utan att behva frga vilka mrken/lnder sakerna odlas i.
Eller pizzerior som anvnder billig hollndsk gmo skrpost(de flesta i sverige)
De stllena undviker jag iallafall.
Kan upplysa om att denna "skrpfisk" ven serveras p en finare resturang p en golfklubb i sverige, fast under namnet rdsptta, hur jag vet det beror p att jag arbetat p golfklubben och sett vad kket fr fr leveranser... Men med bra tillagning smaka det helt okey...