• 1
  • 2
2025-02-13, 17:53
Medlem
Ska bli minst sagt intressant att se hur det här rullar ut.

Skälet till att jag startar tråden i "konspirationsteoretiker"-forumet är naturligtvis för att han under det senaste årtiondet har blivit stämplad som en sådan och hela raddan av andra nedsättande epitet.

Med makt över USAs regerings i särklass största budjet och makten att beordra underlydande myndigheter att från och med nu och minst fyra år framåt operera med full transparens.

Vi kommer att se många "vad var det jag sa!" i tråden framöver, men kanske än fler som utan ett ord slinker iväg med svansen mellan benen för att aldrig mer (förhoppningsvis) komma tillbaka.

Inte en dag för tidigt.
Citera
2025-02-13, 17:57
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Ska bli minst sagt intressant att se hur det här rullar ut.

Skälet till att jag startar tråden i "konspirationsteoretiker"-forumet är naturligtvis för att han under det senaste årtiondet har blivit stämplad som en sådan och hela raddan av andra nedsättande epitet.

Med makt över USAs regerings i särklass största budjet och makten att beordra underlydande myndigheter att från och med nu och minst fyra år framåt operera med full transparens.

Vi kommer att se många "vad var det jag sa!" i tråden framöver, men kanske än fler som utan ett ord slinker iväg med svansen mellan benen för att aldrig mer (förhoppningsvis) komma tillbaka.

Inte en dag för tidigt.

Vad är frågeställningen ?

" Vad var det jag sa" ? Är lite vagt
Citera
2025-02-13, 17:59
Medlem
VoldemortZelenskyjs avatar
Diskuteras här: (FB) Robert F Kennedy Jr utsedd som HHS
Citera
2025-02-13, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Vad är frågeställningen ?

" Vad var det jag sa" ? Är lite vagt
Frågeställningen är huruvida RFK Jr.'s alla "konspirationsteorier" om Public Health i USA och resten av världen kommer att visa sig vara sanna.

Jag personligen VET att de är sanna, men fakta biter inte på individer som har andra intressen än Sanningen.

Jag kom att tänka på en scen i filmen 48 timmar (1984) när Eddie Murphy's rollfigur säger följande under en raid på en redneck-bar:
I'm your worst fucking nightmare, man.
I'm a ni**er with a badge.
😉👌
Senast redigerad av onopono 2025-02-13 kl. 18:53.
Citera
2025-02-13, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoldemortZelenskyj
Diskuteras här: (FB) Robert F Kennedy Jr utsedd som HHS
Bra. Här ligger som sagt fokus på hans påstådda "konspirationsteorier" och hur dessa kommer att visa sig vara sanna.

Men bra, ska följa båda trådarna.

History in the making...
Citera
2025-02-13, 19:22
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
En "konspirationsteori" är per vedertagen definition (i.e. CIA) osann. Men du vet således att någon av RFK Jr.'s påstådda "konspirationsteorier" faktiskt är en "konspirationsteori" = osann?

Vilken då?

RFK har konspirationsteorier om en hel del ( som inte har något vetenskapligt underlag) Hans jobb (som politiker) är att bli vald och vinna röster. Han lyckades eftersom han tydligen lyckades att anpassa budskapet så att Trump blev nöjd att ge honom jobbet på grund av den extrema töjningen på sanningen. Det är vad en amerikan vill höra.
Trump är både ond och ger en morot som en sträng far, men har också ett konstigt missfoster i regeringen som lovar att dra åt tumskruvarna på miljardindustrier som han menar orsakar dålig hälsa,
Vi har hört detta då många gånger förut, man börjar undra ifall FB:s Trumpister har drabbats av mild alzheimers, eller att alla ni är alldeles för unga för att komma ihåg hur ofta ni blivit besvikna på politikerlöften.

Tecken på det är just det du skriver . Du har blivit ledd till att tro på en ny konspirationsteori när man tröttnat på den förra konspirationsteorin. Men så gör alla nybörjare
Citera
2025-02-13, 19:51
Medlem
Citat:
RFK har konspirationsteorier om en hel del ( som inte har något vetenskapligt underlag)
Exempel?

Citat:
En sak i taget.
Citera
2025-02-13, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lukas-
Sannolikt har Kennedy aktier i foliehattsbranschen. Ett veritabelt lågvattensmärke!

Citat:
Ursprungligen postat av Lukas-
Hej! Jag har inte tidigare haft direktkontakt med vetenskapsförnekare. Ser att du, som alla andra foliehattar, aldrig ger vetenskapliga referenser till era bisarra påståenden.

Citat:
RFK har konspirationsteorier om en hel del ( som inte har något vetenskapligt underlag) Hans jobb (som politiker) är att bli vald och vinna röster. Han lyckades eftersom han tydligen lyckades att anpassa budskapet så att Trump blev nöjd att ge honom jobbet på grund av den extrema töjningen på sanningen. Det är vad en amerikan vill höra.
Trump är både ond och ger en morot som en sträng far, men har också ett konstigt missfoster i regeringen som lovar att dra åt tumskruvarna på miljardindustrier som han menar orsakar dålig hälsa,
Vi har hört detta då många gånger förut, man börjar undra ifall FB:s Trumpister har drabbats av mild alzheimers, eller att alla ni är alldeles för unga för att komma ihåg hur ofta ni blivit besvikna på politikerlöften.

