2025-03-13, 21:34
Medlem
Gason har haft gott om tid på att svara på mitt PM och vill inte svara på varför mitt inlägg plockades bort...

Tråden heter (FB) RFK Jr. godkänd som ny Secretary of Health and Human Services - HHS.

Min kommentar till den för mig glada nyheten var som följer och den plockades raskt bort...
Så jääävla satisfying!!! RFK Jr är som klippt och skuren för det här jobbet på grund av hans långa erfarenhet av miljörätt, folkhälsa och sin orubbliga inställning till korruption inom myndigheter och företag.

Han blev invald TROTS att han utmålats som konspirationsteoretiker... inte "tack vare".

Nu är det dags att ge forskare fri tillgång till arkiven med all komprometterande statistik gällande t.ex. vaccin och hälsa. Det kommer visa sig att det är inte några konspirationsteorier att det finns vacciner som gör mer skada än nytta!!

Aftonbladet skriver t.ex. att han "spridit konspirationsteorier om bland annat covidvaccin som han påstått orsakar autism." https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...r-som-minister

Ordet "konspirationsteoretiker" som de försöker klistra på RFK Jr betyder ingenting längre. Det är för många konspirationer som visat sig vara sanna på sistone.

SÅ JÄVLA KUL! Jag är oförskämt glad att han lyckades ta sig in! 😁😁😁
Här följer mitt PM till Gason...

Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Hej Gason

Varför togs det här inlägget bort? Jag hade noterat att du varit väldigt trigger happy på raderaknappen i tråden och du har förmodligen plockat bort majoriteten av inläggen i tråden. Därför var jag noga med att vara on topic men ändå har du plockat bort inlägget... varför då?

Inlägget i fråga kommer här... först som arkivlänk och sedan inklistrat som text.

https://web.archive.org/web/20250213...org/sp91026250

Citat:
Ursprungligen postat av Lukas-
Sannolikt har Kennedy aktier i foliehattsbranschen. Ett veritabelt lågvattensmärke!

Citat:
Ursprungligen postat av Lukas-
Hej! Jag har inte tidigare haft direktkontakt med vetenskapsförnekare. Ser att du, som alla andra foliehattar, aldrig ger vetenskapliga referenser till era bisarra påståenden.

Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
RFK har konspirationsteorier om en hel del ( som inte har något vetenskapligt underlag) Hans jobb (som politiker) är att bli vald och vinna röster. Han lyckades eftersom han tydligen lyckades att anpassa budskapet så att Trump blev nöjd att ge honom jobbet på grund av den extrema töjningen på sanningen. Det är vad en amerikan vill höra.
Trump är både ond och ger en morot som en sträng far, men har också ett konstigt missfoster i regeringen som lovar att dra åt tumskruvarna på miljardindustrier som han menar orsakar dålig hälsa,
Vi har hört detta då många gånger förut, man börjar undra ifall FB:s Trumpister har drabbats av mild alzheimers, eller att alla ni är alldeles för unga för att komma ihåg hur ofta ni blivit besvikna på politikerlöften.

Tecken på det är just det du skriver . Du har blivit ledd till att tro på en ny konspirationsteori när man tröttnat på den förra konspirationsteorin. Men så gör alla nybörjare
Så jääävla satisfying!!! RFK Jr är som klippt och skuren för det här jobbet på grund av hans långa erfarenhet av miljörätt, folkhälsa och sin orubbliga inställning till korruption inom myndigheter och företag.

Han blev invald TROTS att han utmålats som konspirationsteoretiker... inte "tack vare".

Nu är det dags att ge forskare fri tillgång till arkiven med all komprometterande statistik gällande t.ex. vaccin och hälsa. Det kommer visa sig att det är inte några konspirationsteorier att det finns vacciner som gör mer skada än nytta!!

Aftonbladet skriver t.ex. att han "spridit konspirationsteorier om bland annat covidvaccin som han påstått orsakar autism." https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...r-som-minister

Ordet "konspirationsteoretiker" som de försöker klistra på RFK Jr betyder ingenting längre. Det är för många konspirationer som visat sig vara sanna på sistone.

