2025-03-14, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fistar-Stig
Inte för att jag haft så höga tankar om Jan Emanuel, men ändå… han måste haft en sjuk burn rate på sina pengar för att vara så här desperat efter 1 miljon.
J-E var kriminell, är kriminell och kommer alltid vara det. Bara att det seglar upp till ytan nu.
Citera
2025-03-14, 22:47
Medlem
Jag måste säga att det är svårt att förstå varför Jan Emanuel inte är förhörd?
Skulden känns som en ganska central del i själva motivet. På något sätt måste man väl ta reda på om det ens stämmer?
Citera
2025-03-14, 22:55
Medlem
Citat:
Jag måste säga att det är svårt att förstå varför Jan Emanuel inte är förhörd?
Skulden känns som en ganska central del i själva motivet. På något sätt måste man väl ta reda på om det ens stämmer?
Han är ju för f-n anstiftare till mordförsök!
Citera
2025-03-15, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Han är väl personlig tränare!!

Han är fotomodell. kolla mikas hemsida
Citera
2025-03-15, 00:52
Medlem
martzinks avatar
Lill-Janne är god för decennium i finkan men lagen är för långsam, han kommer gå fri tills ca 2085.
Citera
2025-03-15, 01:27
Medlem
Citat:
Inte för att jag haft så höga tankar om Jan Emanuel, men ändå… han måste haft en sjuk burn rate på sina pengar för att vara så här desperat efter 1 miljon.

Vadå burnrate? Han har ju knappast haft så mkt pengar som folk tror.

Absolut är han inte pank, men han har sannolikt skyhöga lån och räntekostnader.

Han lägger ut till kontantinsatser och gör bra deals så har han grejer som båtar och klockor till "låns" medan han söker köpare och försöka tjäna en slant. Det inte direkt som att han spontanköper en klocka för 3 miljoner som sedan är förbrukade.

Möjligen hotar han till sig bra affärer... eller har näsa för när rika människor hamnat i skiten och behöver sälja till underpris.

Lite bankkontakter på det... kanske nån bankman på kontorschef-nivå bara... som han har kokain-hållhakar på.

Räcker så.
Citera
2025-03-15, 03:50
Medlem
Från Aftonbladet:

Citat:
Flera olika personer uppger i förhör med polisen att det är ex-politikern som ligger bakom utpressningen mot mannen.

Mannen säger också att han pratat med ex-politikern i telefon efter att mordförsöket inträffade.

– Han var så arg. Han var så arg. Jag har aldrig hört en människa vara så arg, säger mannen om sitt samtal med NN.

I meddelanden påstår utpressaren att han köpt skulden av ex-politikern och nu vill driva in sina pengar.

Aftonbladet har sökt ex-politikern gällande misstankarna. Han svarar följande:
”Jag känner inte till något om detta”.

Ex-politikern är inte delgiven någon brottsmisstanke. Åklagare Alexandra Bittner som leder utredningen säger:

– Jag har bedömt att det inte går att komma vidare mot den personen i utredningen och han har inte delgetts misstanke, säger hon.

Skumt som fan.
Citera
2025-03-15, 04:01
Medlem
Så tönten Jan Emanuel som snackar om att krossa gängkriminella, skapar ett eget parti utifrån sitt mål, visar nu sig aktiv i gängmiljön som han själv ville krossa? lol! Vilken hycklare. Snubben har alltför mycket luft och låter som om han håller på att bajsa varje gång han pratar. Har han förhörts?
Citera
2025-03-15, 05:59
Medlem
PerOFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Han gjorde sin förmögenhet på sitt politiska engagemang. Per Nuder hjälpte honom med HVB-hemmen.

Olyckligt att HVB används för att rekrytera in unga i kriminaliteten.

Och det fanns en övertro att sociala ingenjörer skulle ta hand om ungarna.

Men alla stämde inte in i kören. Författaren PC Jersild varnade för det inhumana samhället.
Citera
2025-03-15, 07:42
Medlem
PW-Gerssons avatar
Så det är alltså politiker själva som är med och eldar på skjut- och spränginflationen genom att ge gängkriminella uppdrag? Intressant...

Jan Emanuel har väl iofs aldrig haft någon trovärdighet. Mer osäker och skitnödig människa får man leta efter.
Citera
2025-03-15, 08:29
Medlem
Bebblischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derfilo999
Från Aftonbladet:

Skumt som fan.

Har vi inte fått ut fullständig FUP? Det är skitkonstigt att Janne inte har förhörts, eller ringts upp, eller ens nämnts i något PM.
Citera
2025-03-15, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerOF
Olyckligt att HVB används för att rekrytera in unga i kriminaliteten.

Och det fanns en övertro att sociala ingenjörer skulle ta hand om ungarna.

Men alla stämde inte in i kören. Författaren PC Jersild varnade för det inhumana samhället.
Två flugor i en smäll. Du tjänar stora vita pengar på att göra ingenting och kan dessutom hitta lämpliga rekryter medans du gör det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in