Tecken på det är just det du skriver . Du har blivit ledd till att tro på en ny konspirationsteori när man tröttnat på den förra konspirationsteorin. Men så gör alla nybörjare
Så jääävla satisfying!!! RFK Jr är som klippt och skuren för det här jobbet på grund av hans långa erfarenhet av miljörätt, folkhälsa och sin orubbliga inställning till korruption inom myndigheter och företag.

Han blev invald TROTS att han utmålats som konspirationsteoretiker... inte "tack vare".

Nu är det dags att ge forskare fri tillgång till arkiven med all komprometterande statistik gällande t.ex. vaccin och hälsa. Det kommer visa sig att det är inte några konspirationsteorier att det finns vacciner som gör mer skada än nytta!!

Aftonbladet skriver t.ex. att han "spridit konspirationsteorier om bland annat covidvaccin som han påstått orsakar autism." https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...r-som-minister

Ordet "konspirationsteoretiker" som de försöker klistra på RFK Jr betyder ingenting längre. Det är för många konspirationer som visat sig vara sanna på sistone.

SÅ JÄVLA KUL! Jag är oförskämt glad att han lyckades ta sig in! 😁😁😁
Citera
2025-02-13, 20:28
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
[b]

"Tar sig in" vartdå ? Han ansvarar fortfarande för kongressen . Han är inte en Dr. Mengele precis.

Vad är det ni på FB plöjer ner så mycket hopp och förväntningar i ? Jag har inte fattat det. Det är en snubbe som tror på 5g är skadligt och att CIA har planerat Covid, bl.a.
Senast redigerad av Upplyften 2025-02-13 kl. 20:33.
Citera
2025-02-13, 21:38
Medlem
Citat:
Bra. Här ligger som sagt fokus på hans påstådda "konspirationsteorier" och hur dessa kommer att visa sig vara sanna. Men bra, ska följa båda trådarna. History in the making...

Vad är det som du vill ska diskuteras?
Alla kanske inte kan Jr.s olika konspirationsteorier på sina 5 fingrar.
Jag vill minnas att han i slutet av 90-talet började i liten skala, trodde att tillsatser i livsmedel orsakade autism. Räknas den?

Du verkar ju dessutom redan bestämt dig för att allt är sant ...
Citera
2025-02-13, 22:13
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kindofblue
är han emot vaccin?
vad menar du med antivaxxare? han säger ju varenda gång han inte är emot vaccin bara hur de testas och tas fram på marknaden.

Har tidigare sagt att allt vaccin är bajs men tydligen ändrat sig på äldre dagar!

Hittade visst en död val en gång som han lastade upp på bilen!?

Var hittar DP alla idioter?!
Citera
2025-02-13, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Så jääävla satisfying!!! RFK Jr är som klippt och skuren för det här jobbet på grund av hans långa erfarenhet av miljörätt, folkhälsa och sin orubbliga inställning till korruption inom myndigheter och företag.

Han blev invald TROTS att han utmålats som konspirationsteoretiker... inte "tack vare".

Nu är det dags att ge forskare fri tillgång till arkiven med all komprometterande statistik gällande t.ex. vaccin och hälsa. Det kommer visa sig att det är inte några konspirationsteorier att det finns vacciner som gör mer skada än nytta!!

Aftonbladet skriver t.ex. att han "spridit konspirationsteorier om bland annat covidvaccin som han påstått orsakar autism." https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...r-som-minister

Ordet "konspirationsteoretiker" som de försöker klistra på RFK Jr betyder ingenting längre. Det är för många konspirationer som visat sig vara sanna på sistone.

Kan bara instämma vilken jävla uppfriskande nyhet! Det är underbart att någon äntligen vill och kan granska det korrupta systemet som skedmatar folket med ”sanningar”. Att samma etablissemang har orsakat opiodkris, antibiotikaresistens, fetmaepidemi, diagnos-skandaler mm mm verkar folk helt bortse ifrån. Istället väljer folk att spotta halmgubbar över en ensam person som blivit utvald av Time magazine som ”Hero for the planet” för sin kamp mot vad? Korruption!

Att folk väljer att lita på de korrupta makthavarna bakom big pharma med åtskilliga hälsoskandaler och hundratusentals (lågt räknat) döda amerikaner på CV:t istället för en sann miljöhjälte visar bara hur låg nivån är på självständigt tänkande i vårt land.

Allt de kan få ut sig är ”antivaxxer” som de snappat upp på Aftonbladet eller liknande, utan ens förstå en bråkdel av de djupt rotade problem som RFK jr vill komma åt genom att GRANSKA och ifrågasätta det gamla korrupta systemet.

Kan bara säga en sak, tiden kommer utvisa om USAs folkhälsa blir bättre eller sämre när maten blir nyttigare, vattnet renare, narkotikaklassade medel svårare att få tag i, fysisk aktivitet bland barn ökar osv, eller om nyckeln till friskhet ligger att trycka i sig så mycket vaccin, antidepressivt och lugnande som möjligt samtidigt som man äter skräpmat och häller i sig kemikalier och mikroplaster. Som sagt, snart är det dags för sanningens ögonblick.
Senast redigerad av hasse3344 2025-02-13 kl. 22:33.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in