Vad skall man säga? Gason verkar inte gilla att jag gillar RFK Jr. Han plockade nyss bort ytterligare ett inlägg i en annan tråd där jag nämner RFK Jr. men det får bli en annan klagomålstråd av den då jag inte hunnit PM:a honom om det inlägget än.

Ha de gött...
Citera
2025-03-13, 21:46
Medlem
Citat:
Gason har haft gott om tid på att svara på mitt PM och vill inte svara på varför mitt inlägg plockades bort...

Tråden heter (FB) RFK Jr. godkänd som ny Secretary of Health and Human Services - HHS.

Min kommentar till den för mig glada nyheten var som följer och den plockades raskt bort...

Vad skall man säga? Gason verkar inte gilla att jag gillar RFK Jr. Han plockade nyss bort ytterligare ett inlägg i en annan tråd där jag nämner RFK Jr. men det får bli en annan klagomålstråd av den då jag inte hunnit PM:a honom om det inlägget än.

Ha de gött...

De har börjat plocka bort mycket inlägg på flashback och dödar även diskussioner genom attplacera dom i stora tråden om fast det inte är samma sak för att döda diskussionen.

Glöm att fb är lika fritt som det var för en hel del diskussioner.
Citera
2025-03-13, 22:17
Medlem
kalkryggars avatar
Måste säga att jag inte riktigt greppar varför inlägget togs bort. Ska bli intressant att ta del av motiveringen.

Att du är blåst har ju inte med saken att göra så länge du håller topic eller tramsar. Så tänker jag i alla fall. För mig så ser det bara ut som att du är blåst. Men jag tolkar det som att du är on topic och att du inte tramsar.
Citera
2025-03-13, 22:41
Moderator
Citat:

Ha de gött...
Jag är inte helt säker på vad jag tänkte när inlägget raderades nu när jag ser det igen.
Det citerar ett antal inlägg som var off topic och det brukar generera fler off topic inlägg när man gör det.

Nu är inlägget återställt med en ursäkt till Dick-Jerker, det var en överreaktion att radera pga citerade inlägg.
Citera
2025-03-13, 23:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gason
Jag är inte helt säker på vad jag tänkte när inlägget raderades nu när jag ser det igen.
Det citerar ett antal inlägg som var off topic och det brukar generera fler off topic inlägg när man gör det.

Nu är inlägget återställt med en ursäkt till Dick-Jerker, det var en överreaktion att radera pga citerade inlägg.
vilket fiasko.

hur tänker du agera i framtiden efter detta?
Citera
2025-03-14, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gason

Det var ju bra att inlägget återställdes, tack, men jag köper inte bortförklaringen att det skulle bero på att jag "citerade ett antal inlägg som var off topic".

Det här inlägget jag citerade är ju likväl kvar...

Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
En "konspirationsteori" är per vedertagen definition (i.e. CIA) osann. Men du vet således att någon av RFK Jr.'s påstådda "konspirationsteorier" faktiskt är en "konspirationsteori" = osann?

Vilken då?
RFK har konspirationsteorier om en hel del ( som inte har något vetenskapligt underlag) Hans jobb (som politiker) är att bli vald och vinna röster. Han lyckades eftersom han tydligen lyckades att anpassa budskapet så att Trump blev nöjd att ge honom jobbet på grund av den extrema töjningen på sanningen. Det är vad en amerikan vill höra.
Trump är både ond och ger en morot som en sträng far, men har också ett konstigt missfoster i regeringen som lovar att dra åt tumskruvarna på miljardindustrier som han menar orsakar dålig hälsa,
Vi har hört detta då många gånger förut, man börjar undra ifall FB:s Trumpister har drabbats av mild alzheimers, eller att alla ni är alldeles för unga för att komma ihåg hur ofta ni blivit besvikna på politikerlöften.

Tecken på det är just det du skriver . Du har blivit ledd till att tro på en ny konspirationsteori när man tröttnat på den förra konspirationsteorin. Men så gör alla nybörjare
(FB) RFK Jr. godkänd som ny Secretary of Health and Human Services - HHS.
Senast redigerad av Dick-Jerker 2025-03-14 kl. 07:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in